Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Morgen heb ik met de beheerder van het Hulsbeek een afspraak om de Hulsbeek cache weer terug te krijgen. Maar wat neem ik nu zoal mee om de beheerder te overtuigen een cache op zijn terrein te plaatsen? En wat is belangrijk om te vertellen?

Ik vraag dit omdat dit m'n eerste "date" met een beheerder is en ik gewoon heel graag wil dat dit goed gebeurd. Wellicht mogen wij dan meerdere caches plaatsen, het Hulsbeek is immers groot genoeg.

Ik wacht jullie reacties af :)

Geplaatst (bewerkt)
Hoi,

Morgen heb ik met de beheerder van het Hulsbeek een afspraak om de Hulsbeek cache weer terug te krijgen. Maar wat neem ik nu zoal mee om de beheerder te overtuigen een cache op zijn terrein te plaatsen? En wat is belangrijk om te vertellen?

Ik vraag dit omdat dit m'n eerste "date" met een beheerder is en ik gewoon heel graag wil dat dit goed gebeurd. Wellicht mogen wij dan meerdere caches plaatsen, het Hulsbeek is immers groot genoeg.

Ik wacht jullie reacties af :)

Een kaart met daarop de route en waypoints doet het erg goed. Dan kunnen ze zien waar je de route hebt gepland en kunnen zij zich voor de geest halen waar dat ongeveer is. Dit ivm kwetsbare gebieden. Laat dan de plek waar je de cache wilt verbergen aan hen zien en vraag of zij misschien een betere plaats weten. Laat ze dus meedenken. Verzeker ze dat geocachers nette mensen zijn en dat ze zich niet buiten paden begeven e.d.. Laat hen weten dat een cache gemiddeld per jaar zo'n 40 keer bezocht wordt. Dat het in het begin meestal iets meer is maar dat dat daarna afzwakt.

Misschien heb je iets aan deze tips.

Edit:

Ik ben trouwens zelf ook met diverse caches bezig. Één daarvan krijg ik waarschijnlijk geplaatst omdat ik hem een stuk opschuif. De eigenlijke bedoeling waren 2 caches maar die zouden beiden afgekeurd worden als ik de ene niet zou verschuiven. Heb ik er dus een gewonnen.

Bij een andere cache verleg ik de route en daardoor worden waarschijnlijk alle caches (3) goedgekeurd. Anders was er slechts één overgebleven. Of misschien zelfs geen.

bewerkt door Ruud4d
Geplaatst

Dank je Ruud, in eerste instantie gaan we eerst kijken wat de mogelijkheden zijn. Het mooiste is natuurlijk dat ik ze zo lekker kan krijgen dat we meerdere caches mogen plaatsen. Dus op dit moment wil ik nog niet concreet een cacheplaats aanwijzen.

Ik ga gewoon mijn uiterste best doen voor ons allen :)

Geplaatst

Zo, gisteren bij de beheerder geweest en die was best enthousiast! Ik mocht doen en laten wat ik wilde zolang de regels van het park, die overal staan, maar opgevolgd worden. Daarnaast wilde hij graag de cacheplaats weten, maar dat lijkt mij vrij normaal. :thumbup:

Verder gaat hij proberen om in een keer voor alle parken van "Regio Twente" toestemming te krijgen om een cache neer te leggen op de parken van "Regio Twente". Hiervoor moet ik nog even wat op papier zetten maar dat komt wel goed.

Waar kun je dit soort afspraken kwijt op onze website? Of hoeft dit niet?

Geplaatst
Zo, gisteren bij de beheerder geweest en die was best enthousiast! Ik mocht doen en laten wat ik wilde zolang de regels van het park, die overal staan, maar opgevolgd worden. Daarnaast wilde hij graag de cacheplaats weten, maar dat lijkt mij vrij normaal. :thumbup:

Verder gaat hij proberen om in een keer voor alle parken van "Regio Twente" toestemming te krijgen om een cache neer te leggen op de parken van "Regio Twente". Hiervoor moet ik nog even wat op papier zetten maar dat komt wel goed.

Ik denk dat je het beste een PB kunt sturen naar Mumzle.

Geplaatst

Ik denk dat je het beste een PB kunt sturen naar Mumzle.

En waarom Mumzle? Is hij degene die over dit soort afspraken gaat dan?

Geplaatst
En waarom Mumzle? Is hij degene die over dit soort afspraken gaat dan?

Inderdaad lufjoe, namens de Stichting hou ik contact met natuurbeheerders.

Dat wil niet zeggen dat je "voor eigen gebruik" geen afspraken mag maken omtrent het plaatsen van jhe eigen caches. Maar wanneer dit het karakter van afspraken krijgt voor de gehele community, dient dit in overleg plaats te vinden waarbij ik de aangewezen persoon ben.

