Spring naar bijdragen

GPX sonar


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij,

 

Sinds enige tijd een PDA ( Dell Axim X51 ), om met behulp van o.a Gsak cache pagina's op mijn PDA op te slaan om zo straks op motor vakantie geen stapels papier meer mee te hoeven nemen om een paar caches te zoeken.

 

Al doende GPXsonar gevonden, en vond deze op het eerste gezicht erg bruikbaar vanwege de knop "field note", in combinatie met de "time stamp". Ik had de verwachting dat gpx sonar die note opsloeg. In praktijk bleek die note echter te verdwijnen nadat het programma (via de knop "Exit" onder de tab "file" is afgesloten.

Ik kan geen andere manier vinden het programma af te sluyiten , een knopje "Save" heb ik ook niet gevonden.

Had ik een verkeerde verwachting als ik dacht dat die field notes werden opgeslagen, of doe ik iets verkeerd. Juist dat ik met 1 click op de knop de datum en tijd kan opslaan is voor mij van belang als ik drie weken op de motor weg ben.

 

Als iemand een ander programma weet voor op de pda die ook via de Pocket Queries van de .com pagina's laat zien een een mogenlijkheid om in hetzelfde programma je finds bij te houden houd ik mij aanbevolen.

 

 

Alsvast bedankt, D.L.

 

e3182dad-9acd-4848-901f-e1f74e87256b.jpg

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie helpt mij,

Ikke. :angry:

Althans ik hoop het.

ik heb net even het bovenstaande getest maar bij mij blijven ze wel bewaard.

 

Houdt de styles op de naam van een cache.

Een menu wordt geopend.

 

Show Hints

_________

Field Notes

Set as center

__________

Ignore >

__________

Dismiss Menu

 

Als je nu Field notes aanklikt

Kun je, nadat je hebt gekozen voor een optie bijv. Found. je note kwijt.

Sluit af met het kruisje.

Nu zie je in de lijst een groen ieniemiene notitieblaadje staan.

Als ik hiena afsluit via File -> Exit of via

OK rechtsbovenin Kruisje wordt het progrmma afgesloten.

Als ik hiena het programma weer opstart zijn alle notes bewaard.

Zelfs na een soft reset!!!!!

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie helpt mij,

Ikke. :angry:

Althans ik hoop het.

ik heb net even het bovenstaande getest maar bij mij blijven ze wel bewaard.

 

Houdt de styles op de naam van een cache.

Een menu wordt geopend.

 

Show Hints

_________

Field Notes

Set as center

__________

Ignore >

__________

Dismiss Menu

 

Als je nu Field notes aanklikt

Kun je, nadat je hebt gekozen voor een optie bijv. Found. je note kwijt.

Sluit af met het kruisje.

Nu zie je in de lijst een groen ieniemiene notitieblaadje staan.

Als ik hiena afsluit via File -> Exit of via

OK rechtsbovenin Kruisje wordt het progrmma afgesloten.

Als ik hiena het programma weer opstart zijn alle notes bewaard.

Zelfs na een soft reset!!!!!

 

Ger@ld

 

 

Hoi Ger@ld,

 

Ik doe (en deed) het exact zoals jij het beschrijft, maar om de een of andere reden is bij mij de note dus weer verdwenen als ik het file daarna weer open.

 

Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik de data op de PDA zelf opslaa, ik zet het nu op de SD kaart. Zou niet moeten uit maken, maar ik probeert het toch even. Als het niet werkt zal ik het programma eens opnieuw instaleren.

 

Toch bedankt voor je reactie, Grz D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik de data op de PDA zelf opslaa, ik zet het nu op de SD kaart. Zou niet moeten uit maken, maar ik probeert het toch even. Als het niet werkt zal ik het programma eens opnieuw instaleren.

 

Ik had hetzelfde probleem en ook op een SD geinstalleerd. Soms waren alle gegevens zomaar spoorloos verdwenen, incl. instellingen. Sinds GPXSonar op de PDA zelf staat is dat niet meer voorgekomen :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hetzelfde probleem en ook op een SD geinstalleerd. Soms waren alle gegevens zomaar spoorloos verdwenen, incl. instellingen. Sinds GPXSonar op de PDA zelf staat is dat niet meer voorgekomen  :angry:

 

Helaas, geen verbetering, het lijkt er op dat die@#!!¥ dell het programma niet slikt.

 

Iemand nog suggesties?

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bewaar je de note gewoon niet !!

 

Klik op het keyboardicoontje zodat het toetsenbordje verdwijnt en klik dan op SAVE en je probleem zal opgelost zijn ! Dus zeker NIET afsluiten met het kruisje in het notevenstertje want dan annuleer je de note !

bewerkt door Cachemier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij bewaar je de note gewoon niet !!

 

Klik op het keyboardicoontje zodat het toetsenbordje verdwijnt en klik dan op SAVE  en je probleem zal opgelost zijn !  Dus zeker NIET afsluiten met het kruisje in het notevenstertje want dan annuleer je de note !

 

Ik heb even gekeken, bij mij geen knopje save als ik het toetsenbordje op klik?

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dutch Locutus,

 

Ik denk dat de Config folder bij jou niet is geinstalleerd. Indien ik bij mij deze folder rename worden de notes ook niet meer opgeslagen. Oplossing lijkt dus om in de GPX Sonar folder een Config folder aan te maken. Hopelijk geeft dit succes.

 

Groeten Powk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eventjes verder gezocht en dit is wat de maker zelf zegt :

 

WM 2005 Users - Please read this!

 

It appears that the installer of GpxSonar has a problem on Windows Mobile 2005: the \Config folder under the \GpxSonar folder doesn't get created. As a result, configuration changes and field notes aren't saved as they should be. The workaround for this is simply to manually create the \Config folder under the \GpxSonar folder. The next version of GpxSonar will fix this issue.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dutch Locutus,

 

Ik denk dat de Config folder bij jou niet is geinstalleerd. Indien ik bij mij deze folder rename worden de notes ook niet meer opgeslagen. Oplossing lijkt dus om in de GPX Sonar folder een Config folder aan te maken. Hopelijk geeft dit succes.

 

Groeten Powk

 

Dat lijkt de gouden tip, Tnx.

 

Eventjes verder gezocht en dit is wat de maker zelf zegt : 

 

WM 2005 Users - Please read this!

 

It appears that the installer of GpxSonar has a problem on Windows Mobile 2005: the \Config folder under the \GpxSonar folder doesn't get created. As a result, configuration changes and field notes aren't saved as they should be. The workaround for this is simply to manually create the \Config folder under the \GpxSonar folder. The next version of GpxSonar will fix this issue.

 

Tnx, dat had ik nog niet gevonden. (of niet goed gezocht :( )

 

Ik ga de folder aanmaken, kijken of het werkt.

 

Grtz D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens bij mij ook geen 'save' button.

 

Heel erg vreemd: de Save knop bestaat nochtans

Kijk zelf maar hier (2e afbeelding op deze pagina)

 

Heb alles geprobeerd, maar het scherm zoals in die screendump zie ik niet tevoorschijn komen. Evengoed werkt het nu ook zonder die knop. ook na het volledig uitschakelen van de pda is de note later weer te vinden. Ga het de komende cache tochten in praktijk uit proberen zodat ik straks op motor vakantie niet voor verassingen kom te staan.

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...