Spring naar bijdragen

Caches vinden dmv. Plaatsnaam


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat andere draadje bestudeerd, uitgevoerd, ik snap het en het werkt helemaal  fantastisch! Weer applaus :thumbup:

Wel nog even 2 vragen,

1. kunnen die 2 entries (plaatsnaam en straal) niet in 1 hok? Lijkt me nog handiger.

2. in de plaatsnamenlijst staat 3x Aalst (zomaar 'n voorbeeld), je krijgt zeker (?) de eerste. Mij lijken dubbele (lees: dezelfde) namen niet gewenst. Wat nu?

 

Ook 2 antwoorden dan maar:

 

1. Ik heb geen flauw idee of dat kan, als er iemand weet hoe dat moet hou ik me aanbevolen. :thumbup:

2. Ik heb met Excel alle dubbele plaatsnamen met dezelfde coordinaten er al uitgevist, maar inderdaad staan er ook nog een hoop dubbelingen in. Als het om exact dezelfde plaats gaat met alleen een kleine afwijking in de coordinaten maakt het voor het zoekresultaat niet echt uit dat ze er dubbel instaan. Maar soms zijn het ook plaatsen met dezelfde naam in bv een andere provincie, dan wordt het lastiger... Dat wordt een hele (grotendeels handmatige) slag die je dan moet maken om alles te controleren, en die slag hoef je van mij in ieder geval niet te verwachten! :thumbup:

 

Wat ik wel kan doen is een zelfde lijst met postcodes maken (dat zijn er dan wel een stuk meer), dan heb je in ieder geval geen dubbelingen! Misschien kan je in dat lokatie-hokje ook wel een paar coordinaten invullen, dat weet ik eigenlijk niet, in ieder geval altijd even je zoekresultaat controleren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. kunnen die 2 entries (plaatsnaam en straal) niet in 1 hok? Lijkt me nog handiger.

2. in de plaatsnamenlijst staat 3x Aalst (zomaar 'n voorbeeld), je krijgt zeker (?) de eerste. Mij lijken dubbele (lees: dezelfde) namen niet gewenst. Wat nu?

Ook 2 antwoorden dan maar:

1. Ik heb geen flauw idee of dat kan, als er iemand weet hoe dat moet hou ik me aanbevolen. :thumbup:

2. Ik heb met Excel alle dubbele plaatsnamen met dezelfde coordinaten er al uitgevist, maar inderdaad staan er ook nog een hoop dubbelingen in. Als het om exact dezelfde plaats gaat met alleen een kleine afwijking in de coordinaten maakt het voor het zoekresultaat niet echt uit dat ze er dubbel instaan. Maar soms zijn het ook plaatsen met dezelfde naam in bv een andere provincie, dan wordt het lastiger... Dat wordt een hele (grotendeels handmatige) slag die je dan moet maken om alles te controleren, en die slag hoef je van mij in ieder geval niet te verwachten! :eek:

 

Wat ik wel kan doen is een zelfde lijst met postcodes maken (dat zijn er dan wel een stuk meer), dan heb je in ieder geval geen dubbelingen! Misschien kan je in dat lokatie-hokje ook wel een paar coordinaten invullen, dat weet ik eigenlijk niet, in ieder geval altijd even je zoekresultaat controleren...

Ik probeer even hardop mee te denken... (ondanks mijn beperkte kennis)

Waarom eigenlijk niet 'gewoon' caches maken van de plaatsnamen met WGS84 coordinaten en zo'n bestand appenden in/aan (een) ander(e) bestand(en) in GSAK? Je kunt dan gemakkelijk op (een deel) van de plaatsnaam zoeken/selecteren. Dat lost meteen het "dubbelingen"-syndroom op!

Hoe krijg je overigens N en E naar WGS84 in bestand "Lijst gemeenten.txt"?

Ik zal ook eens in de data bestanden van Magellan 'Mapsend DirectRoute' neuzen of daarin nog iets relevants te vinden is. Nou, dit was wel erg naief. :P Gelijk ff gekeken. Alles hardstikke gecodeerd en grafisch. Nop dus.

 

Barjon.

 

P.S. Misschien heb je meer aan kennissen dan aan kennis... :)

bewerkt door barjon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom eigenlijk niet 'gewoon' caches maken van de plaatsnamen met WGS84 coordinaten en zo'n bestand appenden in/aan (een) ander(e) bestand(en) in GSAK? Je kunt dan gemakkelijk op (een deel) van de plaatsnaam zoeken/selecteren. Dat lost meteen het "dubbelingen"-syndroom op!

 

Je bedoelt dat je in je cache-database ook entries hebt van alle plaatsnamen? Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn denk ik. Ik zie het echter toch wel als een flinke vervuiling van mijn database, maar misschien kan je het er net zo makkelijk weer uitfilteren als je ze niet wilt zien.

 

Hoe krijg je overigens N en E naar WGS84 in bestand "Lijst gemeenten.txt"?

 

De coordinaten in dat bestand staan al in WGS84, maar waarschijnlijk niet in de notatie die jij bedoelt. In het bestand staan ze als DD,DDD (graden en decimale graden), maar jij zou ze waarschijnlijk liever zien als DD MM,MMM (graden, minuten en decimale minuten), zoals op geocaching.com wat meer gebruikelijk is.

