Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Weet iemand als ik een gps bij offroute ofzo koop of dan de usa map die er waarschijnlijk op zit, wordt vervangen indien ik cityselect 6 en 7 voor europa erop zet??

Ik hoor graag van jullie want ik sta op het punt van kopen en anders ga ik inderdaad voor zo'n gps met vervangbare kaart.

greets

De basiskaart zit in ROM, wordt dus niet vervangen door kaarten die je upload.

Als je een GPS60CS in Amerika gekocht heb, zoals ik (honderden euros goedkoper), dan krijg je de amerikaanse basiskaart. Als je de GPS in Europa koopt krijg je de Europese basiskaart maar deze is dermate "grof" dat je er nauwelijks iets aan hebt om te navigeren . Je moet dan tcch om op straatniveau te kunnen navigeren de City Select kopen. Ieder keer als je kaarten bijv. City Select of andere naar je GPS upload wordt de vorige versie die je geupload hebt overschreven behalve de basiskaart.

Koop bij voorkeur een 60 serie (met de uitstekende antenne), die heeft een prima ontvangst ook onder bomen. Ik heb een etrex vista gehad, (wel lekker klein) maar een beroerde ontvangst onder bomen zodat hij voor mij eigenlijk onbruikbaar was.

In de 54MB van de 60cs kun je heel wat kaartdelen stoppen.

Als Garmin uitkomt met de 60csx en ze hebben hun eigen geheugen kaarten pas ik ervoor want die zullen dan wel zoals gebruikelijk peperduur zijn. Is alleen interessant als je er standaard geheugenkaarten in kunt zetten.

Geplaatst (bewerkt)
Als Garmin uitkomt met de 60csx en ze hebben hun eigen geheugen kaarten pas ik ervoor want die zullen dan wel zoals gebruikelijk peperduur zijn. Is alleen interessant als je er standaard geheugenkaarten in kunt zetten.

In die nieuwe X serie van Garmin zitten tras flash kaarten (= micro SD) en de prijs daarvan valt best wel me.

Ik heb een Sandisk kaart gezien van 128 mb voor nog geen 20 euro!

Ik heb inmiddels al gelezen dat die nieuwe serie in maart in Europa verwacht wordt.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
Wat ook fijn is ;) Voor de *x versies staan er ook nog geen prijzen met CitySelect. Maar die heb ik ook nog nergens gezien. En Autopakketten en zo. Hopen dat die snel komen, dat soort dingen zal bij ons toch ook wel meespelen.

Die aparaten zijn koud binnen, toch best wel geweldig dat Garmin het voor elkaar heeft gekregen om die aparaten zo snel leverbaar te maken in Europa.

Ik denk dat die prijzen van die paketten na komend weekende er echt wel op staan.

Geplaatst (bewerkt)
Wat ook fijn is ;) Voor de *x versies staan er ook nog geen prijzen met CitySelect. Maar die heb ik ook nog nergens gezien. En Autopakketten en zo. Hopen dat die snel komen, dat soort dingen zal bij ons toch ook wel meespelen.

Die aparaten zijn koud binnen, toch best wel geweldig dat Garmin het voor elkaar heeft gekregen om die aparaten zo snel leverbaar te maken in Europa.

Ik denk dat die prijzen van die paketten na komend weekende er echt wel op staan.

Ik heb vandaag contact gehad met Notter en daar wisten ze mij te vertellen dat CN TM waarschijnlijk pas over twee weken uit zal komen. Ook over de migratie of gebruik van de tweede licentie voor een toestel wisten ze niets met zekerheid te zeggen.

Dus als je een licentie heb en de tweede licentiemogelijkheid nog niet gebruikt heb kan je misschien met de x toestellen het gebruik van de kaarten zoals cityselect wel vergeten. Uberhaupt de vraag of cityselect nog werkt op deze toestellen.

Ik zou mijn tweede licentie voor zo'n toestel willen gebruiken om daarna te upgraden naar v8. Maar dat is nog afwachten.

Jammer als dat zo is, het toestel is zo al duur genoeg.

LTeunis

bewerkt door LTeunis
Geplaatst

Maar nog even over die basemap.

Als ik een cx of een csx zou kopen, dan maakt het toch niet uit welke basemap erop staat indien ik cityselect "eroverheen"zet?

Als ik maar een groot genoeg gehugen kaartje erin stop zodat ik alle kaarten van het desbetreffende land op de geheugenkaart kan zetten. toch?

VB

als ik van nederland naar italy wil rijden, dan zou ik alleen rondom de plaats van bestemming in de 60c kunnen zetten en de route er naar toe op de europese basemap over de hoofdwegen er naar toe rijden.

Maar als ik een us basemap heb, dan kan dat dus niet.

Tenzij ik een 60cx of 60csx koop, daar een 1 G geheugenkaart ofzo in stop, die de complete route aan kan qua geheugen en dan "overruled"de cityselect kaart de us basemap.

Volgens mij kan ik dan dus een x versie bij Offroute bv kopen en dan met de 2e licentie die ik al heb genoeg kaarten erin zetten zodat ik geen gebruik hoef te maken van de basemap.

Volgens mij is bovenstaand een oplossing of heb ik het mis?

Geplaatst
Maar nog even over die basemap.

Als ik een cx of een csx zou kopen, dan maakt het toch niet uit welke basemap erop staat indien ik cityselect "eroverheen"zet?

Als ik maar een groot genoeg gehugen kaartje erin stop zodat ik alle kaarten van het desbetreffende land op de geheugenkaart kan zetten. toch?

VB

als ik van nederland naar italy wil rijden, dan zou ik alleen rondom de plaats van bestemming in de 60c kunnen zetten en de route er naar toe op de europese basemap over de hoofdwegen er naar toe rijden.

Maar als ik een us basemap heb, dan kan dat dus niet.

Tenzij ik een 60cx of 60csx koop, daar een 1 G geheugenkaart ofzo in stop, die de complete route aan kan qua geheugen en dan "overruled"de cityselect kaart de us basemap.

Volgens mij kan ik dan dus een x versie bij Offroute bv kopen en dan met de 2e licentie die ik al heb genoeg kaarten erin zetten zodat ik geen gebruik hoef te maken van de basemap.

Volgens mij is bovenstaand een oplossing of heb ik het mis?

Ja, dat klopt. Het maakt niet uit welke map je erop zet. De basemap wordt dan overruled.

Een 1 Gb kaartje gaat niet. Het maximale is tot nu toe 512 Mb.

Een 2e licentie is inderdaad bruikbaar. Vraag blijt nog open hoe dat in de toekomst is met de nieuwe Citynavigator versies. De NT versie heeft maar 1 licentie. de OT versie van navigator tot nu toe twee maar of dat zo blijft? De verwachting is wel maar nog niets is zeker.

LTeunis

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...