Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Misschien is het volgende ook wel een tip: Als ik ergens een TB meeneem die niet is voorzien van een bugsheet, dan voeg ik die er bij. Is gemakkelijk voor de volgende cacher; hij kan, voordat hij/zij de TB meeneemt, zien wat de bedoeling is van de TB. Ik had onze 1e TB ook niet voorzien, maar een aardige Belg heeft dat wel voor mij gedaan. Bij de volgende 2 TB's en geocoin heb ik uiteraard een bugsheet bijgevoegd.

Op zich wellicht een goed idee, echter ik heb ook een bug uitgestuurd waarvan ik af en toe het doel wil wijzigen. Als ik niet weet dat er een sheet bij is gaat dat natuurlijk niet goed.......

Jan

Geplaatst
Op zich wellicht een goed idee, echter ik heb ook een bug uitgestuurd waarvan ik af en toe het doel wil wijzigen. Als ik niet weet dat er een sheet bij is gaat dat natuurlijk niet goed.......

Dat geeft toch niet.

Je kan op het net de bestemming wijzigen.

Degene die de TB logt leest dat waarschijnlijk toch wel, en kan je bugsheet veranderen.

Lijkt me een kleine moeite.

Visje...

Gast Team_Maju
Geplaatst

Dit draadje begon over hou een cache aantrekkelijk.. dus geen scherpe voorwerpen, aanstekers , kapotte dingettjes, vieze papiertjes..

Sommige caches zijn bij vondst zo smerig, dat je bang bent iets op te lopen bij het openen ervan..

En ineens draait het hele onderwerp naar cachen met kinderen. Ik neem met cachen mijn kinderen ook mee.. voor de lichaamsbeweging, voor de natuur.. en mijn kinderen zijn geen schreeuwende gevaartes die het halve bos omploegen als we op de plaats van bestemming zijn. Met zorg schuiven ze blaadjes aan de kant, en vinden ze niets, gaan de blaadjes weer netjes terug.

Voor hun is het een beloning als er een leuke goodie in de cache zit.. we ruilen het tegen iets anders.. dat kan een speeltje zijn, maar ook theelichtjes, gsm houdertjes etc..

Zelf hoeft dat geruil niet.. TB's ruil ik, verder heb ik zoiets van. als ik iets wil hebben, ga ik wel naar de winkel en koop ik het.

Al die ophef.. sommige reacties .. er wordt over kinderen gesproken alsof het iets smerigs is als je ze hebt.. en al helemaal als je ze mee neemt cachen.

Mijn mening hierover.. je kan niet vroeg genoeg beginnen de kinderen de liefde voor de natuur bij te brengen.. en gelukkig ben ik hier vroeg genoeg mee begonnen. ze zijn lid van natuurmonumenten en de dierenbescherming.

Voor diegene die de vraag had of iemand ervaring had met " kinderen met problemen en cachen" ja, dat heb ik . Ik heb nu 2 keer kinderen meegenomen die in de hulpverlening zitten omdat ze onhandelbaar zijn en de thuissituatie onmogelijk maken.

Met cachen heb ik er geen problemen mee. Om de beurt hebben ze de GPS in handen, voeren zelf de coordinaten in en zijn dus actief bezig. Ze genieten ervan.. je ziet dat het ze goed doet. Dus ik raad het je zeker aan om te doen!

Geplaatst

Ben zelfs een event tegengekomen waarin we enige berekeningen moesten doen met behulp van een condoom :crybaby: en aan het eind van het event moesten we het condoom tegen een boom spijkeren. :) en toch was het heel erg leuk. :w00t2:

Geplaatst
hm wat dachten jullie van geen CONDOOMS?

wij zijn toch al een aardig aantal caches tegengekomen met condooms erin... slaat toch nergens op?

ach........

zolang ze ongebruikt zijn. ;)

:beerchug:

Geplaatst

wij zijn toch al een aardig aantal caches tegengekomen met condooms erin... slaat toch nergens op?

Ik ben het helemaal met de zwarte kat eens, condooms in caches slaat nergens op.

Tenslotte doen er veel families met kinderen aan geocaching. En een condoom is nu

niet direkt het meest aantrekkelijke om te vinden voor een kind.

Geplaatst

Nee traumatiserend zal het niet zijn, maar echt fijn voor kinderen om te vinden

ook weer niet. En misschien geldt dat niet alleen voor kinderen. Voor mij maakt

het niet uit, voor mij hoeft dat geruil niet, vraag mij trouwens wel af waarom het

nodig is om condooms achter als goodie te laten, dan nog liever een bandenplakset.

Geplaatst

Ik ben het helemaal met de zwarte kat eens, condooms in caches slaat nergens op.

