Spring naar bijdragen

Vogelgriep


Peetee

Aanbevolen berichten

Vandaag las in in de Leeuwarder Courant een oproep aan de bevolking (we zitten hier in Fryslân immers middenin één van de risicogebieden!) om extra alert te zijn op zaken die zouden kunnen wijzen op de vogelgriep. Aangeraden wordt bv. om, als je een grotere groep dode vogels vindt, dit zeker te melden.

 

Staatsbosbeheer haakt hier op haar site inmiddels ook op in. Hier de link.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, vraag mij af of onze hobby nu nog wel veilig is?! Het wordt toch knap lastig als je een cache moet vinden tussen een stapel gestorven vogels :thumbup:

 

Angst zaaien is hier natuurlijk niet de bedoeling, maar het kan ook geen kwaad wat extra alert te zijn. En hoe je het ook wendt of keert: wij zijn regelmatig in natuurgebieden te vinden. Dus je zou er zomaar eens tegen aan kunnen lopen.

 

Misschien is het wel een goed idee om het telefoonnummer van de AID (045 - 546 62 30) in je gsm te zetten. Voor het geval dat ...

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mocht je bij je contact met de AID moeite hebben met het exact bepalen van de juiste vindplek, dan kun je verwijzen naar de 1-1-2 button op de startpagina van deze site, www.geocaching.nl dus.

 

Als je daar op klikt, dan kom je in een schermpje waarin men de door jou genoemde coördinaten in kan tikken. Laat vervolgens op de "Laat zien" button klikken en ze krijgen een keurig kaartje van de exacte vindplek te zien. :thumbup:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt inderdaad de AID bellen, maar lokale bekendheid is nog groter bij het waterschap van het gebied waarin je loopt. Alle kadavers in of nabij oppervlaktewater kun je doorgeven aan het lokale waterschap (deze site en klik op mijn waterschap). En ook die hebben inmiddels zelf extra maatregelen getroffen m.b.t. dode (water)vogels.

Nu maar hopen dat het niet te lang duurt of uit de hand loopt :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kraai, heb je je griepprik niet gehaald? :thumbup:

 

Griep prik ?

Oh ja die heb ik 1 x gehaald, had promt een week later griep....

Overigens tegen vogel griep was ik geloof ik al beschermd, dus kun je nagaan als je dit dit kraaitje ergens langs de kant ziet liggen ( en je weet zeker dat daar geen cache ligt).....

 

Maar een oogje open houden voor SBB of wie dan ook kan natuurlijk nooit kwaad, hoe eerder die rommel de lucht uit is hoe beter natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...