Spring naar bijdragen

Bookmarklists


Pentagram

Aanbevolen berichten

Al enige tijd kunnen er bookmarklists aangemaakt worden door members van .com. Daarbij kon/kun je zelf aangeven of je ze wil delen. Ze konden dan ook door niet members gezien worden.

 

Ook wij hadden zo'n lijstje aangemaakt, en een linkje om er te komen bij ons profiel.

 

Nu zie ik bij de cachepagina's van de caches die op onze lijst staan, een verwijzing verschijnen naar ons shared lijstje. Heel leuk dus :blink:. Op die manier lijkt het op een aanbeveling. ( Behalve natuurlijk als iemand zijn ignore-list gaat delen [:huh:] )

 

Maar ik vraag me toch wel af of die verwijzing ook te zien is voor niet-members.

 

 

Spirit

bewerkt door Pentagram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat niemand het ziet behalve jijzelf.

 

Ik heb 2 accounts zoals je wel begrijpt. De ene account heeft 100den caches in bookmarks staan. Niet op delen. Als ik nu met die ene account enkele van die caches bekijk, dan zie ik steeds dat de cache in bookmark zus en zo zit.

Log ik in met mijn ander account dan zie ik op dezelfde caches, ook eigen caches, van niemand, dus ook van mijn andere account niet, een verwijzing er naar toe.

 

Zou ook te gek worden. Als ik een cache van jou in mijn bookmarks heb, dan hoef jij wat mij betreft dat niet te weten :blink: Stel dat 100 verschillende cachers 1 cache van mij in de bookmarks zou hebben staan, zou ik 100 verwijzingen op de cachepagina erbij krijgen. Mooie drukke zooi.

 

Ik heb trouwens een cache van jou in mijn bookmarks staan. Als ik de cache aanklik zie ik dat. Zie jij het ook? Ik durf bijna te wedden van niet :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer een update :blink: Dan moet niet alleen voor public aan staan, maar ook share. Dan is het wel zichtbaar.

Vreemd gedoe eigenlijk. Zie mijn eerste reactie. Als er dus 100 cachers zijn die allemaal 1 cache van mij in een gesharde en voor publicvrije bookmark heeft staan, dan zou ik dus op mijn cachepagin van alle 100 bookmarks de namen zien die de eigenaar er aan gegeven heeft en daarbij de cacher zijn naam. Dat is lekker. Ben ik dus helemaal niet blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus, wie wil antwoorden mag het zeggen. Wie ziet bij DEZE cache  van de Team Dauwtrappers, dat Kruimeldief het in een bookmark heeft staan?

 

Ja, deze link vanaf "Puntje Erbij" naar jullie bookmarklist is voor mij (ook) zichtbaar. De cache pagina's zullen aardig vol raken als alle links naar desbetreffende shared + public bookmarklists erbij worden gezet. Lijkt een beetje op een soort rating systeem alhoewel het helemaal niet zeker dat iedereen een "favourite" bookmark list maakt. Misschien maken sommigen wel lijsten met de snelste H&R's ofzo.

 

Hier een ander voorbeeld met link naar onze lijst: Acht Zaligheden - Reusel

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben inderdaad wel meer lijstjes, maar die zijn gewoon voor eigen gebruik.

 

Als je cache inderdaad bij meerdere op de gedeelde lijst staat, worden die allemaal vernoemd. Het viel mij op bij die "kikkercache uit Zweden"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, leuk dus :blink:. Ach achteraf, ik denk niet dat zovelen de bookmarklists geshared hebben staan. Het is dus echt een bookmarklist die je wilt delen met een ander. Als ik het sharen uitklik is het voorbij. Dan heb ik nog steeds al die caches in de diverse bookmarklists staan, maar niemand die het ziet.

Maar toch, als "iedereen'er dus wel voor kiest een bookmark te dlen zou je theoretisch gezien dus een hele waslijst van namen naast je cachepagina krijgen. Kan een drukke bedoening worden dan.

 

Zo zou je dus bij jeiegen caches een bookmarklist kunnen plaatsen van jezelf met al je eigen caches als bookmark erin en dan is het dus een soort van reclame maken voor je eigen caches.

 

Zo van:

 

Je hebt nu een cache gedaan van Team Dauwtrappers, wil je er meer doen van ons? Klik dan op het bookmarklijstje hiernaaast van Team Dauwtrappers en je ziet alle caches die we gemaakt hebben in een keer.... enz enz :huh:

Hoef je geen linkjes onder je cachepagina te plaatsen naar je eigen caches.

 

En voordat het maximum (100) bereikt is, kun je het met 1 list doen.

 

Bedankt trouwens allemaal voor het ff proberen.

 

Ik bedenk me net dat nog steeds de ultieme vraag van Pentagram nog steeds niet beantwoord is, of Piet & Lein moeten nog steeds niets zien en daarbij geen premiummember zijn, als dat zo is, is de vraag beantwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, voor het checken.

 

Overigens toch vreemd;

 

Zijn we ingelogd met een andere( niet member-zijnde) account van ons, dan zien we bv bij de Reusel cache wel de bookmark van Lesmarten, maar niet die van Pentagram.

 

'k ben bang dat het verhaaltje dan te technisch gaat worden. Maar uit de reactie van Firefox ( geen premiummember zijnde) begrijp ik dus dat ze wel degelijk te zien zijn.

 

Bedankt allemaal en nog een prettig weekend.

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens toch vreemd;

Zijn we ingelogd met een andere( niet member-zijnde) account van ons, dan zien we bv bij de Reusel cache wel de bookmark van Lesmarten, maar niet die van Pentagram.

'k ben bang dat het verhaaltje dan te technisch gaat worden. Maar uit de reactie van Firefox ( geen premiummember zijnde) begrijp ik dus dat ze wel degelijk te zien zijn.

 

Pentagram, is jullie bookmark list ingesteld als "public" en ook als "shared"?

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens toch vreemd;

Zijn we ingelogd met een andere( niet member-zijnde) account van ons, dan zien we bv bij de Reusel cache wel de bookmark van Lesmarten, maar niet die van Pentagram.

'k ben bang dat het verhaaltje dan te technisch gaat worden. Maar uit de reactie van Firefox ( geen premiummember zijnde) begrijp ik dus dat ze wel degelijk te zien zijn.

 

Pentagram, is jullie bookmark list ingesteld als "public" en ook als "shared"?

 

Bij Les Marten zie ik overigens alleen de 'shared, public' listing, dus je favoriete caches. In 'all bookmark listings' kom ik uiteraard niet in :no: Nou, dan weten jullie tenminste wat een member al dan niet ziet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...