 

Even een voorbeeldje hoe je het omrekent (1°= 60'):

N 52,333° = N 52° + 0,333*60' = N 52° 20,000'

E 4,083° = E 4° + 0,083*60' = E 004° 04,980'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima hulp via XLS interface, maar op onze camping is geen (wifi) Internet.

Dus is de "GSAK macro" veelbelovend, maar is het mij onduidelijk hoe je dat binnen GSAK moet laten werken. Alleen maar de 2 txt bestandjes in de "macro dir" zetten en "Macro_distance.txt" als macro uitvoeren, is onvoldoende.

Maar hoe dan wel?

Applaus! :huh:

Barjon

Dat staat in een ander draadje, namelijk in deze:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=5998

Daar staat uitgelegd hoe het werkt in GSAK.

Dat andere draadje bestudeerd, uitgevoerd, ik snap het en het werkt helemaal fantastisch! Weer applaus :wine:

Wel nog even 2 vragen,

1. kunnen die 2 entries (plaatsnaam en straal) niet in 1 hok? Lijkt me nog handiger.

2. in de plaatsnamenlijst staat 3x Aalst (zomaar 'n voorbeeld), je krijgt zeker (?) de eerste. Mij lijken dubbele (lees: dezelfde) namen niet gewenst. Wat nu?

 

Bedankt voor hulp!

Groet, Barjon.

 

Hoi allemaal,

 

Ik ben bezig om een goede lijst te maken :P .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb i.p.v. een excel bestandje nu via onze site een mogelijkheid via een database gemaakt (zoeken op plaatsnaam), op dit moment staat daar Nederland, België en Duitsland in. Maar dit ga ik de komende tijd uitbreiden. Op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

 

Groetjes,

 

Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb i.p.v. een excel bestandje nu via onze site een mogelijkheid via een database gemaakt (zoeken op plaatsnaam), op dit moment staat daar Nederland, België en Duitsland in. Maar dit ga ik de komende tijd uitbreiden. Op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

 

Groetjes,

 

Boudewijn

 

 

Dat ziet er erg mooi uit! Misschien kan je solliciteren naar een vrijwilligers-baantje bij .nl!

 

Ik zie ook dat je ook de lijst met plaatsnamen hebt bewerkt met provincienamen erbij, is het een mogelijkheid dat ik zo'n nieuw bestandje van je krijg voor gebruik in GSAK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er erg mooi uit! Misschien kan je solliciteren naar een vrijwilligers-baantje bij .nl!

 

Ik zie ook dat je ook de lijst met plaatsnamen hebt bewerkt met provincienamen erbij, is het een mogelijkheid dat ik zo'n nieuw bestandje van je krijg voor gebruik in GSAK?

 

Dat kan ik voor je maken :thumbup:

 

Dus een lijstje met plaatsnamen met daarachter (provincie)?

 

Boudewijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ziet er erg mooi uit! Misschien kan je solliciteren naar een vrijwilligers-baantje bij .nl!

 

Ik zie ook dat je ook de lijst met plaatsnamen hebt bewerkt met provincienamen erbij, is het een mogelijkheid dat ik zo'n nieuw bestandje van je krijg voor gebruik in GSAK?

 

Dat kan ik voor je maken :thumbup:

 

Dus een lijstje met plaatsnamen met daarachter (provincie)?

 

Boudewijn

 

Heel graag! ;)

 

Of liever natuurlijk nog een heel geavanceerd Macro-tje voor GSAK, waarmee je ook met wildcards kan zoeken en dan de gewenste plaats uit een lijstje kan kiezen, zoals op je site!! :angry: :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of liever natuurlijk nog een heel geavanceerd Macro-tje voor GSAK, waarmee je ook met wildcards kan zoeken en dan de gewenste plaats uit een lijstje kan kiezen, zoals op je site!! ;):angry:

Hey Mr. Chaos, jij durft! (geintje) Brabants Hoop, mooie functionaliteit gemaakt! :thumbup:

 

Ik blijf het ff proberen. Volgens mij heeft het voordelen om plaatsnamen, incl. WGS84 coordinaten, als "caches" op te nemen in een apart .GPX bestand. Je krijgt daardoor de zoekmogelijkheden van GSAK, om b.v. op plaatsnamen te zoeken. Als je in het code-veld (waar anders GCxxxx staat) b.v. "PLAATS" zet, kun je daarop heel gemakkelijk filteren en/of sorteren. Met zo'n .GPX database kun je in GSAK mergen/appenden, wat je maar wilt.

Misschien wel vooraf overleggen wat je in de overige beschikbare standaardvelden zet... Maar open laten kan ook.

 

Lijkt dit idee wat?

 

Barjon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of liever natuurlijk nog een heel geavanceerd Macro-tje voor GSAK, waarmee je ook met wildcards kan zoeken en dan de gewenste plaats uit een lijstje kan kiezen, zoals op je site!! :thumbup:;)

Hey Mr. Chaos, jij durft! (geintje)

 

Ja, ja! Onder het motto van 'niet geschoten is altijd mis!' :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...