luilak Geplaatst 7 maart 2006 Share Geplaatst 7 maart 2006 hmmm.... daar kan ik niet aan komen, mischien iemand anders hier op 't forum. als iemand zo'n bestandje heeft.. dan kan hij/zij het naar cachemier sturen groetjes Luilak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dekromme Geplaatst 7 maart 2006 Share Geplaatst 7 maart 2006 (bewerkt) Ik heb gezien dat er al een link voor het Nederlandse bestandje was geplaatst ondertussen maar toch nog maar even geplaatst , je weet maar nooit wie je er nog een plezier mee doet. Linkje p.s. cachemier, het is inderdaad een handig tooltje, thx 7 maart 2006 bewerkt door dekromme Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henks1 Geplaatst 7 maart 2006 Share Geplaatst 7 maart 2006 Net zoals voor België heb ik voor Nederland een Excelbestandje aangemaakt waarmee je via een klik op plaatsnaam een zoekactie start op de GC.com site naar de dichtsbijgelegen caches. Het bestand telt 8791 plaatsnamen en is 2,3 Mb groot (gezipt ongeveer 400 kb). Geïnteresseerden kunnen hun emailadres (niet via Persoonlijk bericht) doorgeven en dan mail ik het bestand door. <{POST_SNAPBACK}> Ik hou me van harte aanbevolen bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arie Geplaatst 7 maart 2006 Share Geplaatst 7 maart 2006 (bewerkt) cachemier, vet! arie 7 maart 2006 bewerkt door arie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brabants Hoop Geplaatst 9 maart 2006 Share Geplaatst 9 maart 2006 Er is een nieuwe versie van het Excel bestand van Nederland inclusief de plaatsen Den Haag, Delft en Amsterdam Via dit linkje te downloaden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barjon Geplaatst 10 maart 2006 Share Geplaatst 10 maart 2006 Prima hulp via XLS interface, maar op onze camping is geen (wifi) Internet. Dus is de "GSAK macro" veelbelovend, maar is het mij onduidelijk hoe je dat binnen GSAK moet laten werken. Alleen maar de 2 txt bestandjes in de "macro dir" zetten en "Macro_distance.txt" als macro uitvoeren, is onvoldoende. Maar hoe dan wel? Applaus! Barjon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mr.Chaos Geplaatst 10 maart 2006 Share Geplaatst 10 maart 2006 (bewerkt) Prima hulp via XLS interface, maar op onze camping is geen (wifi) Internet. Dus is de "GSAK macro" veelbelovend, maar is het mij onduidelijk hoe je dat binnen GSAK moet laten werken. Alleen maar de 2 txt bestandjes in de "macro dir" zetten en "Macro_distance.txt" als macro uitvoeren, is onvoldoende. Maar hoe dan wel? Applaus! Barjon <{POST_SNAPBACK}> Dat staat in een ander draadje, namelijk in deze: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=5998 Daar staat uitgelegd hoe het werkt in GSAK. 10 maart 2006 bewerkt door Mr.Chaos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 maart 2006 Share Geplaatst 10 maart 2006 Op de site http://earth-info.nga.mil/gns/html/cntry_files.html zijn name-files te vinden van alle landen. Finland heeft b.v. 53263 namen met geogr. posities. Opmerkelijk: Afghanistan is vorige week geupdated! (en telt nu 183186 namen.) Maar daar is geocachen nog geen hobby. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico Bartels Geplaatst 13 maart 2006 Share Geplaatst 13 maart 2006 Er is een nieuwe versie van het Excel bestand van Nederland inclusief de plaatsen Den Haag, Delft en Amsterdam Via dit linkje te downloaden. <{POST_SNAPBACK}> Echt wel handig.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barjon Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 (bewerkt) Prima hulp via XLS interface, maar op onze camping is geen (wifi) Internet.Dus is de "GSAK macro" veelbelovend, maar is het mij onduidelijk hoe je dat binnen GSAK moet laten werken. Alleen maar de 2 txt bestandjes in de "macro dir" zetten en "Macro_distance.txt" als macro uitvoeren, is onvoldoende. Maar hoe dan wel? Applaus! Barjon <{POST_SNAPBACK}> Dat staat in een ander draadje, namelijk in deze:http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=5998 Daar staat uitgelegd hoe het werkt in GSAK. <{POST_SNAPBACK}> Dat andere draadje bestudeerd, uitgevoerd, ik snap het en het werkt helemaal fantastisch! Weer applaus Wel nog even 2 vragen, 1. kunnen die 2 entries (plaatsnaam en straal) niet in 1 hok? Lijkt me nog handiger. 2. in de plaatsnamenlijst staat 3x Aalst (zomaar 'n voorbeeld), je krijgt zeker (?) de eerste. Mij lijken dubbele (lees: dezelfde) namen niet gewenst. Wat nu? Bedankt voor hulp! Groet, Barjon. 15 maart 2006 bewerkt door barjon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brabants Hoop Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 Dat andere draadje bestudeerd, uitgevoerd, ik snap het en het werkt helemaal fantastisch! Weer applaus Wel nog even 2 vragen, 1. kunnen die 2 entries (plaatsnaam en straal) niet in 1 hok? Lijkt me nog handiger. 2. in de plaatsnamenlijst staat 3x Aalst (zomaar 'n voorbeeld), je krijgt zeker (?) de eerste. Mij lijken dubbele (lees: dezelfde) namen niet gewenst. Wat nu? Bedankt voor hulp! Groet, Barjon. <{POST_SNAPBACK}> Een goede lijst maken van de plaatsnamen met coords En dubbele dus aanpassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roeliboeli Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 Linkje <{POST_SNAPBACK}> T zal wel aan mij liggen maar hier werkt hij niet roel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brabants Hoop Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 Linkje <{POST_SNAPBACK}> T zal wel aan mij liggen maar hier werkt hij niet roel <{POST_SNAPBACK}> Heb je het dan wel goed geinstalleerd 1. Download het bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro) 2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros" 3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file 4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK 5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk) 6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken 7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken 8. Tada! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roeliboeli Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 Linkje <{POST_SNAPBACK}> T zal wel aan mij liggen maar hier werkt hij niet roel <{POST_SNAPBACK}> Heb je het dan wel goed geinstalleerd 1. Download het bestand (bevat twee tekstdocumenten: de plaatsnaam-file en een macro) 2. Plaats de macro in de GSAK-directory, in de map "macros" 3. Kopieer de volledige inhoud van de plaatsnaam-file 4. Plak dit in de lokatie-instellingen van GSAK (tools --> options --> locations) en klik op OK 5. Run de macro (maak evt. een knopje ervoor in je werkbalk) 6. Geef de plaatsnaam waarop je wilt zoeken 7. Geef de straal waarbinnen je wilt zoeken 8. Tada! <{POST_SNAPBACK}> ligt aan mij dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roeliboeli Geplaatst 15 maart 2006 Share Geplaatst 15 maart 2006 t probleem is al opgelost. werkt perfect nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden