Spring naar bijdragen

Cachen kinderspel? - Ik ga cachen, en ik neem mee...


hippocampa

Aanbevolen berichten

Als superverse geocacher in de dop werd ik verrast door de discussies over cache-inhoud & kinderen.

Kinderen zitten niet zo in mijn referentiekader, vandaar.

Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar de verhoudingen: wat doen we met de "kids" of doen we het juist voor de "kids",  zorgen de "kids" voor spelbederf of voegen ze wat toe?

 

Ik heb gezocht op "kinderen" en kon maar 1 topic vinden. Dus, spreekt en stemt vooral...

:hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jeuij! ik heb 100 % geen kinderen!

 

Meestal stoppen we wel kinderspeeltjes in caches en dat is vanuit het oogpunt dat kinderen het meest teleurgesteld zullen zijn als er niets leuks in de cache zit.

 

Aan de andere kant vind ik het zelf ook wel leuk als er voor mij (ben ik volwassen dan?) ook iets leuks inzit dus ik zal geen cache neerleggen met alleen kinderdingetjes erin.

 

Op events vind ik het altijd heel gezellig als er kinderen bij zijn, maar soms vind ik het ook wel jammer dat er niet meer mensen van ongeveer mijn eigen leeftijd zijn.

 

Kinderen zitten immers ook nog niet in mijn referentiekader  :hehe:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf hebben wij (nog) geen kinderen. Wij doen in principe hetzelfde als Kora, kijken naar de cache-inhoud en stoppen er soms iets voor kinderen in en soms iets voor volwassenen. Maar uiteraard geen 18+ spullen (die wil ik liever zelf houden :D )

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rovertje
Er wordt met kinderen wel degelijk rekening gehouden.

uhuh... dat was mij opgevallen ja...

Maar zijn er misschien ook mensen die vinden dat er misschien wat teveel rekening gehouden wordt met kinderen?

Speerpunt en ik hebben zelfs een kindercache De Kabouterberg gemaakt. Speciaal voor de kids op een unieke locatie !! EEn beetje reclame mag wel want deze cache moet je echt eens doen

Ik ook??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook??

Tuurlijk. Iedereen is welkom, maar je moet je natuurlijk niet gaan verwachten aan supermoeilijke puzzels. En de cachinhoud die bevat enkel kindergoodies.

Maar om aan ieders wensen te voldoen hebben wij nabij, ik spreek over een 100-tal meters een tweede cache gelegd :

De Duivelscache, deze is speciaal voor de ouders bedoeld. Bedoeling is er een familie-cache dag van te maken. Kijk de logjes en foto-reportages er maar op na.

 

Zoals gezegd, iedereen is welkom op de kabouterberg...

 

Rovertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen is voor iedereen: kinderen, jongeren en volwassenen. En ik vind het ook met allerlei mensen leuk om te doen. Alleen: kinderen heb ik niet, dus die moet ik af en toe lenen, of met iemand gaan cachen die ze wel heeft. Het enthousiasme dat kinderen kunnen hebben voor het zoeken (en vinden) van schatten vind ik zeer hartverwarmend. Hoewel ik moet zeggen dat ik al cachende steeds meer mensen zie die het kind in zichzelf herontdekt lijken te hebben. Of waren ze het nooit ontgroeid....? :D  :hehe:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bij ons een familie aangelegenheid. Op vakantie doen we het meestal met het gehele gezin en thuis ga ik meestal met mijn zoon (10 jaar) op stap. Mijn dochter (12 jaar) zit in een fase waarin ze liever niet samen met haar vader gezien wordt :D

Ik vind het gewoon veel gezelliger met iemand anders en Steven (mijn zoon) is ook nog zo slim dat hij me soms corrigeert (ja, ja... dat krijg je met kinderen, soms ben je er best trots op!) Trouwens hij doet echt niet onder voor een volwassene vwb bediening van de GPS, lezen van de beschrijving en het puzzelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas zat mijn stemmingskeuze er niet bij. Daarom heb ik gestemd op hetgeen er het dichts bij kwam: "De kinderen gaan meestal mee". UItsluitend vanwege de kinderen vind ik weer wat te ver gaan, want als ze niet mee mee willen gaan we gewoon met z'n tweetjes. Tis maar dat ze het vast weten.