De reden hiervoor is dat er gestreefd wordt naar éénduidige afspraken voor het plaatsen en de wijze van de aanvraag hiervoor. Ook worden gelijk een aantal afspraken gemaakt, hoe de natuurbeheerders dienen om te gaan met probleemgevallen, wat ze van de Stichting Geocaching Nederland kunnen verwachten en wat niet. Dit wordt in een contract opgesteld en officieel door de Stichting Geocaching Nederland als rechtspersoon getekend.

Daarnaast zijn de meeste terreinen digitaal vastgelegd. Om de afspraken in eerder omschreven contract na te kunnen komen, dient de Stichting Geocaching Nederland bij voorkeur de beschikking te kunnen krijgen over deze 'digitale terreinen'. Nu is het zo dat dit kadestrale gegevens zijn en die mogen niet zomaar aan iedereen worden gegeven. Misschien begrijp je het al......., ook hiervoor dient door de Stichting Geocaching Nederland als rechtspersoon een contract getekend te worden.

Al met al kun je dus stellen dat het niet 'zomaar even' het sluiten van een deal betreft. Als Stichting Geocaching Nederland kunnen we te maken krijgen met juridische gevolgen als dit niet goed wordt geregeld. Om dit nu zo goed mogelijk te stroomlijnen ben ik gevraagd om dit karretje te trekken namens de Stichting Geocaching Nederland. Ik ben dus ook degene die achter het email-adres natuur at geocaching.nl zit.

Op Wie zijn wij zie je dat een scheiding is gemaakt tussen geocaching.nl en natuur at geocaching. Dit is gedaan om de verantwoordelijkheden duidelijk weer te geven binnen de Stichting Geocaching Nederland.

Ik hoop zo weer een beetje helderheid te hebben gegeven over het 'hoe en waarom'.

Geplaatst

Als cacher en cachelegger 'vlak in de buurt' van het Hulsbeek ben ik heel benieuwd naar de afspraken die mogelijk gemaakt gaan worden.

Op het moment dat daar meer duidelijkheid over is, moet ik dan met Mumzle contact opnemen? Ofwel hoe weet ik wat er in de gemaakte afspraken staat en wie ik daarvoor moet hebben?

Contact met SBB en gemeente Losser heb ik al gehad. Cache ligt er inmiddels al.

Maar als dit voor Regio Twente geregeld wordt houd ik me aanbevolen voor de uitkomst.

Groetjes,

PA1FOX uit Hengelo

Geplaatst
Als cacher en cachelegger 'vlak in de buurt' van het Hulsbeek ben ik heel benieuwd naar de afspraken die mogelijk gemaakt gaan worden.

Op het moment dat daar meer duidelijkheid over is, moet ik dan met Mumzle contact opnemen? Ofwel hoe weet ik wat er in de gemaakte afspraken staat en wie ik daarvoor moet hebben?

De concrete (!!) voortgang van de gesprekken worden gemeld op het forum, bij het gedeelte "natuur".

Als de afspraken goed op papier zijn gezet en de contracten getekend, wordt dit vermeld op de site. Ten aanzien van het Geldersch Landschap heeft het even geduurd, omdat we gezamenlijk besloten hebben de afspraken te spiegelen aan die van het Utrechts Landschap, zodat ze éénduidig zijn. Zodra het Utrechts Landschap daar definitief het akkoord op geeft wordt dit ook vermeld op de site. Dat is nu slechts een kwestie van weken.

Deze afspraken zijn nu zo 'doorgekauwd', dat ze eigenlijk al panklaar liggen voor de overige landschappen en we hopen dadelijk snel tot overeenkomst te komen met andere landschappen. Als het goed is zijn de andere landschappen al op de hoogte van de afspraken die nu zijn gemaakt.

Maar, als de afspraken zijn gemaakt, staat er ook vermeld waar je moet zijn voor het aanvragen ervan, inclusief het formulier dat daarvoor nodig is. Daar heb je mij niet voor nodig.

Geplaatst
Maar, als de afspraken zijn gemaakt, staat er ook vermeld waar je moet zijn voor het aanvragen ervan, inclusief het formulier dat daarvoor nodig is. Daar heb je mij niet voor nodig.

OK, dankje, duidelijk verhaal. Ik volg het met interesse.

Geplaatst (bewerkt)

Ik had de Geocaching University Brochure bij me; deze laat heel goed zien waar geocaching over gaat. Verder had ik een cache-print met een aantal leuke logs er op bij me; een kaartje van het gebied met de beoogde cache-plaats, en mijn GPS.

Ook het lijstje van richtlijnen van geocaching (bv. dit) deed het erg goed.

Eventueel kun je de cache zelf (als je er al één hebt) meenemen.

bewerkt door BigFurryMonster
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...