Kapitein Haak Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Ik zou zeggen Camelion, laat zo af en toe maar eens een thema doorkomen dan beginnen we er gewoon mee, ook ik hoor het wel. <{POST_SNAPBACK}> Misschien een idee om iets over GSAK te gaan schrijven, ik zou het zelf niet kunnen daarvoor werk ik er te kort mee (1 week). <{POST_SNAPBACK}> Sorry Haak had nog niet op jou pagina gekeken , maar hier staat al een duidelijke uitleg. Misschien een idee om dit op .nl te zetten? Gr Twinlife <{POST_SNAPBACK}> Hoi Twinlife. Dat had ik ook al aangegeven aan Camelion, en dat zal mogelijk ook een vervolg krijgen. Bovendien ben ik heel langzaam een poging aan het doen om een beginnershandleiding over geocaching te schrijven. Echter dat zal nog geruime tijd in beslag nemen ben ik bang voor. Groeten Haak.
Twinlife Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Dat had ik ook al aangegeven aan Camelion, en dat zal mogelijk ook een vervolg krijgen. <{POST_SNAPBACK}> Heel goed Haak, hier help je een hoop mensen mee denk ik zo... Gr Twinlife
Camelion Geplaatst 1 december 2005 Auteur Geplaatst 1 december 2005 Dat had ik ook al aangegeven aan Camelion, en dat zal mogelijk ook een vervolg krijgen. <{POST_SNAPBACK}> Dat krijgt ook zeker wel een vervolg. Alle aanbiedingen worden binnenkort geinventariseerd waarna de mensen worden benaderd. Maar hoe meer mensen wat willen schrijven, hoe liever ons dat is. Overigens, je zou ook met z'n tweeen wat kunnen schrijven; de een maakt een globale outline met opmerkingen, de ander maakt er een leesbaar verhaal van
Kapitein Haak Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Ik moet er wel aan toevoegen dat datgene wat er over GSAK op mijn site staat bij lange na niet genoeg zou moeten zijn denk ik. Ik zou het programma er niet genoeg mee belichten met zijn enorme mogelijkheden. Op mijn site staan zaken die ik zelf uitvoer maar ik merk dat iedereen op een andere manier met GSAK omgaat. Daardoor zou de uitleg veel uitgebreider moeten zijn ben ik bang voor. GSAK is zeker één van de thema's waarop Camelion doelde met deze post, maar nog meer doel is het om de vragen die steeds maar weer terug komen te documenteren en onder te brengen in een database achtige omgeving waar je op een link kunt klikken om antwoord op de door jou gestelde vraag kunt krijgen. En de onderwerpen die daarvoor in aanmerking komen zijn divers en uitgebreid. Denk daarbij maar eens aan de vragen over POI (geocaching) op TomTom en aan het Premium member worden zonder PayPal of Creditcard. En zo zijn er nog veel meer te bedenken. Zo'n database is ook flexibel, zo ineens kan er een specifieke vraag meer gaan opduiken, dan zal ook dat gedocumenteerd moeten worden. Het geheel lijkt me, zal dan moeten resulteren in een sectie op het forum waar men eerst naartoe gaat om te kijken of zijn vraag daar al word behandeld, zoniet kan de zoekfunctie worden gebruikt en als laatste blijft dan de optie om de vraag op het forum te stellen. Ik denk dat ik zonder verdere uitleg van de modjes het zo wel aardig verwoord heb wat de bedoeling is. Groeten Kapitein Haak
Camelion Geplaatst 1 december 2005 Auteur Geplaatst 1 december 2005 (bewerkt) GSAK is zeker één van de thema's waarop Camelion doelde met deze post, maar nog meer doel is het om de vragen die steeds maar weer terug komen te documenteren en onder te brengen in een database achtige omgeving waar je op een link kunt klikken om antwoord op de door jou gestelde vraag kunt krijgen. En de onderwerpen die daarvoor in aanmerking komen zijn divers en uitgebreid. <{POST_SNAPBACK}> Nah, niet direct. Immers, GSAK is eigenlijk alleen erg zinvol als je premium-member bent, en dat is lang niet iedereen. Bovendien, als je GSAK uitgebreid gaat beschrijven, waarom dan EasyGPS etc niet. Vooralsnog zoeken we vooral schrijvers voor : Hoe gebruik ik de DHZ pagina's, wat kan ik er mee en wat niet. Hoe werkt GPS nou eigenlijk. Garmin heeft daar een heel erg leuke beschrijving van, maar die is in het engels. Wiskunde en geocaching; hoe los ik de sommetjes op die in de cache-beschrijvingen staan. Uiteraard met voorbeelden. Hoe gebruik ik HTML code in de cache-beschrijvingen; wat kan wel en wat niet. Uiteraard ook met voorbeelden. Hoe knutsel ik mijn eigen geocache. Het gebruik van kistjes, PVC-kokers etc en hoe verstop of camofleer ik die. Maar, als er een leuke, korte en goede handleiding is om geocachers op weg te helpen met GSAK, tuurlijk! 1 december 2005 bewerkt door Geoman
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Ik ben jaren broodschrijver geweest voor de gebieden techniek, wetenschap, computer en internet. Men vraagt, ik schrijf. Dus geef maar een paar onderwerpen, het gewenste aantal woorden, een beschrijving van het lezerspubliek en ik kan wat doen. Als professor wordt ik geacht alles te weten, zoals men weet. En anders is er nog altijd Piet Vogelaar om te raadplegen want die is goed in het uitvogelen van zaakjes. Wie weet kan ik een hoop teksten die op mijn website staan wel hergebruiken.
