Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Wat FireFox betreft, die heeft even zo goed zijn eigenaardigheden en is tegenwoordig ook niet meer zo veilig als werd aangenomen.

Is inderdaad wel iets van waar, er is een paar weken geleden een behoorlijk veiligheidslek aan het licht gekomen. Voor zover bekend is daar geen misbruik van gemaakt. Het gaatje is nu voorlopig provisorisch gedicht. Een nieuwe versie (1.0.7) wordt nu getest en het zal niet lang meer duren dat deze versie wordt uitgebracht. Het overkomt Firefox dus ook, want niets is zo complex als een stuk software. Alleen Firefox komt vrij snel met een update, terwijl dat bij Internet Explorer maanden zo niet langer kan duren, met alle ellende voor de gebruikers van dien.

FireFox is, als het niet in de registry is aangepast, veel langzamer dan IE en de andere.

Het register wordt automatisch door Firefox aangepast, dus dat klopt niet helemaal. Hier is Firefox in snelheid superieur aan het loggere Internet Explorer of Mozilla Suite. Ook het werken met tabbladen is een funktie die perfekt en heerlijk snel browsen tot gevolg heeft.

En een popupblokker is niet altijd prettig. Er zijn nu eenmaal sites waar je niet op kunt komen als de popupblokker aan staat. Maar ja, scripts daarentegen draaien er perfect op.

Met de popupblokker word je van twee soorten site's afgehouden:

- de echt gevaarlijke site's, d.w.z. site's waar het barst van virussen, malware, spyware en ad-aware.

- site's die door de ontwerpers specifiek zijn ontworpen voor gebruik met Internet Explorer. De ontwerpers hebben kennelijk niet de moeite genomen om te testen of hun site ook met andere browsers te openen is. Vaak gaat het om wat oudere website's, waar nauwelijks nog aan gesleuteld wordt.

Wil je toch toegang tot een site die door Firefox tegen gehouden wordt, dan is dat eenvoudig in te stellen.

Wat wel een verademing is, dat de popupblokker allerlei ongewenste popup schermpjes tegenhoudt, terwijl je aan het surfen bent. Iets waar je bij Internet Explorer wel eens moedeloos van kunt worden.

Het is verder een misvatting dat je met Firefox geen virussen, spyware ed. meer binnenhaalt. Het kan nog steeds, alleen is de kans wel erg klein geworden. Hier heb ik naast Firefox nog AVG (anti-virus), Sygate (firewall) en Hitman Pro (anti spyware ed.) draaien. Alle vier de programma's zijn gratis van internet te halen.

Ik heb het nu zo'n negen maanden zo draaien en het bevalt uitstekend. Voor mij in ieder nooit meer Internet Explorer of Vaudtloek :thumbup:

Geplaatst
Ja hoor hij heeft gelijk.

[OFF TOPIC MODUS]

Hoe vaak moet ik 't nog zeggen: Micky is een meisje ;):blush::huh:

Kipchen, wat leuk om ook eens andere actief geocachende meisjes te treffen!

[/OFF TOPIC MODUS]

Oh sorry meid, je hebt gelijk. Maar Micky deed me onbewust aan Micky Mouse denken. Tja en da's een boy. Dus vandaar de fout. Excuus van deze truus.

Ja leuk he? Maar er zijn echt wel meer geocachende meisjes hoor! Ik denk aan Kralenfee, Gipsy, Mvbendevanvier, ach te veel om op te noemen denk ik.

Tot schrijfs.

Geplaatst (bewerkt)
Hierbij het linkje naar Mozilla Firefox 1.0.7:

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/

(nieuwste versie dus!)

Bedankt dat je ons hierop geattendeerd hebt. We hebben hem gedownload en geinstalleerd. Firefox rules ;) Enige nadeel is dat rabobank internetbankieren niet werkt met firefox :blush:

Ja hoor werkt wel, moet je even kijken via:

- extra

- opties

- webfuncties

- toegestane websites

- adres van website ingeven (www.rabobank.nl)

- OK

- OK

En je kunt via de Rabo internet bankieren !

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst (bewerkt)
Ja hoor werkt wel, moet je even kijken via:

- extra

- opties

- webfuncties

- toegestane websites

- adres van website ingeven (www.rabobank.nl)

- OK

- OK

En je kunt via de Rabo internet bankieren !

Klopt, bij ons werkt het ook perfecto!

;)

bewerkt door kipchen
Geplaatst

Het kan voorkomen dat Firefox is ingesteld om afbeeldingen van een andere website te blokkeren, kijk of er wel/niet een vinkje staat bij Tools > Options > Web features > Load images: for the originating website only

Geplaatst

Yessss! ;):blush:

Het is eindelijk te zien.

Na het een en ander uitgeprobeerd te hebben, verschillende dingen geinstalleerd enzo, is het nu gelukt.

Wat bleek: het zal in de privacy service van macafee. Deze uitgeschakeld en nu is alles weer zichtbaar.

Bedankt voor al jullie tips.

(ook ik ben een actief geocachend meisje :huh: maar van computers heb ik toch echt wat minder verstand)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...