Spring naar bijdragen

Cachen kinderspel? - Ik ga cachen, en ik neem mee...


hippocampa

Aanbevolen berichten

Meestal gaan de kinderen wel mee, hoewel ze nog niet al te veel helpen. Erik (3 jaar) zoekt meestal alleen op de plekken waar wij al zijn geweest. Richard (6 mnd) is meestal alleen een blok aan het been vanwege de kinderwagen. Erik is wel de gene die altijd iets mag meenemen, wat we voor onszelf nauwelijks doen.

 

Arnold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben (nog??) geen Kids.

Maar als ik ga cachen dan vind ik het altijd leuk als er meerdere mensen meegaan.

Ook neem ik wel eens de kinderen van kennissen mee op pad (3 meiden van 8 tot 13 jaar) die het helemaal geweldig vinden.

Op deze manier komen ze ook nog eens in het bos.

Het enige nadeel is trouwens dat de andere wandelaars je zo vreemd aankijken als jij (als 27-jarige man) de bosjes uit komt lopen met 3 klein meisjes.

Vaak gaan ze trouwens niet mee (2 keer pas terwijl ik er al 140 heb gedaan), maar het is leuk om ze erbij te hebben.

Als ze uiteindelijk de stash hebben gevonden vinden ze het jammer dat het voorbij is.

 

Groeten van Team Blokhut :cool: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb van mezelf geen kinderen, maar ik heb er over de week verdeeld zo'n 55 in bruikleen :D .Ik werk namenlijk op een Buiten Schoolse Opvang (BSO). Voor de zomer zijn wij, de Eagles, op tv-gelderland geweest met een item over geocaching en sindsdien vroegen de kinderen regelmatig of ik nog schatten had gevonden. Tijd dus om de kinderen eens mee te nemen.

We hebben nu twee caches gedaan, van de zomer met 20 kinderen en in de herfstvakantie met 30 kinderen. Opsplitsen in kleinere groepjes natuurlijk en met tussenpozen starten. Super vinden ze het, ze vragen nu al wanneer we weer gaan :D .

Jammer is alleen dat je doordat je vlak achter elkaar aankomt de kans hebt dat je elkaar al bij de cache ziet staan. In zo'n geval moet je de eindcache een stukje verplaatsen naar een nog meer verborgen plekje, zodat iedereen gewoon de kans heeft om te zoeken. Ook merk ik in die gevallen extra goed hoe belangrijk het is voor de kinderen dat er leuke dingetjes in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij zijn te klein om echt hele stukken te lopen en mee te zoeken. ( 2 en 1/2 jaar) Gegarandeerd makkelijke routes gaan ze mee op de rug met ons.

Hier staan foto's van een snijpuntenzoektocht met de gps waarbij de oudste meeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast hsplinter

Hallo,

 

wij zijn beginners op het gebied van GeoCaching en het doet me goed  dat zovelen de kinderen er bij betrekken :D .

Wij willen het ook zowel met als zonder de kinderen gaan doen.

 

Groeten....

 

 

 

Edited By hsplinter on dec. 09 2002 at 21:47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

:ph34r: Wij waren toch al gewend om veel te lopen met de kids, bij ons lopen ze vanaf vier jaar al mee met de bergwandelingen, maar ook met het rondje met de hond. Ze weten dus gewoon niet beter... En we zorgen er wel voor dat ze het leuk blijven vinden, want anders... Precies ja dan heb jezelf ook een probleem.

 

Maar sinds april van het vorige jaar doen we ook aan geocaching. Ze zijn niet meer te houden!! Wat is er nu leuker dan ook daadwerkelijk een 'schat' (zoals zij het noemen) te vinden, die een andere heeft verstopt en te kijken wat er inzit. En je komt ook nog op plaatsen waar je wellicht anders niet zo snel zou komen.

 

Een eind wandelen... dat is geen probleem als het maar een beetje spannend is. In de bergen lopen ze zo een uur of 8 tot 10 mee. Dan stoppen we, want dan zijn pa en ma moe! ;) . Hoe oud? 7 en 9!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kids zijn 7 en 9. Ze gaan altijd mee en vinden het meestal ook wel leuk. Maar als wij elk weekend willen gaan geocachen, dan is het echt van 'moeten we nou alweer?'

Dus zo nu en dan cachen en zo nu en dan pretparken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal positieve reacties. Maar wie zullen er nu voor de twee laatste opties hebben gestemd? Blijven die anoniem, durven die cachers zich niet te melden? Ik ben eigenlijk wel nieuwschirig naar het waarom achter de 10 stemmers op de laatste twee mogelijkheden. Wat zie ik (en alle anderen die gereageerd hebben) dan over het hoofd?

 

Of moet ik het gewoon niet willen weten.... Hat knaagt wel. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als superverse geocacher in de dop werd ik verrast door de discussies over cache-inhoud & kinderen.

