Spring naar bijdragen

Nieuwe GPS Welke zal het gaan worden?


fleur4op

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu in het bezit van een Garmin GPS 12. Best een goed apparaat maar ik wil deze aan mijn vader geven voor op zijn boot.

 

Ik wil dan een nieuwe gaan kopen maar weet nog niet goed welke.

Ik heb in mijn auto een VDO dayton navigatie systeem dus autonavigatie of navigatie met kaartjes is niet nodig.

 

Ik ga hem alleen voor geocachen en wandelen gebruiken.

 

Ik heb ook altijd een kompas bij me dus ook dat is niet een noodzaak.

 

Ik zat zelf te denken aan de Garmin GPS60. de gele standaard gps.

Is dit een verstandige keuze of adviseeren jullie een andere.

 

Graag zou ik van jullie advies willen hebben om deze keuze goed te kunnen maken.

 

Willicht zijn er mensen met "gebruikers ervaring".

 

Alvast dank voor de hulp.

 

Raymond Hagedoorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal,

 

Ik ben nu in het bezit van een Garmin GPS 12. Best een goed apparaat maar ik wil deze aan mijn vader geven voor op zijn boot.

 

Ik wil dan een nieuwe gaan kopen maar weet nog niet goed welke.

Ik heb in mijn auto een VDO dayton navigatie systeem dus autonavigatie of navigatie met kaartjes is niet nodig.

 

Ik ga hem alleen voor geocachen en wandelen gebruiken.

 

Ik heb ook altijd een kompas bij me dus ook dat is niet een noodzaak.

 

Ik zat zelf te denken aan de Garmin GPS60. de gele standaard gps.

Is dit een verstandige keuze of adviseeren jullie een andere.

 

Graag zou ik van jullie advies willen hebben om deze keuze goed te kunnen maken.

 

Willicht zijn er mensen met "gebruikers ervaring".

 

Alvast dank voor de hulp.

 

Raymond Hagedoorn

 

 

De vraag stellen is hem soms ook beantwoorden. Deze voldoet prima, als je later geen gebruik wil maken van de Topo kaarten, anders raad ik je toch een C of Cx aan.

 

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Raymond ,

Voorop gesteld dat ikzelf ook nog steeds een newby ben (maar wel in het bezit van de Gps60) kan ik alleen maar stellen, het "ding" doet wat hij moet doen..wat wil je nog meer, gewoon doen dus, :(

 

Grtx,

Btw:Trouwens, LTeunis is geen newby en hij zegt in feite hetzelfde,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met zoekend wandelen is: onder bomen en in Urban Canyons heb je ergerlijk slechte ontvangst.

Tenzij je een GPSr koopt met de Sirf3 chipset of de UBlox.

En ik persoonlijk: wat ik tot nu toe aan detailrijkdom ben tegen gekomen op topografische rasterkaarten is nog altijd heel veel beter dan wat die Garmin vector-Topokaarten bieden.

Wat dus pleit voor een PDA . Maar ja, die vreten stroom en zijn niet weersbestendig.

Aan welke nadelen je wel weer wat aan kan doen enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Raymond ,

Voorop gesteld dat ikzelf ook nog steeds een newby ben (maar wel in het bezit van de Gps60) kan ik alleen maar stellen, het "ding" doet wat hij moet doen..wat wil je nog meer, gewoon doen dus, :no:

 

Klopt, de GPS60 is een prima apparaat. Geen wonderapparaat, en de ontvangst zal ook beslist minder zijn als die van de Cx of de CSx, maar je kan er bij het cachen gewoon goed mee uit de voeten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...