Spring naar bijdragen

Hoe de cache het best te vinden: Kaart of pijltje volgen?


Mingy

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend hebben we d.m.v. het pijltje te volgen ons persoonlijk record van 5 caches op één dag gehaald :down:

Dat de tegaande meters in beeld is vind ik heel handig, verder vind ik de pijl duidelijker te volgen dan het kleine driehoekje op de kaart!

Ik ga voor nu eerst maar een tijdje voor de pijl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij het zoeken naar de cache gebruik ik (bijna) altijd de pijl.

In mijn datavelden heb ik de afstand en de draai geplaatst. De draai gebruik ik om vast te stellen of ik een zijweg in moet slaan. Als ik een draai van 60 graden rechts heb en ik kom bij een weg haaks naar rechts, dan ga ik die in. Immers dan zal ik op een draai van 30 graden naar links uitkomen.

 

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik soms de afstand tot de cache en de omvang van het pad laat meewegen in mijn beslissing. Als ik nog een kilometer moet, ik loop op een breed pad en en komt een hazepaatje langs, dan sla ik die soms wel over.

 

De eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik bijna 2 jaar geleden (GME2004) door Pentagram ben behoed voor een wandeling van ruim 3 Km. Door het gebruik van de kaart was het Spirit meteen duidelijk dat we er werden ingeluisd en konden we keren. Soms is de kaart dus handiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf een Forerunner, dus heb helemaal geen kaartfunctie op de gps zitten.

Het gebruik van de pijl vind ik wel fijn. even een stukje lopen en de juiste weg wordt me vanzelf gewezen <grin>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als de meeste anderen gebruiken wij eerst de kaart en de laatste paar meters de pijl. En die laatste paar meters is heel variabel, het ligt maar net aan de omgeving.

 

Toch hoop ik dat de topo van NL snel uitkomt zodat ook de overige bospaden op de GPS gezet kunnen worden. Wordt het je in moeilijke tijden nog even makkelijker gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf gebruik als hoofd de pijl, maar twijfel over welk pad ik in zou moeten gebruik ik de kaart.

Deze combinatie vind ik het lekkerst werken

 

Hier dito. Normaal gebruik ik het kompas pijltje, zeker bij kortere routes. Bij langere routes switch ik nog wel eens naar de kaart. Is altijd makkelijk bij twijfel over een antwoord bij een tussen waypoint. Ook als er een projectie ingegeven moet worden is een kaartje een mooie controle mogelijkheid. Laatst moest ik bij een cache XXX meter naar het noorden en XXX meter naar het oosten. Op dat punt moest een hectometer paaltje staan. Dus het vorige waypoint gemarkeerd en in twee stappen de projectie ingevoerd en op het kaartje gecontroleerd of het volgende waypoint langs een weg lag. Dat klopte inderdaad en ik kwam bij een hectometer paaltje uit. Bij stadswandelingen is het helemaal ideaal om gewoon op het kaartje te lopen. De laatste meters is het pijltje dan weer handig voor het juiste eindpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helemaal verbaasd!!

Voor mij begon geocachen met gewoon domweg achter de pijl aanlopen en ik moet eerlijk bekennen dat ik dat meestal nog steeds zo doe!

 

Niet dat ik iets mis vind aan de andere methoden hoor! Maar voor mij is geocachen juist het achter de pijl aanlopen!

 

Tuurlijk kijk ik thuis wel eens in Ozi waar een punt ongeveer ligt. Maar het cachen zelf doe ik echt alleen met de pijl! Leuk te horen dat iedereen dat weer zo anders doet! Dat vind ik nl. het mooie van geocachen: iedereen doet het op zijn/haar manier en al die manieren zijn goed! (mits je de basisregels natuurlijk in acht neemt wat betreft het laten liggen van de cache en een beetje voorzichtig doen met de natuur). :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij lopen altijd gewoon de pijl achterna, wetende dat je dan onverwachte zaken tegen kan komen, maar dat is dan ook wel weer leuk.

TomTom brengt ons op de startbestemming en vanaf daar gewoon de pijlen volgen! Natuurlijk wel af en toe logisch nadenken. De meeste multi's houden daar wel rekening mee, dus het komt weining voor dat je voor echt onoverkomenlijke zaken komt te staan.

Het is eigenlijk wel aan te raden om een kaart bij je te hebben (tips van geocaching) voor het geval de batterijen opeens op zijn, je de GPS verliest of in het water laat vallen of er opeens noodweer uitbreekt waardoor je geen ontvangst meer hebt. Hier hebben we wel een niet zo fijne ervaring mee in een onbekende omgeving in noodweer, ruim 1,5 uur als verzopen katten op zoek gegaan naar de auto en echt niemand in de buurt om de weg te vragen. Toen waren we een bos toch wel even zat, maar het was gewoon eigen schuld ! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien ik nog niet over een gps receiver beschik, alleen een TomTom Go, loop ik aan de hand van de N en E coordinaten, de stand van de zon en een horloge ;)

 

(voor hen die het niet weten: kleine wijzer op de zon richten, het zuiden ligt nu tussen de 12 en de kleine wijzer)

 

 

 

 

Maar als ik een pijl op het schermpje zou kunnen toveren zou ik daar natuurlijk achteraan lopen :D

bewerkt door Hu9o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmh, het begint misschien saaai te worden maar vandaag deden we d.m.v. het pijltje al 7 per dag,

Zelf caches die we voorheen niet konden vinden in de kaart mode zijn nu ineens wel te vinden met het pijltje, het lijkt dat deze toch iets duidelijker is? :huh:

Maar goed wij zijn aldoende dan ook aan het leren, wij zien nu ook opeens de paden waarheen te gaan,

 

Wat ons betreft, iedereen bedankt voor hun reply, onze keuze is gemaakt,

 

Mingy,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...