Kapitein Haak Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Hoe meer zielen hoe meer resultaat zou ik zeggen. Wel lijkt het me handig dat slechts één persoon of één clubje personen met een onderwerp bezig is. Anders loop jet risico dat je aan het schrijven bent en uiteindelijk alles voor niets doet. Groeten Kapitein Haak.
Pentagram Geplaatst 1 december 2005 Geplaatst 1 december 2005 Om maar even verder te borduren op mijn eerdere voorstel. Inmiddels aan Clyde toestemming gevraagd om de helppagina's van GSAK te mogen vertalen en die ook gekregen. Wel met dien verstande, dat hij er verder niets mee te maken wil hebben uiteraard. ( Verantwoording dus.) Zelfs alle pagina's/plaatjes ed van hem doorgestuurd gekregen ter ondersteuning, ondanks dat ik hem gezegd had dat er alleen nog maar een idee rondwaarde. Op zich dus wel heel leuk, maar ik ben, eerlijk gezegd, niet zo heel technisch. Vertalen is één ding ( al lastig genoeg misschien), bruikbaar maken is een heel ander verhaal. Zodra er één en ander dus definitief afgesproken gaat worden en er inderdaad interesse en animo is, dan is er in ieder geval een handvat voorhanden.
Twinlife Geplaatst 2 december 2005 Geplaatst 2 december 2005 Misschien nog een optie om een beknopte handleiding te schrijven van het forum.. Hoe quote je hoe reply je hoe gebruik je de zoekfunctie enz enz... Misschien iets voor de Modjes om dit te realiseren... Gr Twinlife
Camelion Geplaatst 2 december 2005 Auteur Geplaatst 2 december 2005 Misschien nog een optie om een beknopte handleiding te schrijven van het forum..Hoe quote je hoe reply je hoe gebruik je de zoekfunctie enz enz... Misschien iets voor de Modjes om dit te realiseren... Gr Twinlife <{POST_SNAPBACK}> RTFM
Twinlife Geplaatst 2 december 2005 Geplaatst 2 december 2005 (bewerkt) RTFM <{POST_SNAPBACK}> Nu vergeet je Camelion dat niet iedereen de Engelse taal beheerst, dus je hebt er weinig aan dan. Trouwens ook niet iedereen weet deze link te vinden, hij was voor mij niet nieuw, maar voor 80% van de gebruikers denk ik wel. Nou ja nog maar een keer dan. Misschien een optie om een beknopte NEDERLANDSE handleiding te schrijven van het forum.... Hoe quote je hoe reply je hoe gebruik je de zoekfunctie enz enz... Misschien iets voor de Modjes om dit te schrijven/vertalen. Gr Twinlife NB het Quoten van mij ging ook niet goed, maar nu beheers ik het Engels ook niet goed 2 december 2005 bewerkt door Twinlife
Kapitein Haak Geplaatst 12 december 2005 Geplaatst 12 december 2005 Het lijkt alsof in de behoefte is voorzien, in elk geval horen we niets meer. Ik wens de schrijvers dan ook succes met de efforts om zaken inzichtelijker te maken. Groeten Kapitein Haak.
Camelion Geplaatst 12 december 2005 Auteur Geplaatst 12 december 2005 Te snel geconcludeerd. Ik heb intussen een aantal reacties binnen; nu nog categoriseren en vragen wie wat wil schrijven. Dat wil ik even goed voorbereiden. Maar ik heb ook nog een prive-leven.
BigFurryMonster Geplaatst 12 december 2005 Geplaatst 12 december 2005 RTFM <{POST_SNAPBACK}> Sowieso is het een goed idee om te kijken naar de vertaling van dit Forum. Sommige delen zijn nog in het Engels; andere lijken wel heel letterlijk uit het Engels te zijn vertaald ("uitgelopen emailnotificatie" bjivoorbeeld). En er zitten nog aardig wat spelfouten in (bv. "Controlleer bericht lengte"). Ik wil wel helpen met het aandragen van verbeteringen. Valt dit onder dezelfde actie als het schrijven van artikelen met uitleg?
Kapitein Haak Geplaatst 12 december 2005 Geplaatst 12 december 2005 Te snel geconcludeerd. Ik heb intussen een aantal reacties binnen; nu nog categoriseren en vragen wie wat wil schrijven. Dat wil ik even goed voorbereiden. Maar ik heb ook nog een prive-leven. <{POST_SNAPBACK}> Klinkt als een enigzins gestresste reactie. Natuurlijk heb jij ook een privéleven, ik ga ervan uit dat we dat allemaal hebben. En dat gaat boven alles. Dat doet me er trouwens aan denken dat ik dat ook heb, een privéleven bedoel ik. Toch maar eens wat meer in investeren. Maarre niemand heeft je van traagheid beticht, alleen als mensen zich ervoor melden verwachten ze min of meer ook te horen te krijgen hoe verder maar wat mij betreft duurt dat nog een jaar hoor, ik ga ondertussen wel verder met mijn handleiding Groeten van Haak
Aanbevolen berichten