Spring naar bijdragen

Ontvangst PDA met TT5


gian

Aanbevolen berichten

Ik had het laatst met iemand over de ontvangst van mijn Garmin GPSr, met name in de stad. In smalle starten en naast hoge gebouwen valt dit natuurlijk nog wel eens weg. Mijn gesprekspartner vertelde mij dat hij regelmatig met TomTom op de PDA (hier heb ik geen ervaring mee) door de stad banjerde, en dat hij geen last had van zwakke ontvangst. Zelf dacht hij dat dit lag aan het feit dat TT 'meedenkt' (waar loop je, hoe hard ga je) waardoor het systeem misschien wel het signaal kwijt is, maar je nog wel kunt blijven navigeren. In een tunnel in de auto valt 'ie tenslotte ook niet weg. Maar klopt dit ook?

 

En stel dat het klopt: kun je op een PDA dan ook bijvoorbeeld Vito of een ander cache-programma laten draaien met TT op de achtergrond, waardoor je de pijl in het scherm gewoon blijft zien, ook al is de ontvangst even niet sterk genoeg?

 

Ben benieuwd! :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had het laatst met iemand over de ontvangst van mijn Garmin GPSr, met name in de stad. In smalle starten en naast hoge gebouwen valt dit natuurlijk nog wel eens weg. Mijn gesprekspartner vertelde mij dat hij regelmatig met TomTom op de PDA (hier heb ik geen ervaring mee) door de stad banjerde, en dat hij geen last had van zwakke ontvangst. Zelf dacht hij dat dit lag aan het feit dat TT 'meedenkt' (waar loop je, hoe hard ga je) waardoor het systeem misschien wel het signaal kwijt is, maar je nog wel kunt blijven navigeren. In een tunnel in de auto valt 'ie tenslotte ook niet weg. Maar klopt dit ook?

 

En stel dat het klopt: kun je op een PDA dan ook bijvoorbeeld Vito of een ander cache-programma laten draaien met TT op de achtergrond, waardoor je de pijl in het scherm gewoon blijft zien, ook al is de ontvangst even niet sterk genoeg?

 

Ben benieuwd!  :unsure:

 

Tom Tom kijkt ook waar je ongeveer bent en als daar een weg in de buurt is dan neemt hij aan dat je daar bent en zet je daar dan ook op de kaart, de ontvangst van een nieuwere gps muis BT of met een draadje , is meestal beter dan in een GPSr omdat er met nieuwere technieken gewerkt wordt (Sirff b.v) er is nu sinds kort wel een nieuwe Garmin op de markt die ook met Sirff werkt en daardoor ook een betere ontvangst heeft, ik heb zelf ook een Sirff ontvanger aan mn pda hangen met Tom Tom die geen "zicht" verbinding nodig heeft (hij ligt gewoon in het dashboardkastje) maar als ik langer in een tunnel sta of rij dan is het signaal ook weg, maar pikt het na de tunnel weer op.

 

Je kan zonder speciale software geen gebruik maken van één en dezelfde gps muis want de ene applicatie die je het eerst gebruikt houd de compoort bezet, er is wel software waar mee je compoorten kan delen.

bewerkt door Toolief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Je kan zonder speciale software geen gebruik maken van 1 en dezelfde gps muis want de ene aplicatie die je het eerst gebruikt houd de compoort bezet....

 

Klopt, dat merk ik ook als ik TomTom (met Co-Input) en Beeline samen wil laten draaien.

 

TomTom is overigens helemaal niet sterk op wandelsnelheid. In hun eigen toelichting op gebruik van TomTom5 in bv stads wandelnavigatie, waarschuwen ze daar zelfs uitdrukkelijk voor. Bij een lage snelheid is het namelijk heel moeilijk om richting te bepalen. Het verschil tussen de ene meting en de andere is dan eigenlijk te gering voor TT om goed te werken. De voorspellende 'gave' van TT is dan nihil. :unsure:

Met de auto werkt dat prima en op de fiets gaat het ook nog wel (een beetje).

