Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Het is mij al een paar maal overkomen dat zo'n mooie leger-verbandtrommel verdwenen is terwijl de inhoud van de cache ter plekke was blijven liggen.
Heirbaut Hunters Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar wel een variant erop. Onlangs is een cacher langs een van mijn geadopteerde caches geweest en had in een logje gelezen dat de cache vochtig was van binnen. Het blijkt dat ze contact hebben gezocht met een cacher die eerder de cache gelogd heeft. Uit dat contact hebben ze de afmetingen van de orginele cache weten te krijgen en tot mijn stomme verbazing zijn ze daarna mijn cache wezen doen, hebben dankzij de ingewonnen info een droge binnendoos geplaatst en de door de tand des tijds ietwat slecht uitziende goodies omgewisseld voor andere. In feite heeft een voor mij totaal onbekende cacher een cachecontrole uitgevoerd bij mijn cache en de cachedoos inclusief inhoud voor mij (ongevraagd), vernieuwd en/of vervangen. Dus een tegenovergestelde van een rip. Als ik het adres van deze cacher te pakken kan krijgen zal ik hem/haar/hun een paar leuke coins doen toekomen. <{POST_SNAPBACK}> Zo gaat dat met mensen die een bijzondere warme waarde toekennen aan het cachen . <{POST_SNAPBACK}> Boze tongen beweren dat de Kralenfee dit doet om de approvergoden gunstig te stemmen
Heirbaut Hunters Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Vandaag kreeg ik de volgende mail van mijn maatje S**** Frank: Mijn cache "Majuba Epe" is helaas gejat, daar ben ik zeker niet de enige in de buurt want ze worden continu gejat door iemand met een GPS. Majuba vind je niet per ongeluk, vraag maar aan EricW die heeft er namelijk 3x over gedaan om hem uberhaupt te vinden (met aanwijzingen). Op mijn vraag wie dan nog meer: Ik weet dat "Theo Zutphen" uit frustratie ook met caches leggen is gestopt aangezien van hem een redelijk aantal was gejat. Ik weet niet alle namen van de gejatte caches. Maar gebied Twello/Zutphen waren binnen een paar weken 5 a 6 caches gejat. En zelf had ik ook al eens melding gemaakt van 2 gestolen caches op de Veluwe. Toch op micro's overschakelen
Kruimeldief Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Boze tongen beweren dat de Kralenfee dit doet om de approvergoden gunstig te stemmen <{POST_SNAPBACK}> Dan heeft ze echt pech. Ik ben niet om te kopen, noch te chanteren. Er is maar een cacher, van wie ik, buiten mezelf om, geen caches ga goedkeuren en laat dat nu de KralenFee zijn... Je bent goed geïnformeerd. Maar nee, het was de Fee niet. Vandaag kreeg ik de volgende mail van mijn maatje S**** Frank: [KNIP] En zelf had ik ook al eens melding gemaakt van 2 gestolen caches op de Veluwe. Toch op micro's overschakelen <{POST_SNAPBACK}> Des te meer cachers des te meer kaf onder het koren. Dat merk je op het forum, aan de logjes, aan de aangevraagde caches en aan de pogingen tot diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME. Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte.
TheFamily Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 Des te meer cachers des te meer kaf onder het koren.Dat merk je op het forum, aan de logjes, aan de aangevraagde caches en aan de pogingen tot diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME. Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte. <{POST_SNAPBACK}> Dit is toch echt wel een staaltje van grofheid. ( Van die vrouw). 't Is toch triest dat je niet eens een tafel met goodies op een event kunt stallen. Echt jammer dat mensen zo onze hobby proberen te verzieken.
MegaHeks Geplaatst 4 april 2006 Geplaatst 4 april 2006 diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME.Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte. <{POST_SNAPBACK}> Dit meen je toch niet echt he
mlvdburg Geplaatst 5 april 2006 Geplaatst 5 april 2006 diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME.Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte. <{POST_SNAPBACK}> Dit meen je toch niet echt he <{POST_SNAPBACK}> Wou je beweren dat ze voor 1,50 iets mee wilde nemen, dan ben je niet goed bezig Goed dat je het gezien hebt.
