Noorman Geplaatst 22 september 2005 Geplaatst 22 september 2005 Ik wil eigenlijk gaan overstappen naar Linux (vanwege de updates die niet meer te halen zijn bij Windows). Maar nu vraag ik me af of programma's zoals OziExplorer, EasyGPS, etc. ook nog te gebruiken zijn in samenwerking met Linux. Ik wil namelijk wel de gps aan mijn pc kunnen blijven hangen... Weet iemand hier iets van?
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 september 2005 Geplaatst 22 september 2005 Tenzij je een Windows Emulator kan draaien, ziet het er duister uit voor je. Bruikbare software zal je moeten zoeken in de Open Source hoek. Ik weet in ieder geval van Ozi dat er geen Mac versie is en niet zal komen. Over Lunix is zelfs nog geen balletje opgegooid bij de maker, voor zover ik weet. Vergeet niet dat het voor programmeurs een hele omschakeling is om de progjes van Windhoos naar Linux om te zetten en te testen. En wat staat er tegenover al die moeite die ze moeten doen? Dank van weinigen. Als programmeur is het afwerken van de bug-lijst belangrijk. Daarvan weet je dat mensen erop zitten te wachten :-) Het is niet voor niets dat het WWW vol staat met manieren om dual-boot te hebben.
Camelion Geplaatst 22 september 2005 Geplaatst 22 september 2005 Ik wil eigenlijk gaan overstappen naar Linux (vanwege de updates die niet meer te halen zijn bij Windows). Maar nu vraag ik me af of programma's zoals OziExplorer, EasyGPS, etc. ook nog te gebruiken zijn in samenwerking met Linux. Ik wil namelijk wel de gps aan mijn pc kunnen blijven hangen... Weet iemand hier iets van? <{POST_SNAPBACK}> Onder WINE werken de meeste apps wel, maar garanties, ho maar. Ik werk dagelijks onder Linux (SuSE 9.3 en 10.0) maar voor GPS-dinges ga ik nog terug naar Windows (XP).
Noorman Geplaatst 23 september 2005 Auteur Geplaatst 23 september 2005 Toch jammer, want de (weinige) ervaringen die ik heb met Linux zijn toch wel goed. Linux doet eigenlijk niets minder dan Windows. Ik heb ooit eens Suse geinstalleerd (Suse 8.0) en dat ging zelfs zo gemakkelijk dat ik dacht het zo te laten, maar het installeren van programma's had ik wat moeite mee, gewoon geen kennis dus. daar komt nog bij dat ik programma's miste die ik graag wou gebruiken. En ja, windows ben je aan gewend, dus dat werkt makkelijker. Ik wil dus toch graag verder met Linux. Zou OziExplorer en al die andere programma's niet werken onder WINE?
albrt Geplaatst 23 september 2005 Geplaatst 23 september 2005 Er is nog een alternatieve route mogelijk. Er zijn programma's waarmee je een complete virtuele pc kunt emuleren op linux of op windows. Zo draai ik momenteel een linux server via een vmware virtuele machine op een windows xp systeem. Het omgekeerde kan ook, een windows machine via vmware op een linux systeem laten draaien. Naast de (betaalde) vmware is er ook een gratis alternatief: bochs. Daar heb ik geen ervaring mee, maar je zou het eens kunnen proberen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 september 2005 Geplaatst 24 september 2005 De huidige nieuwe uitgave (20/2005) van het Duitse tijdschrift C't gaat over virtuele machines. Op de CD erbij staat de volledige VMWare 4.5.2 voor Linux die een tijdsduur voor 'gratis zijn' heeft van 1 jaar.
Noorman Geplaatst 24 september 2005 Auteur Geplaatst 24 september 2005 Dat blad ken ik! Zal straks eens in de winkel kijken of hij er nog is. Het is tijd voor vernieuwing!
Camelion Geplaatst 27 september 2005 Geplaatst 27 september 2005 Er is nog een alternatieve route mogelijk. Er zijn programma's waarmee je een complete virtuele pc kunt emuleren op linux of op windows.Zo draai ik momenteel een linux server via een vmware virtuele machine op een windows xp systeem. Het omgekeerde kan ook, een windows machine via vmware op een linux systeem laten draaien. Naast de (betaalde) vmware is er ook een gratis alternatief: bochs. Daar heb ik geen ervaring mee, maar je zou het eens kunnen proberen. <{POST_SNAPBACK}> Er is nog een alternatief, namelijk XEN. Maar ik heb daar geen ervaringen mee; lijkt me ook niet heel simpel. Maar uiteraard blijft dit de boel voor de gek houden. Immers, je hebt bij XEN of VMware altijd een Windows platform nodig hebben. Een ander alternatief is GPSdrive wat wel volwaardig onder Linux werkt. Maar het komt in de verste verte niet inde buurt van OZI.
FNA Night Owl Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 EERST EN VOORAL EEN FIJNE KERST, PRETTIGE JAARWISSELING EN EEN GOED CACHE-JAAR 2007!! We zijn nu een jaar verder als de laatste post maar...... Als ik het goed begrijp is het zo dat als m'n Garmin CitySelect v7, Garmin Topo's, en OziExplorer veel gebruikte programma's zijn, het niet mogelijk is om over te stappen naar 100% Linux? E.e.a. schijnt onder Wine niet goed te draaien en met de optie Win4Lin heb je nog steeds een geïnstalleerde Windows nodig? groeten, JOS de nachtbraker
Jan en Jany Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 En wat dacht je van deze http://www.gpsdrive.cc/
TeamTobi Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 Jawel, er is gisteren een nieuwe Vmware verschenen die je onder Linux installeerd, zelfs Vista schijnt erin te kunnen draaien.
TeamTobi Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 Dat vereist nog steeds een windows installatie, en dat wilde de draadstarter niet Je zou een win98 client in de vmware server kunnen stoppen speciaal voor de gps applicaties. Usb2 schijnt nu ook fatsoenlijk te werken. Als je zelfs geen windows client wilt installeren onder de vmware ben je een heel eind uitgedaan met mapsource ed zolang deze geen andere versies publiceren zover ik weet....
ds-polleke Geplaatst 26 mei 2007 Geplaatst 26 mei 2007 Dat vereist nog steeds een windows installatie, en dat wilde de draadstarter niet Je zou een win98 client in de vmware server kunnen stoppen speciaal voor de gps applicaties. Usb2 schijnt nu ook fatsoenlijk te werken. Als je zelfs geen windows client wilt installeren onder de vmware ben je een heel eind uitgedaan met mapsource ed zolang deze geen andere versies publiceren zover ik weet.... Je kunt ook proberen om het met wine aan de praat te krijgen.. buiten " moeder aller GPS software": GPSbabel is er dus weinig te krijgen.. Maar komt steeds meer... (zit achter test distributie deel 3 nu te googlen naar GC software.. Ik wil nu echt Windows de deur uit doen!.. GC software (en syncen met Tom Tom en zo houdt me nog tegen..
Aanbevolen berichten