 

Ik gebruik op mijn PDA (met losse SirfIII- receiver) TT5 met Bruine Beren Co-Input zolang ik in de auto zit en daarna ga ik over op Beeline.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn PDA altijd in combinatie met TomTom 5 om op de startplaats van de cache te komen. Liggen de coordinaten ver uit elkaar, ga ik verder met TomTom. Liggen de coordinaten dichtbij, wandel of fietsafstand, sluit ik Tom Tom af en gebruik ik Vito Navigator 2 om te gaan cachen. Dit werk prima :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomTom is overigens helemaal niet sterk op wandelsnelheid. In hun eigen toelichting op gebruik van TomTom5 in bv stads wandelnavigatie, waarschuwen ze daar zelfs uitdrukkelijk voor. Bij een lage snelheid is het namelijk heel moeilijk om richting te bepalen. Het verschil tussen de ene meting en de andere is dan eigenlijk te gering voor TT om goed te werken. De voorspellende 'gave' van TT is dan nihil.  :unsure: 

Met de auto werkt dat prima en op de fiets gaat het ook nog wel (een beetje).

 

In mijn GPS ontvanger (BT338, Sirf III) zit ook nog een hardwarematige feature 'static navigation', dat er voor zorgt dat bij langzame bewegingen en kleine plaatsveranderingen het signaal niet steeds verspringt. Dit wordt dus niet geregeld door Tomtom, maar direct door de GPS-ontvanger. Leuk voor in de auto, maar minder leuk voor tijdens het cachen! Als je dit ook hebt moet je dit misschien even uitzetten!

 

zie hier: Hier dus....

 

PS: bij mij werkte dit, maar als je je gps-ontvanger sloopt moet je niet bij mij aankomen!

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn GPS ontvanger (BT338, Sirf III) zit ook nog een hardwarematige feature 'static navigation', dat er voor zorgt dat bij langzame bewegingen en kleine plaatsveranderingen het signaal niet steeds verspringt. Dit wordt dus niet geregeld door Tomtom, maar direct door de GPS-ontvanger. Leuk voor in de auto, maar minder leuk voor tijdens het cachen! Als je dit ook hebt moet je dit misschien even uitzetten!

 

PS: bij mij werkte dit, maar als je je gps-ontvanger sloopt moet je niet bij mij aankomen!

 

Tsja, ik herken het verschijnsel. Naarmate ik een cache nader en langzamer loop of af en toe stilsta, wordt de aanduiding onbetrouwbaarder. :beerchug:

Ik moet dan het gebied echt op een behoorlijke wandelsnelheid doorkruisen om weer een relevante peiling te krijgen. (lekker op een steile heuvel! :beerchug: )

 

Ik had op advies van Toolief in Beeline het 'positionfilter' al uitgezet. Dat leverde op lage snelheid al wel een verbeterde nauwkeurigheid, maar het lijkt erop dat er dus ook nog iets in de hardware zit gebakken.

 

De informatie in je link wordt wel heel erg technisch. Ik weet eigenlijk niet of ik het wel aandurf. Bovendien gebruik ik m'n Sirf-receiver ook nog in de auto en daar levert het dan juist weer problemen op, als ik het zo lees.

 

Ik heb de losse TomTom Sirf-III BT-receiver. Zou deze ingreep daar ook op werken, denken jullie??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug naar de originele vraag:

 

Ik ben ondertussen iets verder, mede dankzij bovenstaande. Ik kan voor een leuk bedrag een smartphone (Qtek) met TT5 en een bluetooth GPS-receiver (SirffIII) aanschaffen. Over die smartphone ben ik wel enthousiast, ook omdat deze erg makkelijk waterdicht zijn te bedienen. Ik begrijp dat voor mijn wandelingen door de stad navigeren met TT niet erg handig is. Maar:

 

- Kan ik Vito of Beeline op een smartphone met Windows Mobile installeren;

- En ben ik dan in staat om waypoints / coordinaten up- en down te loaden via een USB-verbinding met mijn PC?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een softwarematige splitter had ik tot nu toe problemen met de pokke pc.

Heb nu een GPS muis voor tomtom en een bluetoothGPS voor ozi en kan nu beide progjes tegerlijkertijd gebruiken.

Dus vlak bij de locatie ga ik met 1 druk op de knop van tomtom naar ozi en dat werkt als een tierelier.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de insteek van de vraag puur gericht op het ontvangst van TomTom en PDA. Ik lees nergens iets over geocaching.

 

Topics over PDA's en TomTom, dat niet specifiek met Geocaching te maken heeft worden gesloten.

 

Trouwens, waar de topic over gaat, heeft niets met TomTom te maken maar met de GPSontvanger die er aan hangt.

 

Topic closed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...