Team Professor X Geplaatst 5 april 2006 Geplaatst 5 april 2006 (bewerkt) Des te meer cachers des te meer kaf onder het koren.Dat merk je op het forum, aan de logjes, aan de aangevraagde caches en aan de pogingen tot diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME. Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte. Een jonge vrouw? Die valt precies onder de doelgroep van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam Tja, voortaan dan maar enkele artikelen goed zichtbaar stallen en een paar webcams erop zetten. Maar het blijft triest...........krijgt deze persoon nu ook een ban ? By the way @ Lupardi: stuur mij ook twee van die stickertje op! Onze cache mobiel wil graag wat meer versiering 5 april 2006 bewerkt door Team Professor X
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 5 april 2006 Geplaatst 5 april 2006 Wikipedia: Kleptomanie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de stoornissen in de impulsbeheersing. Wie aan kleptomanie lijdt, kan geen weerstand bieden aan de drang om dingen te stelen. Een andere naam voor de aandoening is dan ook steelzucht. Dit stelen gebeurt niet om persoonlijk gewin of voor persoonlijk gebruik van de gestolen voorwerpen, maar meer om de spanning tijdens het stelen en de opluchting als het is gelukt. Ook is er bij kleptomanie doorgaans geen sprake van woede of wraak en het is geen gevolg van een waan of hallucinatie. Vaak wordt het gestolen voorwerp direct weer weggegooid. Wie doet het? De aandoening komt in alle lagen van de maatschappij voor. Het kan een gevolg zijn van emotionele tekortkomingen in de jeugd. [...] Mensen met kleptomanie hebben daarbij vaak een angststoornis of een eetstoornis.
De Roode Loper Geplaatst 5 april 2006 Geplaatst 5 april 2006 Tja, voortaan dan maar enkele artikelen goed zichtbaar stallen en een paar webcams erop zetten. <{POST_SNAPBACK}> Kleptomaniewebcamcache .
Kruimeldief Geplaatst 5 april 2006 Geplaatst 5 april 2006 diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME. <{POST_SNAPBACK}> Dit meen je toch niet echt he <{POST_SNAPBACK}> Hehehehe, ik heb soms een vreemde, voor sommige een niet begrijpende humor, ok, maar ik meen het dus wel. Jammer genoeg. Je kent waarschijnlijk wel de situatie zoals het er toe gaat als je in de rij staat voor het lopend buffet. Het is meer een dragend buffet omdat je niet meer weet of jij duwt of geduwd worden, of dat je gedragen wordt, zoveel staan er in de rij. Je gaat via de bar waar de prof zijngoodyshop staat, je loopt door en gaat dan achterin naar links om in een andere kamer te komen, waar de rij gesplits wordt en je zo langs de gaarkeuken wordt geleid Ik zag dat op de toonbank nog 3 stickers lagen. 2 van die leuke precies passende kentekenplaatstickers en zo'n vierkante geocaching.com sticker. Onder de toonbank lag de kist met alle, nog niet verkochte goodies en achter de toonbank een haak met misschien nog wel een stuk of 50 van die keycords. Toen ik ongeveer in de buurt van de toonbank was werden er al speelse geintjes gemaakt, door een paar opgeduwde jeugdige cachers voor mij, om de spullen mee te nemen. Het bleef bij dat speelse, maar ik werd wel alert Dus zo nu en dan, todat ik de bocht om moest, bleef ik de toonbank in de gaten houden. En tot mijn stomme verbazing zie ik een jonge vrouw met kort donkerblond haar, met haar linkerhand nonchalant langs de stickers gaan en onder het doorlopen zie ik dat een kentekensticker aan haar vingers blijft plakken en de hand verdwijnt weer richting de buik. Eerst dacht ik dat ze stiekem een poging deed met de rechterhand om de sticker weer kwijt te raken, alsof het een stukje ongeregeldheid was dat toevallig uit de neus kwam, maar zag al snel dat met de rechterhand de langwerpige smalle sticker heel netjes om de linkerhand werd gewikkeld. Heel zorgvuldig om de sticker niet te vouwen. een vouw krijg je immers niet zo snel uit zo'n dunne sticker. Stomverbaasd omdat iemand het lef heeft dit gewoon in zo'n grote groep te doen en stomverbaasd dat werkelijk niemand ook maar iets er tegen ondernam. Het was alsof er een bordje stond, wie neemt me mee.... Ik was al in de bocht, dus een meter of 3 a 4 verderop. Ik ben uit de rij gestapt, naar haar toegegaan en heb haar gevraagd de sticker weer terug te leggen en haar verteld dat die dingen gewoon te koop zijn. Ik heb trouwens de prijs van 1,75 