Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Beste mesen

Hier dan de Info Toponederland

Kijk er maar. Schrik niet van het aantal mb's je moet bijna zeker naar een eXtrem gps of een lapto mee maar dan is het genieten denk ik :rolleyes:

Piet

Valt wel mee, ik denk niet dat je op een dag heel Nederland zal gaan bewandelen. Dus je laadt alleen de noodzakelijke kaartdelen en klaar is kees en ruimte zat om andere kaarten erbij te laden. Doe ik met Topo Duitsland ook. Het gebied waar ik ben gaat zowel in Topo Duitsland kaarten als in City select kaarten in de GPS, kan je met de auto navigeren en op locatie lopen met Topo Duistland. :pepsi:

• 0
Geplaatst

De beschikbaarheidsdatum van de Topo Nederland kaarten van Mapsource is uitgesteld tot half februari en de verwachte verkoopprijs is 135 euro. Dat heb ik tenminste net gelezen en wou jullie dat niet onthouden.

Groeten Haak

• 0
Geplaatst

"16.12.05: Verwachte leverdatum 2e helft februari 2006"

Alhoewel Pasen dit jaar laat valt blijf ik mijn eerdere schatting aanhouden: Pasen 2006.

Ondanks diverse testers en plaatjes die ik gezien heb heeft het voor mij nog steeds de status van 'vaporware'. Ronkende teksten zoals: "Momenteel wordt MapSource Topo Nederland uitvoerig getest. Deze testfase is bedoeld om u straks een hoogwaardig kwaliteitsproduct te kunnen leveren waar u nog lang plezier van kunt hebben" maken op mij geen enkele indruk.

Waar ik wel wakker van wordt is het gerucht dat er door contractuele beperkingen slechts een beperkte oplage van de kaarten zal zijn. Misschien een zaak van '1x maar nooit meer'.

Zeker als blijkt dat deze oplage vlot van de hand gaat en de makers lekker verdienen, zal de volgende keer de Topo Dienst een extra graantje mee willen pikken. En of een nieuwe uitgave dat dan nog kan/mag voor een prijs van 135 euro, ik betwijfel het.

Hoe veel tig maanden hebben de onderhandelingen met de Topo-Dienst voor deze allereerste uitgave wel niet geduurd?

• 0
Geplaatst

De Topografische Dienst zit momenteel in de slotfase van een grootschalige herstructurering van hun digitale kaartbestanden die al een paar jaar duurt. Dat allemaal om straks sneller en makkelijker de kaarten te kunnen actualiseren/uitleveren. Bedoeling is dat proces in de loop van dit jaar afgerond te hebben. Dat verklaart mogelijk waarom het zo lang duurt met de mapsourcekaarten, dat heeft geen hoge prioriteit voor hen.

Ik vermoed dat de TDN mapsource-kaarten als een 'niche-markt' ziet waarop weinig te halen valt. Het is aan Sailtron om het tegendeel te bewijzen. Misschien moet het top-management van TDN maar eens een GPS-arrangement aangeboden worden, waarbij ze met hun eigen kaarten kunnen gaan navigeren/cachen om wat meer enthousiasme los te maken :beerchug:

• 0
Gast 2ThePoint
Geplaatst
Volgens Garmin Nederland ligt topo Nederland binnen 3 weken in de winkel.Ik heb net een mailtje van ze gekregen

Ik was er al bang voor dat ze het niet zouden redden...

De status bij Sailtron staat vanaf vandaag op eind april en om eerlijk te zijn, heb ik er niet veel vertrouwen in dat het deze keer wel lukt.

Ik gok op :beerchug:

• 0
Geplaatst
Volgens Garmin Nederland ligt topo Nederland binnen 3 weken in de winkel.Ik heb net een mailtje van ze gekregen

Ik was er al bang voor dat ze het niet zouden redden...

De status bij Sailtron staat vanaf vandaag op eind april en om eerlijk te zijn, heb ik er niet veel vertrouwen in dat het deze keer wel lukt.

Ik gok op :beerchug:

Al zou je met al die vertraging vrezen voor sint juttemis of wanneer de lammeren met pinksteren op het ijs dansen :beerchug::thumbup:

• 0
Gast ehazelho
Geplaatst
"16.12.05: Verwachte leverdatum 2e helft februari 2006"

Alhoewel Pasen dit jaar laat valt blijf ik mijn eerdere schatting aanhouden: Pasen 2006.

Ondanks diverse testers en plaatjes die ik gezien heb heeft het voor mij nog steeds de status van 'vaporware'. Ronkende teksten zoals: "Momenteel wordt MapSource Topo Nederland uitvoerig getest. Deze testfase is bedoeld om u straks een hoogwaardig kwaliteitsproduct te kunnen leveren waar u nog lang plezier van kunt hebben" maken op mij geen enkele indruk.

Waar ik wel wakker van wordt is het gerucht dat er door contractuele beperkingen slechts een beperkte oplage van de kaarten zal zijn. Misschien een zaak van '1x maar nooit meer'.

Zeker als blijkt dat deze oplage vlot van de hand gaat en de makers lekker verdienen, zal de volgende keer de Topo Dienst een extra graantje mee willen pikken. En of een nieuwe uitgave dat dan nog kan/mag  voor een prijs van 135 euro, ik betwijfel het.

Hoe veel tig maanden  hebben de onderhandelingen met de Topo-Dienst voor deze allereerste uitgave wel niet geduurd?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...