GeoGolden Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Ik lees op sommige plaatsen dat de 60CSx nog wel eens problemen heeft als je dicht bij de cache in de buurt komt, dat dan de pijl erg gaan schommelen. Met andere woorden, een beetje onstabiel is. Is dat erger als bij bijvoorbeeld een Etrex Camo, die gebruik ik nu en die werkt goed. Aangezien ik van plan ben een 60CSx aan te schaffen wil ik toch graag weten of dit apparaat echt goed geschikt is voor geocaching. Voor in de auto heb ik immers TomTom. Ik weet dat er een aparte geocache mode op het toestel zit maar ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Is er iemand bereid daar wat uitleg over te geven, ik zou dat erg op prijs stellen. De Camo gaat naar mijn zoontje, in de praktijk is die nu toch degene die er mee voorop loopt Dan papa er maar achter aan met een 60CSx in plaats van legen handen . Heerlijk zo samen de natuur ik, iedere keer opnieuw genieten! Pedro
GeoGolden Geplaatst 2 april 2006 Auteur Geplaatst 2 april 2006 (bewerkt) Tsja, ik weet het niet, niet zo veel van gemerkt. Maar in de buurt van een cache moest ik mijn vorige GPS ook even een paar seconden rustig laten kalmeren. Los daarvan: in de buurt van een cache kijk ik maar met 1 oog op mijn GPS en met het andere oog naar de omgeving, zeker als ik alleen rondloop. Bedankt voor je antwoord Xaa, Natuurlijk moet je GPS even rustig "kalmeren", ik was dan ook enkel bang dat de pijl bleef draaien en de afstand niet nauwkeurig was. Inderdaad is de omgeving bekijken net zo belangrijk om de cache te vinden. Bevalt de 60CSx jou goed? Is de ontvangst buiten echt zo goed? Nu heb ik met mijn camo ook nog geen problemen maar ik merk wel dat dichte begroeiing wel behoorlijk invloed heeft. Binnenkort lekker samen met mijn zoon weer op pad, dan met ieder een GPS... beslissing is genomen, hij wordt vandaag besteld 2 april 2006 bewerkt door GeoGolden
Spider Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Heb zelf onlangs de GPS map 60CSX aangeschaft, en ik ben er zelf zeer goed over te spreken, met name de ontvangst van dit toestel is zeer goed (zelfs in kleine tunnels, dichte bebossing en binnenshuis!), maar als je het waypoint bereikt, dan heeft de pijl soms de neiging te gaan ''rondtollen'' maar dat lost je heel simpel op, door de laatste 20 meter rustig naar het waypoint toe te lopen, dan zul je zien dat het pijltje veel rustiger reageerd op jou bewegingen, en voordat je het weet gaat het piepsignaal dat je aangekomen bent op je waypoint. Heb met zowel de Legend CX alsook de GPS map60 CSX gezocht naar caches, maar qua ontvangst, bediening en prestaties steekt de map60 CSX toch boven de Legend CX uit!
Wij Drie Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 (bewerkt) De 60csx bevalt ujitstekend bij het cachen. Geen enkel probleem. De laatste 50 meter kijk ik in het geheel niet meer op de GPS maar let ik op de omgeving. Het enige probleem is het tunnel probleem. Maar een uit-aan actie zorgt vaak binnen 10 seconden weer voor een fix. En er zal wel een softwareupdate komen voor dat probleem. tot cache, team Wij Drie 2 april 2006 bewerkt door Wij Drie
GeoGolden Geplaatst 2 april 2006 Auteur Geplaatst 2 april 2006 Bedankt allemaal voor jullie reply ! De bestelling is de deur uit, nu maar hopen dat alles snel geleverd wordt door Unbelievable (Aspid shop). Maar gezien de ervaringen die ik hier op het forum lees maak ik me daar geen zorgen om. Dat wordt weer voor de brievenbus liggen Nu wachten op de kaarten van Nederland die medio deze maand toch echt uit zouden komen.
Spider Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Nu wachten op de kaarten van Nederland die medio deze maand toch echt uit zouden komen. <{POST_SNAPBACK}> Je bedoeld zeker die topokaarten, maar dat kan nog wel even duren. In Belgie zijn ze al uit!
B230F Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Nu wachten op de kaarten van Nederland die medio deze maand toch echt uit zouden komen. <{POST_SNAPBACK}> Gisteren ook een 60Cx in Moordrecht aangeschaft, en de verkoper wist te melden dat de cd/dvd's bij de "drukker" lagen......dus lang zal het niet meer duren.. ennuh te gek apparaat.....moest bijna huilen toen ik mn "oude" gps60 inruilde maar na twee caches brul ik van het lachen.............
TheFalcon Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 Even een kleine kanttekeing voor de duidelijkheid. Ik hb geen csx maar een cx. Maar dat zal voor het verhaal niet uitmaken. De 's' staat voor sensoren = electronisch kompas en luchtdrukhoogte meter. Het pijltje zou dus bij een csx op het electronisch kompas moeten werken, en bij de cx alleen op beweging (snelheid geeft de mogelijkheid richting te bepalen). Zou dus invloed (moeten) kunnen hebben op het pijltje.
Spider Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 (bewerkt) Niet alleen die ''S'' maakt het verschil tussen de Cx en CSx, maar ook de inwendige software en de opbouw van de antenne chip is bij beide toestellen anders, al kun je dat aan de buitenkant niet zien, maar buiten en in de praktijk zijn de verschillen wel degelijk merkbaar! Heb gisteren even door 50 meter lange een tunnel gelopen, en toen ik weer buiten kwam had hij meteen (binnen enkele seconden) weer een volledige fix met de satelieten. 2 april 2006 bewerkt door Spider
B230F Geplaatst 2 april 2006 Geplaatst 2 april 2006 <{POST_SNAPBACK}> Dus als we volgende keer bij een cache komen hoeven we niet meer te twijfelen wie die meneer in die Volvo is met die bekend uitziende blaadjes, dan kunnen we op het geluid van het lachen af Da's makkelijker ja <{POST_SNAPBACK}> Geen twijfel meer mogelijk......maar vandaag ook mn uitlaat gebroken en gister dat ding aangeschaft dus voorlopig geen geld voor een nieuwe uitlaat......dus als de rust in het bos verstoord wordt weet je dat ik de buurt ben..............
Cache Getters Geplaatst 3 april 2006 Geplaatst 3 april 2006 (bewerkt) Ook wij hebben pas een 60CSx aangeschaft en met een beetje zoek werk zijn bovenste problemen makkelijk op te lossen. Met de laatste firmware en software (Die kan je het makkelijkst updaten door de 60CSx aan de PC te hangen en dan de webupdater te draaien) heb ik totaal geen last meer van het "tunnel" probleem. (Ik draai zelf de beta software) Het probleem van de pijl is op te lossen door onder instellingen bij koers de configuratie van het compas in te stellen op: Inschakelen bij 15 sec onder de 2 km/u. Standaard staat hij nl op 16 km/u aangezien je dit te voet nooit haalt navigeer je constant op je compas. En een compas moet je stil houden want als je met een normaal compas gaat lopen schiet hij ook alle kanten op. Resultaat van deze instelling is dat je navigeert op de GPS totdat je bv stilstaat of de cache gaat zoeken dan schakelt hij automatisch over op het compas (Wel stil en vlak houden) Het compas kan je trouwens ook aan en uit zetten door de PAGE knop ingedrukt te houden. Verder vinden wij het een pracht apparaat! 3 april 2006 bewerkt door WEN-D
Aanbevolen berichten