Spring naar bijdragen

FTF bij weer enabled caches


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over de caches die weer enabled worden en als nieuw verschijnen. Worden die weer geteld als FTF voor de eerste vinders of is dat eenmalig bij de echte eerste keer dat ze online komen?

Ik bedoel hier de caches zoals "The night before Christmas" en "Kerst 2005".

Wie weet het me te vertellen?

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een vraagje over de caches die weer enabled worden en als nieuw verschijnen. Worden die weer geteld als FTF voor de eerste vinders of is dat eenmalig bij de echte eerste keer dat ze online komen?

Ik bedoel hier de caches zoals "The night before Christmas" en "Kerst 2005".

Wie weet het me te vertellen?

 

Nee, die tellen NIET als FTF. :naughty:

Per cache kunnen slechts eenmaal de prijzen worden verdeeld. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje over de caches die weer enabled worden en als nieuw verschijnen. Worden die weer geteld als FTF voor de eerste vinders

 

Ja

Nee dus. :naughty:

OH!

 

Tsja, Jan, daar zet je me even aan het denken... :P

Je hebt die cache dus 2x (mag) gelogd en je zou op grond van wat ik nu in de logs zie staan, eigenlijk zilver moeten hebben en niet goud.

Maar die cache is als eerste gelogd door Thriantastam die de cache in eerste instantie hebben geplaatst. Dus je gouden medaille is wel terecht, maar op grond van de eerste keer dat je de cache vond. De log daarvoor van Thriantastam tel ik dus niet mee.

Je tweede log die de eerste was na de herplaatsing telt dus niet als FTF.

Duidelijk? :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de defenitie van FTF? ( First to Find )

Wanneer de cache nieuw is maar met een oude naam is dat iets anders dan een cache die weer actief geworden is.

 

Ieder cache krijgt een GC-code.

Per GC-code kunnen de prijzen (goud, zilver, brons) één keer verdeeld worden.

De naam van de cache doet er dus niet toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even vervelend!

Maar waar staat dat dan? En wie heeft dat bepaald?

Dit is meer uit nieuwsgierigheid dan om gelijk te krijgen. Ik ben er namelijk achter dat heel veel dingen die voor veel mensen vanzelfsprekend zijn niet gedocumenteerd zijn. Dit is voor mensen die newbie zijn of zich nu pas voor een bepaald onderwerp zijn gaan geinteresseren moeilijk want je moet eers allerlei forums gaan doorspitten. Ook dan is het niet altijd te vinden zelfs niet met de zoekfunctie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even vervelend!

Maar waar staat dat dan? En wie heeft dat bepaald?

Dit is meer uit nieuwsgierigheid dan om gelijk te krijgen. Ik ben er namelijk achter dat heel veel dingen die voor veel mensen vanzelfsprekend zijn niet gedocumenteerd zijn. Dit is voor mensen die newbie zijn of zich nu pas voor een bepaald onderwerp zijn gaan geinteresseren moeilijk want je moet eers allerlei forums gaan doorspitten. Ook dan is het niet altijd te vinden zelfs niet met de zoekfunctie.

Dat is toch waarom er gevraagd is naar schrijvers. Mensen die o.a. "handleidingen" kunnen en willen schrijven.

Of juist een dynamische FAQ opstellen/bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel hier de caches zoals "The night before Christmas" en "Kerst 2005".

Wie weet het me te vertellen?

 

Kerst 2005 heeft vorig jaar al bestaan als Xmas 2004. De naam is veranderd en de cache is door ons geadopteerd. Het GC-nummer is dus gelijk gebleven. FTF, STF en TTF is vorig jaar al vergeven. We hebben wel drie certificaten in de cache gedaan voor de eerste drie vinders. Verder mag iedereen die de cache vorig jaar heeft gedaan, dit jaar opnieuw loggen, waarbij er dus ook een nieuwe cache-naam in je stats komt te staan plus een extra found :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar staat dat dan? En wie heeft dat bepaald?

Ik bepaal dat en het staat nergens.

Zoals Willxii al schrijft: Iedere cache heeft één GC code. Aan die CG code hangt één cache, met één eigenaar, één locatie, één plaatsingsdatum, ligt in één land en is één keer als eerste gevonden.

 

En ja, er zijn eigenaren die een GC code gebruiken voor fysiek verschillende caches. Dat is in mijn ogen dus niet goed, maar ik heb daar geen probleem mee. Wel hoop ik dat de betreffende eigenaar er dan geen probleem mee heeft dat ik daar geen rekening mee houd in b.v. de FTF ranking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje over de caches die weer enabled worden en als nieuw verschijnen. Worden die weer geteld als FTF voor de eerste vinders

Ja

Nee dus. :yes:

OH!

Tsja, Jan, daar zet je me even aan het denken... :D

Je hebt die cache dus 2x (mag)

De cache was vernieuwd en dan mag je zo wie zo weer opnieuw zoeken en loggen volgens gc.com.

Het is toch een nieuwe cache met nieuwe koords?

gelogd en je zou op grond van wat ik nu in de logs zie staan, eigenlijk zilver moeten hebben en niet goud.

Maar die cache is als eerste gelogd door Thriantastam die de cache in eerste instantie hebben geplaatst. Dus je gouden medaille is wel terecht, maar op grond van de eerste keer dat je de cache vond. De log daarvoor van Thriantastam tel ik dus niet mee.

[/url]

Dat klopt dus niet!

De bewuste cache is uit het archief gehaald en de nieuwe cache heeft weliswaar hetzelfde GC nummer, doch is helemaal opnieuw opgezet (= dus een nieuwe cache).

Dan zou men dus geen caches meer uit het archief moeten halen en opnieuw opzetten, maar gewoon opnieuw moeten aan melden zoals gebeurt is met de Slokkert Tour en de oude Slokkert Tour

Je tweede log die de eerste was na de herplaatsing telt dus niet als FTF.

Duidelijk?  :D

Dus wel.

Wat mij verder stoort aan de ranglijst is dat mensen die een eventcache bezoeken, die event cache als goud, zilver of brons krijgen.

Je kunt je software technisch geheel orienteren op het GC nummer, maar dat werkt dus zo niet.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

De bewuste cache is uit het archief gehaald en de nieuwe cache heeft weliswaar hetzelfde GC nummer, doch is helemaal opnieuw opgezet (= dus een nieuwe cache).

Dan zou men dus geen caches meer uit het archief moeten halen en opnieuw opzetten, maar gewoon opnieuw moeten aan melden zoals gebeurt is met de Slokkert Tour en de oude Slokkert Tour

...

Inderdaad Jan, FTF-s worden alleen uitgereikt aan caches met een nieuw GC-nummer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...