Kinderen zitten niet zo in mijn referentiekader, vandaar.

Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de verhoudingen: wat doen we met de "kids" of doen we het juist voor de "kids",  zorgen de "kids" voor spelbederf of voegen ze wat toe?

 

Ik heb gezocht op "kinderen" en kon maar 1 topic vinden. Dus, spreekt en stemt vooral...

:hehe:

Mamma is gestoord, verslaafd en hartstikke gek B) maar zolang zij achter die caches aanzit, hebben wij rust. ;) Drie pubers van 12, 14 en 15 die hun rust willen en vooral niet moe willen worden, in ieder geval niet van dat zotte cache-hunting. Liever gaan ze naar film, disco, vrienden o.i.d.

Ergens heb ik dus iets fout gedaan in de opvoeding :blink: , maar troost me met mijn twee hondjes die altijd mee willen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal positieve reacties. Maar wie zullen er nu voor de twee laatste opties hebben gestemd? Blijven die anoniem, durven die cachers zich niet te melden? Ik ben eigenlijk wel nieuwschirig naar het waarom achter de 10 stemmers op de laatste twee mogelijkheden. Wat zie ik (en alle anderen die gereageerd hebben) dan over het hoofd?

 

Of moet ik het gewoon niet willen weten.... Hat knaagt wel. :(

Ik heb deze punten niet aangekruist, maar soms kunnen ze van mij wel eens eventjes opzouten ja. :blink: Soms zijn ze ook wel lief, vooral als ze slapen... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Dat is ook de reden waarom we op het Multi Event een paar uur kinderopvang hebben. Dan kan je zelf even de schreeuwende koters aan ons overlaten en genieten van de rust in 't bos... :rolleyes:

 

D'r zijn overigens ook vier caches speciaal voor kinderen rond het terrein waar je als ouders mee kan lopen. Als het goed is moeten kinderen boven de 6 deze redelijk zelfstandig kunnen doen. Om het exra spannend te maken is er ook een heel thema omheen bedacht maar daar mag ik nog niets over verklappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen is toch voor iedereen ?? Of spreekt hier in mij weer de scouting gedachte "dat de kleintjes / jongeren het van de volwassenen / oudjes leren" het maakt toch niet uit hoe jong of hoe oud een cacher is zolang hij het maar verantwoordt en met plezier doet. Of zit ik er helemaal naast.

Ik zou haast zeggen als je kinderen hebt ga er dan met ze op uit ga cachen ga lopen door bossen en over heiden maar leer ze ook meteen respect te hebben voor die bossen en heiden. Laat zien wat we allemaal wel niet hebben in onze natuurgebieden.

 

Ik heb toen ik op de lagere school zat een leraar gehad waarbij je de hele week zat te ploeteren met je rekenen taal en de andere vakken zodat hij de vrijdag de hele dag of de middag vrij had om met ons het bos in te gaan. Dit komt tegenwoordig helaas te weinig voor. Ben ik hier slechter van geworden :rolleyes: Nou ik denk het niet als ik nu door het bos loop op zoek naar een cache ben ik niet alleen naar mijn GPS aan het turen ik kijk ook om mee heen en geniet en weet wat ik zie, omdat mij dat door die leraar geleerd is.

 

Dus Kinderen opzouten wel of niet letterlijk zou ik niet zeggen neem ze mee laat ze de natuur ervaren en je zult merken dat ze zelf ook meer naar de natuur gaan kijken.

 

Mochten er hier leraren leraressen juffen en meesters zitten neem je kinderen mee het bos in en leer ze wat ze zien.

Laat ze zien wat voor lol ze kunnen hebben in het bos en hoe mooi het is. ;)

 

Corvus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou je hoort mij ook niet zeggen dat je je kinderen niet mee moet nemen tijdens het cachen....

Er zijn denk ik twee dingen:

 

1) zeker de echte kleintjes snappen zo'n GPS nog niet helemaal of willen/kunnen niet ver wandelen. Als je ze dus zelf dingen wil laten doen moet het iets simpeler zijn en de afstand niet te lang. Natuurlijk is het heerlijk om in de natuur te zijn ook voor kinderen. Sterker nog, ik denk dat ze veel te veel achter de computer zitten (ehhh, dat doe ik zelf ook).

 

2) Mensen die kinderen hebben weten alle zegens die ze meebrengen maar het is ook wel eens lekker rustig om eens zonder ze op stap te gaan. Als je dus een hele dag met ze gaat cachen is het lekker als je even een uurtje zonder ze kan. Daarnaast vinden de kinderen het vaak heerlijk omdat ze even extra kunnen ravotten of klimmen op de klimmuur.

 

Ik ben niet voor niets Scouting-leiding dus ik vindt het juist leuk om met kinderen actieve dingen te doen en met ze met de natuur bezig te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...