Spring naar bijdragen

Zelf een auto-steun maken


lufjoe.nl

Aanbevolen berichten

Ik heb mij onlangs een 12-volt voedingskabel gekocht zodat ik de GPS in de auto kan aansluiten. Deze kabel heb ik netjes weggewerkt achter het dashboard zodat ik een steun kan monteren waar de GPS in komt te hangen. Op www.gps.nl hebben ze voor de Garmin GPSMAP 60CS wel een auto steun maar ik vraag mij af of dit is wat ik wil. Zover ik zie kan deze alleen maar op de dashboard staan maar ik wil de GPS graag naast mijn carkit hebben hangen.

 

Heeft iemand hier zelf al eens een steun gemaakt voor de GPS (GPSMAP 60CS) of enig idee hoe? Zelf zat ik te denken om de broekclip op de een of ander manier aan het dashboard vast te maken zodat ik de GPS erin kan klikken. Ook makkelijk en wanneer de GPS er niet in zit zie je ook geen grote steun.

 

Trouwens, als ik mijn GPS in de auto gewoon vast heb in de hand heb ik uitstekend bereik. Iets wat ik niet had verwacht. Blijkbaar heb ik dus geen zonwerende ramen :thumbup: Maar als ik daarmee een perfecte GPS bereik heb, so what :thumbup: Wie heeft hier nog meer zo'n uitstekend bereik? Of gebruiken de meesten een externe antenne?

 

Oke, als iemand een zelfgemaakte steun heeft gemaakt of ontworpen wil ik dit wel graag weten. Dan kan ik deze week nog aan de slag. Enne, het is niet de bedoeling om tig gaten te boren in mijn dashboard. Dus graag een truc waarmee de auto zijn waarde blijft behouden :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oke, als iemand een zelfgemaakte steun heeft gemaakt of ontworpen wil ik dit wel graag weten. Dan kan ik deze week nog aan de slag. Enne, het is niet de bedoeling om tig gaten te boren in mijn dashboard. Dus graag een truc waarmee de auto zijn waarde blijft behouden  :thumbup:

 

Ik rij al een hele tijd rond met een inox plaat die in een hoek is geplooid en waarvan de hoeken afgerond werden. Deze heeft aan een kant de breedte van het gat van een standaard autoradio en een lengte aan die kant van 15 cm. Bij heel veel auto's kan je deze dan boven of onder de autoradio of verwarming schuiven.

Aan de andere rechtopstaande kant ( ietwat breder en even hoog ) heb ik enerzijds een merkgebonden houder ( met luidspreker voor handsvrij te werken - van CCM ) voor een Nokia GSM gemonteerd, een universele houder voor een GSM waarin m'n Etrex Yellow of SmartGps Bluetooth mooi inpast, en een strook met brede Velcro beplakt voor de PDA. Aan de achterkant daarvan zit een 3-voudige 12 aansluiting ( PDA-GSM-SmartGps Bluetooth ), die dan op zijn beurt in de sigarepug van de auto zit.

 

In mijn auto werkt dit redelijk goed : alleen de bediening van de verwarming zit er achter. In mijn twee vorige auto's zaliger zat er ofwel niks achter ofwel de autoradio. Maar de bediening is echt binnen handbereik ( zeer belangrijk ) en het is goed zichtbaar ( zelfs met sterk zonlicht ) doordat hij wat lager dan het dashboard zit.

 

Als ik met anderen ga cachen, trek ik vaak het geheel uit en probeer het ( met wisselend succes ) in hun auto vast te zetten, meestal aan het handschoenkastje. Dat werkt voor 2/3 van de gevallen.

bewerkt door Merel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet uit ervaring dat je een houder ook uit hout kan maken. Ik heb vorig jaar (net na het kopen van de 60cs) een eigen houder gemaakt door deze uit een stuk hout te frezen.

Op zich paste de 60cs er wel redelijk in, maar ik heb hem nooit echt goed afgemaakt aangezien ik een ongelukje :thumbup: had met de freesmachine.

In de loop van het jaar toch maar een garmin houder gekocht. Kost een stuk minder revalideren :thumbup:

 

Al met al moet het wel lukken door een garmin houder te gebruiken en deze ergens te monteren. Persoonlijk vind ik het nog wel iedere keer een geklungel om de powerkabel en de antennekabel in en uit de 60cs te doen. Let daar zeker op mbt de plek waar je de houder gaat plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet uit ervaring dat je een houder ook uit hout kan maken. Ik heb vorig jaar (net na het kopen van de 60cs) een eigen houder gemaakt door deze uit een stuk hout te frezen.

Op zich paste de 60cs er wel redelijk in, maar ik heb hem nooit echt goed afgemaakt aangezien ik een ongelukje  :thumbup: had met de freesmachine.