Wij hebben 2 jongens van 8 en 13 jaar en voor ons geldt dat we altijd met z'n allen gaan. Inderdaad een soort van familie-aangelegenheid. Eigenlijk zou het antwoord zelfs moeten zijn: "de ouders gaan altijd met de kinderen mee".

 

Inmiddels ben ik zelf ge - promo of degradeerd, ik ben ik nog niet helemaal uit, tot materialenman zoals 'Chief' Joseph dat zo mooi weet te zeggen. Voordat ik met de GPS heb bepaald waar ik precies zal gaan zoeken, hoor ik meestal al: "Ik heb hem!"

 

De spullen die we in een cache ruilen zijn wisselend; de ene keer voor kinderen en de andere keer voor "volwassenen".

 

 

 

Edited By Mumzle on okt. 31 2002 at 23:02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat krijgen we nu  <!--emo&:0 ?  Een kind-onvriendelijke vraagstelling lijkt me.  Mijn kinderen gaan soms ook alleen (of met zijn tweeen), zonder ouders cachen. 

 

Wat moet ik nu stemmen ?

<Jos>

Nou, het was niet kindonvriendelijk bedoeld eigenlijk. Maar je hebt gelijk, ik was er niet opgekomen dat je kinderen ook wel eens op eigen houtje konden gaan cachen.

[off topic] Hebbie er zo veel in de buurt? (Caches bedoel ik, niet kinderen)[/off topic]

 

 

 

Edited By hippocampa on nov. 01 2002 at 00:42

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk was het niet kindonvriendelijk bedoeld :D .  We wonen in Soest en daar zijn heel wat caches op fietsafstand en dus best te doen voor de kinderen. Die zijn inmiddels 12 en 16, hoewel ze op 10 en 14  jarige leeftijd al samen op pad gingen. Schep in de rugzak en dan First Dutch zoeken. Dat is pas echt schatgraven !

 

Laatst heeft Robert (12 jaar) zonder ouders de Alkmaar Urban ontmaagd, terwijl hij bij zijn opa en oma in Alkmaar logeerde. Zo heeft hij aan hen ook laten zien wat geocaching is.

 

Overigens gaat altijd minimaal een van de kinderen mee, en meestal zijn met zijn drieen: mijzelf en de kinderen.

 

<Jos>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst heeft Robert (12 jaar) zonder ouders de Alkmaar Urban ontmaagd, terwijl hij bij zijn opa en oma in Alkmaar logeerde.

Kleine jongens worden groot.... Als de ouders er niet bij zijn doen ze soms rare dingen  :D Ontmaagden op die leeftijd!  :D

 

 

 

Edited By vanlinde on nov. 01 2002 at 08:22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga graag met de kids op pad. Tijdens het wandelen komen de verhalen echt los, en hoor je verhalen die je nog nooit gehoord had over van alles. gewoon gezellign babbelen.

 

Als ik zin heb om te gaan hunten vraag ik altijd of ze meegaan, als voetbal/paardrijden/vriendjes-vriendinnetjes niet op dat moment belangrijker zijn gaan ze met pa mee,leuk  :D

 

Als ze geen zin hebben ,ook goed , ga ik lekker in m eentje (dat kan ook heel leuk zijn)

 

 

Als ik "vreemden" uitleg wat geocaching is komt ook vaak de zin voorbij "wandelen met een doel" en dat is presies wat de kids zo leuk vinden, de schat. Dat ze door mooie stukjes natuur lopen is een leuke bijkomstigheid... maar als ze mooie beestjes en planten en bomen zien zijn ze toch iedre keer weer onder de indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...