Spring naar bijdragen

Gezocht: gebruiker DHZ Kaart


Reintje de Vos †

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja ik wil graag testen. Want ik cache zeer regelmatig en duitsland. Wanneer ik mee kan helpen het een en ander te verbeteren lijkt me dat leuk. Zeg maar wat ik moet doen.

Jullie zitten perfect in mijn doelgroep.

 

Albrt en ik zijn al een tijdje bezig om wat zaken aan te passen. Een van de steeds terug kerende problemen is het inlezen van logs van buitenlandse caches. Immers, je wilt niet alle buitenlandse logs meenemen omdat dat er een beetje veel zijn. Maar je wilt eigenlijk wel buitenlandse logs van "Nederlandse cachers" meenemen. Een "Nederlandse cacher" is dan iemand die meer dan 70% van zijn founds in Nederland heeft, of die de aanvullende functionaliteit heeft geactiveerd.

 

Het doel van de test is om vast te stellen dat caches die je in Duitsland (of een ander niet Benelux land) doet automatisch op je "gevonden kaart" opduiken. Dus zonder dat je dat apart hoeft te regelen via "Gemiste logs" zoals je afgelopen week nog met een aantal Duitse caches hebt gedaan.

Dat moet buiten de Benelux, omdat de hele Benelux mee loopt in het inlezen van alle logs van alle caches. Had ook Frankrijk kunnen zijn, maar daarop is de kans wat kleiner omdat het verder weg is.

 

Waar ik dus benieuwd naar ben is of het inlezen voor DHZ gebruikers inderdaad werkt in b.v. Duitsland. Daar krijg ik graag een terugkoppeling op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik het goed? Ik ga cachen in duitsland en loggen. Dan meld ik jou of ze ook op de kaart komen. Hoe zit het met caches die ik op de verkeerde datum gelogd heb en later aangepast heb? Worden de statistieken dan ook weer aangepast? Tot nu toe lukte dat niet via DHZ. Ik heb het geprobeerd maar ik kreeg en melding van dat deze cache niet bekent was. Nu kloppen mijn statistieken niet. Ik vind dat geen ramp maar het zou leuk zijn wanneer dit zonder al te veel werk voor jullie meegenomen word. Ik had begrepen dat jullie dit namelijk tot voor kort met de hand moesten doen.

 

Groetjes Jurgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begrepen dat jullie dit namelijk tot voor kort met de hand moesten doen.

De test waar je nu aan mee doet is er juist voor om de zaak te automatiseren.

Als je logt in Duitsland moet de cache van je kaart verdwijnen.

Als je een verkeerde datum hebt gebruikt moet je dat met "Corrigeer logs" rechtzetten.

 

Voor de statistieken heeft dat nu nog even een handmatig ingrijpen tot gevolg. Als alles goed gaat over een klein tijdje niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh Reintje

Ik heb vanochtend nog een cache klik gelogd die ik vergeten was tijdens een event daaro en die is dus mooi op mijn gevonden pagina gekomen

Maar die ik gister (ook een vergetene) weer klik heb gelogd die staan er niet op stom hé

 

Barny

Als ik het goed begrijp werkt de functie vandaag zoals ik beschrijf.

Als ik het verder begrijp werkte het voor een log gisteren niet. Hoe laat was dat? De functie is gisteren in de loop van de dag aangezet. Dus het kan nog kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge wat duurt het lang voordat ik eindelijk reageer

 

maar vraag mij niet hoe laat dat was want ik ben altijd zo bij de tijd dat ik geen tijd nodig heb en zo doende het ook niet in de gaten hou, ik doe normaliter het altijd effentjes tussen door bij de verloren minuutjes die ik af en toe tussen de drukte heb om mij een beetje te ontspannen of te wachten op iemand aan de andere kant van de telefoonlijn die ook al lang geen lijn meer heeft omdat alles bijna draadloos geworden op mijn werk dus dat kan evengoed alle uren van de dag zijn. dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle uren van de dag aan het werk ben (al word dat mij wel een verweten in vroeger tijden ) anders zou er geen tijd overblijven om te cache(wat ik de laatste tijd ook al te weinig toe vanwege diverse redenen maar ik hou dan wel altijd het forum (en ook daarbij andere forums) in de gaten en probeer altijd te reageren als ik iets nuttigs te vertellen heb) en soms reageer ik ook wel eens als ik niets nuttigst te vertellen heb maar dat kom eigenlijk maar zelden voor dacht ik mar de uitzondering bevestigt de regel en desgehalfe doeik het nu maar dat probeer ik ook altijd te verbloemen door een verhaal te schrijven die iedereen begint te vervelen en waar ik dan in een van de onderste zinnen zet dat je het helemaal niet hoef te lezen (ook dat heb ik van een hele goeie bekende overgenomen) dus Reintje ik zou het niet weten hoe laat het was dat ik begon met alle vergeten cache’s tussendoor te loggen, zoals gewoonlijk heb je dan ook weer eens helemaal niets aan mij maar dat hoor ik vreemd genoeg welk eens vaker, terwijl ik niet weet hoe dat nou zou komen :yes:

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag gelogd GCQ7ZJ, GCQ80. Ze staan allebei netjes op de kaart. Wat mij wel op vald is dat wanneer ik verder inzoom een gedeelde wat op de overzichtkaart wel getoond word van Duitsland wegvalt. Bijvoorbeeld de stad Leer. Wat mij betreft mag de ingezoomde kaart nog wel iets naar recht geschoven worden ziodat de alle caches die op de overzichtskaart staan ook op de ingezoomde te zien zijn. Verder is het goed. Ik heb nog een dubbel in mijn logjes staan dat moet ik nog een uitzoeken. Het aantal is namelijk een meer bij GC.nl als bij GC.com.

 

Groetjes Jurgen & co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de info. Ik zat vanmorgen net te denken: "Hé, helemaal geen terugkoppeling gehad".

 

Dat de oostrand van de kaart niet helemaal consistent is, is bekend. Het heeft alles te maken met de beschikbaarheid van kaartmateriaal. Toevallig ben ik gisteren door een zekere Jürgen uit Duitsland benaderd of de rand niet een beetje opgeschoven kon worden. GC.de heeft blijkbaar ook problemen met het krijgen van kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog even om te vermelden, de cache's die op .nl staan op de kaart in Duitsland als maagd dus met een grijs/wit randje eromheen zijn dus geen maagd meer, de ene is al twee weken geleden gevonden en de andere is een week geleden gevonden.

Het gaat om deze en deze caches.

Misschien dat er nog wel meer zijn maar omdat deze in het Norden lagen vielen ze mij op.

 

Gr Twinlife :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...