In de loop van het jaar toch maar een garmin houder gekocht. Kost een stuk minder revalideren  :thumbup:

 

Al met al moet het wel lukken door een garmin houder te gebruiken en deze ergens te monteren. Persoonlijk vind ik het nog wel iedere keer een geklungel om de powerkabel en de antennekabel in en uit de 60cs te doen. Let daar zeker op mbt de plek waar je de houder gaat plaatsen.

 

Hè Blazez,

 

Inderdaad is het altijd een geklungel om zelf wat te maken maar dan past het wel goed. Die standaard houder vindt ik persoonlijk een beetje lomp voor de momenten waarop je geen GPS in je auto hebt. Mijn idee om dan de broekclip ergens vast te maken is dan mooier. Maar ik kan het ook verkeerd zien. Ik wil nog eens kijken of er een bedrijf is die goedkoop hand-made bevestigingen/steunen kan maken. Alhoewel ik er nu toch vanuit ga dat ik een GPS steun moet kopen in Notter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik tevreden ben met de service in notter is het best wel een eindje rijden en kan ik je ook aanraden effies te zoeken op katkite in het forum. (is een ebay winkel). Heb ik ook erg goede ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een universele GSM-houder.

 

Ja, hier heb ik al eens naar gekeken. Maar om te zeggen dat ik Ik dat wat vindt, nee?! Maar wie weet moet ik eens verder kijken.

 

Ik heb toen voor weinig via ebay.com een standaard houder gekocht die geschikt is voor Garmin en Magellan. Zuignap vastzetten, GPS erin klikken en klaar :thumbup:

 

Ik heb even gezocht onder 'gps' en kwam deze al tegen:

 

http://cgi.ebay.com/Suction-Vent-Mount-Gar...1QQcmdZViewItem

 

Maar in die rubriek staat nog veel meer! Kijk maar bij NorthStar GPS:

 

http://stores.ebay.com/NorthStar-GPS_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad kan een universele houder uit de knakenbak erg goed zijn, of slecht :thumbup: . Wanneer je precisie werk wilt wordt het zelf knutselen met aluminium (al eerder ook INOX genoemd) strippen. Het belangrijkste is dat de gps goed vastzit en niet rammelt, anders is het beroerd aflezen. Overigens vind ik de link van Firefox ook niet slecht/duur!

Zelf heb ik een universele houder omgebouwd en voldoet prima. Op de fiets werk ik met drie postbode elastieken en een plaatje; dat gaat ook goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een universele GSM-houder.

 

Ja, hier heb ik al eens naar gekeken. Maar om te zeggen dat ik Ik dat wat vindt, nee?! Maar wie weet moet ik eens verder kijken.

 

Ik heb toen voor weinig via ebay.com een standaard houder gekocht die geschikt is voor Garmin en Magellan. Zuignap vastzetten, GPS erin klikken en klaar :D

 

Ik heb even gezocht onder 'gps' en kwam deze al tegen:

 

http://cgi.ebay.com/Suction-Vent-Mount-Gar...1QQcmdZViewItem

 

Maar in die rubriek staat nog veel meer! Kijk maar bij NorthStar GPS:

 

http://stores.ebay.com/NorthStar-GPS_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

 

 

Bedankt voor de linken maar ik wil juist geen zuignap. Ik rij een Renault Megane Coupe en dan heb ik de volgende (persoonlijke) problemen:

 

a. de GPS staat te ver weg

b. mijn zicht naar buiten wordt belemmerd

 

Daarom wil ik dus graag dat mijn GPS tegen het dashboard aan gemonteerd wordt. En met een broekclip zou ik al een heel eind komen. Iemand misschien een idee of ik dan toch de auto-steun van Notter kan ombouwen en "plat" tegen het dashboard aan kan monteren?

 

Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad kan een universele houder uit de knakenbak erg goed zijn, of slecht :D . Wanneer je precisie werk wilt wordt het zelf knutselen met aluminium (al eerder ook INOX genoemd) strippen. Het belangrijkste is dat de gps goed vastzit en niet rammelt, anders is het beroerd aflezen. Overigens vind ik de link van Firefox ook niet slecht/duur!

Zelf heb ik een universele houder omgebouwd en voldoet prima. Op de fiets werk ik met drie postbode elastieken en een plaatje; dat gaat ook goed!

Deze is ook wel interessant. Je kunt hem ook aan de bestuurderskant op het zijraam monteren, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eens een universele GSM-houder.

 

Ja, hier heb ik al eens naar gekeken. Maar om te zeggen dat ik Ik dat wat vindt, nee?! Maar wie weet moet ik eens verder kijken.