genoemd, niet doorhebbend dat de prijs op het event iets lager was. Ondanks dat het binnen behoorlijk donker was, kon ik zien dat ze een hoogrode kleur kreeg. Dat moet schaamte zijn geweest omdat de zon voor wat verkleuring betreft het echt wel heeft laten afweten. Ik ben daarna weer terug naar mijn plekje in de rij gegaan en zeker 10 a 20 mensen in de rij moeten, of de actie, en in ieder geval wel mijn reactie, hebben meegekregen. Geen enkele blik of woord van afkeuring naar de vrouw, wel blikken naar mij toe, die ik eerder voelde als een "waar bemoei jij je mee", dan als een "goed gedaan". Ik weet niet wie ze was, leeftijd zal ergens in de 20 zijn, alhoewel ik leeftijden niet goed kan inschatten. Maar het was in ieder geval geen tiener of kind. Ik heb ook geen zin om als een sherlock holmes alle foto's van het event langs te gaan om met alle geweld haar tevoorschijn wil halen. Ik heb ook geen zin haar aan de schandpaal te nagelen, laat staan bannen of wat voor acties ook, mocht het een forumlid zijn. (Heeft immers niets met het forum van doen) Het is dat ze geen enkel woord uitbracht. Als ze me een "bek" had gegeven dan had ze van mij een schop in der hol gekregen, zo verontwaardig was ik wel. Alhoewel, als je me had zien lopen die dag, dan was die schop in haar hol misschien wel weer funest geweest voor mijn rug Grappig is wel dat ik daarna de volledige ronde heb afgelegd langs alle schalen en bakken met eten en zij net zo lang ergens bleef dralen dat ik haar pas weer zag toen ik met mijn volgeschepte bord naar de uitgang ging. Dus de paar meter die tussen ons zat is onderweg gegroeid. Ik hoop dat ze dit nog eens leest en zich nog eens lekker gaat schamen. En dat allemaal voor zo'n sticker. Als ze had gezegd dat zo'n kentekenplaatsticker een droomwens van haar is en zij geen cent te makken had, had ze in plaats van 1 te hoeven stelen er 2 van mij gekregen. Want wat is er nu mooier dan iemand zijn droomwens in vervulling te brengen en dat voor 3 euro totaal. Wat moet je nu met één kentekenplaatsticker als je er eigenlijk twee nodig bent voor een auto. Voor een motorkentekenplaat zijn ze volgens mij te lang Misschien dat de reacties zo miniem waren omdat het "maar" om een artikeltje van 1.50 ging. Ik ben er van overtuigd dat iemand die in een drukke omgeving zoiets durft te jatten, ook de enkele tijdelijk alleengelaten rugzakken durft mee te nemen of mijn eigen mee gebrachte laptop die ik gebruikt heb bij de workshops. Daar heb ik ook de hele dag niet mee rondgelopen. Dit was we even helemaal super offtopic en ik tik me dan zelf even over de vingers. Maar vind wel dat het een verlengde is op de topic.
GeoGolden Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Als zoiets maar € 1.50 kost dan ben je gewoon een kruimeldief Sorry, kon het niet laten. Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens. In en in triest dat men zich voor dat geld laat kennen, of eigenlijk voor wat dan ook. Wat niet van jezelf is daar heb je vanaf te blijven. Of het nu 10 cent kost of een vermogen, het gaat om het principe. Zo iemand zou gewoon per direct uit het event gezet moeten worden vind ik. Ik vind dat je het nog heel netjes hebt aangepakt. Nu weer on topic.
Heirbaut Hunters Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 (bewerkt) diefstal uit de goodyshop afgelopen zaterdag op het GME.Ik heb een jonge vrouw zich laten schamen toen ze een poging deed een kentekenplaatsticker zo nonchalant mogelijk achterover te drukken tijdens de ronde van het lopend buffet dat een wandeling langs de bijna lege toonbank van Lupardi verplichtte. <{POST_SNAPBACK}> Dit meen je toch niet echt he <{POST_SNAPBACK}> Welkom op aarde Neem beide voeten (of zoveel je er wel hebt) en zet ze beide stevig op de bodem onder je; neem vervolgens alle naieviteit en werp deze ver van je: geocachers zijn echt geen haar beter dan motorcrossers, wandelaars, fietsers, MTB-ers, scouts, voetballers enz. Sterker, het zijn net mensen! Overigens geldt hetzelfde voor cacheboxen, uiteraard. Het zou me namelijk ook helemaal niet verbazen dat 80% van alle diefstal uit eigen kring komt. Getuige het matige ruilgedrag van goodies, denk ik dat ik er niet ver naast zit. Maar goed, snel vergeten, anders kijk je bij het volgende event heeeeel raar naar andere mensen. 12 april 2006 bewerkt door Heirbaut Hunters
Aanbevolen berichten