Tenslotte doen er veel families met kinderen aan geocaching. En een condoom is nu

niet direkt het meest aantrekkelijke om te vinden voor een kind.

Volgens mij is het problematischer voor de ouders dan voor de kinderen zelf. Die hebben dan weer heel wat uit te leggen! ;)

"Mama, wat is dat?" :beerchug:

• 5 months later...
Geplaatst

als de cache's thema *voorlichting is* :yes:

als wij condooms tegen komen en de kids vragen wat dat is?

is ons antwoord dan krijg je geen baby's erbij en dan kiezen ze het wel uit B)

ik/wij vinden reclame of troep toch erger!!

een condoom heeft nut :thumbup:

*als met puber een cache's met condoom vindt heb je aanleiding voor goed gesprek* :thumbdown:

jolanda

Geplaatst
Al die ophef.. sommige reacties .. er wordt over kinderen gesproken alsof het iets smerigs is als je ze hebt.. en al helemaal als je ze mee neemt cachen.

Mijn mening hierover.. je kan niet vroeg genoeg beginnen de kinderen de liefde voor de natuur bij te brengen.. en gelukkig ben ik hier vroeg genoeg mee begonnen. ze zijn lid van natuurmonumenten en de dierenbescherming.

Voor diegene die de vraag had of iemand ervaring had met " kinderen met problemen en cachen" ja, dat heb ik . Ik heb nu 2 keer kinderen meegenomen die in de hulpverlening zitten omdat ze onhandelbaar zijn en de thuissituatie onmogelijk maken.

Met cachen heb ik er geen problemen mee. Om de beurt hebben ze de GPS in handen, voeren zelf de coordinaten in en zijn dus actief bezig. Ze genieten ervan.. je ziet dat het ze goed doet. Dus ik raad het je zeker aan om te doen!

Nee het gaat om het feit *wat is kind vriendelijk*kwa cachen!!

Moet een eind box gevult zijn met kind vriendelijke spullen?? of is de route/vindplaats kindvriendelijk??

Moet /Is Geocaching kind vriendelijk*dit is bij elke cachepagina aan tegeven!

Liefte voor natuur of omgeving aan kids mee tegeven dat is carambakoek kwa geocaching!!

geocaching gaat erom om een schat*mirco/mega of troep Het vinden van*is het gevoel* :yes:

Oja dan jou bewering dat kids met problemen*thuis* tydens cachen GEEN problemen hebben!!

*wat moeten die ouders naar jou verslag zich beroerd voellen*want het ligt WEER aan hun* :thumbdown:

Wij lopen als gezin met 4 kids*met 2 PDD-NOs en 1 ADHD en 1 NTER*

En wij maken tijden cachen veel problemen mee,die thuis ook voorkomen :thumbup:

Mijn kids met problemen zal bij jou *de idiaal kind zijn,om daarna thuis het eruit tegooien*

Jolanda

Geplaatst (bewerkt)

Jolanda, Spijt me zeer, maar ik zie nergens in mijn reactie terug dat ik de ouders de schuld geef van het feit dat de thuissituatie niet goed is..Jij kent hun situatie niet dus ik vind het vreemd dat je zo reageert op wat ik geschreven heb. Net als dat iedereen hun eigen ervaringen heeft, dit is de mijne en die is positief. Het was een reactie op de vraag hoe het cachen zou gaan verlopen met kinderen die in de hulpverlening zitten. En MIJN ervaring ermee is goed.

En verder, yup, het ging over het kindvriendelijke van caches, maar als je alle berichten gelezen had had je ook gelezen dat het op gegeven moment over de kinderen ging en niet meer over de inhoud van de box.

Genoeg offtopic!

bewerkt door Team_Maju
Geplaatst
Ik kan mij soms kwaad maken over de inhoud van een cache.

Mensen stoppen er allerlei prulletjes (lees: troep) in, waardoor de cache - zeker voor kinderen - een grote teleurstelling wordt.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: "Houd een cache aantrekkelijk"!

- Geen etenswaren

- Geen aanstekers, lucifers

- Geen versleten of kapotte prulletjes

En gouden regel: "Probeer iets in de cache achter te laten dat meer waard is dan wat je eruit hebt gehaald"!

Gezien het merendeel van de geocachers deze site regelmatig zal bezoeken is het misschien een idee voor de webmaster om deze "ongeschreven regels" op de site te propaganderen!

In Belgie kwam ik in een cache dus een stuk boomschors tegen die met verf ingekleurd was.

Nou vraag ik je...???Misschien iets ritueels??? :thumbdown:

En nou vraag ik me dus af,na het lezen van deze hele topic...

speelt dit probleem ook bij members caches?

Edy

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...