 

Ik heb toen voor weinig via ebay.com een standaard houder gekocht die geschikt is voor Garmin en Magellan. Zuignap vastzetten, GPS erin klikken en klaar :D

 

Ik heb even gezocht onder 'gps' en kwam deze al tegen:

 

http://cgi.ebay.com/Suction-Vent-Mount-Gar...1QQcmdZViewItem

 

Maar in die rubriek staat nog veel meer! Kijk maar bij NorthStar GPS:

 

http://stores.ebay.com/NorthStar-GPS_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

 

 

Bedankt voor de linken maar ik wil juist geen zuignap. Ik rij een Renault Megane Coupe en dan heb ik de volgende (persoonlijke) problemen:

 

a. de GPS staat te ver weg

b. mijn zicht naar buiten wordt belemmerd

 

Daarom wil ik dus graag dat mijn GPS tegen het dashboard aan gemonteerd wordt. En met een broekclip zou ik al een heel eind komen. Iemand misschien een idee of ik dan toch de auto-steun van Notter kan ombouwen en "plat" tegen het dashboard aan kan monteren?

 

Thnx

Deze dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad kan een universele houder uit de knakenbak erg goed zijn, of slecht ;) . Wanneer je precisie werk wilt wordt het zelf knutselen met aluminium (al eerder ook INOX genoemd) strippen. Het belangrijkste is dat de gps goed vastzit en niet rammelt, anders is het beroerd aflezen. Overigens vind ik de link van Firefox ook niet slecht/duur!

Zelf heb ik een universele houder omgebouwd en voldoet prima. Op de fiets werk ik met drie postbode elastieken en een plaatje; dat gaat ook goed!

Deze is ook wel interessant. Je kunt hem ook aan de bestuurderskant op het zijraam monteren, lijkt mij.

 

 

Ik weet dat ik vaak een zeikerd en eigenwijs kan zijn :lol: Daarom ook hierop een reactie. Als ik een houder neem met zuignap en deze op de zijraam plak kan ik de voedingskabel er niet meer in doen. Deze heb ik namelijk achter het dashboard gesoldeerd op de sigarettenaansteker :D Werkt echt fijn. Ik zoek dus echt een oplossing om een steun aan mijn dashboard te maken zodat ik en de passagier mee kunnen kijken. Daarnaast kan ik dan de voedingskabel ook netjes aansluiten.

 

Ik denk dat ik maar eens naar Notter toe rij om de officiele houder te bekijken. Wellicht dat ik deze toch op een of andere manier kan vastmaken zonder de zuignap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad kan een universele houder uit de knakenbak erg goed zijn, of slecht ;) . Wanneer je precisie werk wilt wordt het zelf knutselen met aluminium (al eerder ook INOX genoemd) strippen. Het belangrijkste is dat de gps goed vastzit en niet rammelt, anders is het beroerd aflezen. Overigens vind ik de link van Firefox ook niet slecht/duur!

Zelf heb ik een universele houder omgebouwd en voldoet prima. Op de fiets werk ik met drie postbode elastieken en een plaatje; dat gaat ook goed!

Deze is ook wel interessant. Je kunt hem ook aan de bestuurderskant op het zijraam monteren, lijkt mij.

 

 

Ik weet dat ik vaak een zeikerd en eigenwijs kan zijn :lol: Daarom ook hierop een reactie. Als ik een houder neem met zuignap en deze op de zijraam plak kan ik de voedingskabel er niet meer in doen. Deze heb ik namelijk achter het dashboard gesoldeerd op de sigarettenaansteker :D Werkt echt fijn. Ik zoek dus echt een oplossing om een steun aan mijn dashboard te maken zodat ik en de passagier mee kunnen kijken. Daarnaast kan ik dan de voedingskabel ook netjes aansluiten.

 

Ik denk dat ik maar eens naar Notter toe rij om de officiele houder te bekijken. Wellicht dat ik deze toch op een of andere manier kan vastmaken zonder de zuignap.

Zie mijn vorige post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het probleem van de voedingskabel even niet. Ik gebruik die dus helemaal niet, maar zet de GPS met volle batterijen in de houder en doe daar makkelijk een dag mee. Voor de zekerheid stop ik twee extra batterijen in de rugzak voor het geval dat.

 

Lengte van de zwanenhals is ca. 20 cm en dat is bij een Astra voldoende om goed zicht op de GPS te hebben. Ik weet niet hoe diep jou dashbord is :D

 

Uitzicht belemmerend is het niet echt. Ik heb er ook nog een PDA naast staan en heb nog goed zicht. Ze staan gewoon midden op het dashbord. Ik zie ook wel eens auto's waarin de PDA links van de bestuurder op het raam geplakt zit.

 

Maar hoe is het de voorruit: is die bij Renault niet warmtewerend? In dat geval zal je al snel op een extra antenne buiten de auto gaan komen. Probeer eerst eens uit hoe je ontvangst in de auto is en ga dan eens verder kijken, voor je een houder gaat bouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...