Spring naar bijdragen

goodies in de caches


Gast theo zutphen

Aanbevolen berichten

Gast theo zutphen

Ik ben nu een week bezig met geocaching, vind het hartstikke leuk, maar ik kom 1ding tegen wat ik toch even kwijt wil.

Ik kom echt de meest belachelijke dingen tegen in de caches, de zgn goodies.

Van de 20 caches die ik tot nu toe heb gevonden, heb ik er pas twee gezien waar fatsoenlijke goodies in zaten. :D:lol:

Waarom stoppen mensen stomme dingen in de cache en nemen er iets leuks uit?

Een voorbeeld wat ik tegenkom is bijvoorbeeld: een schuursponsje, twee klemmetjes die van een autokinderstoeltje afgehaald zijn, een stuk van een metalen verwarmingsbuis, carambalige papieren dingetjes, nou zo kan ik nog wel even doorgaan. :blush:

Jammer, jammer, jammer!!!

Het spel is natuurlijk gebaseerd op het VINDEN van de cache, maar kunnen we niet met elkaar afspreken dat we in plaats van belachelijke dingetjes, er van nu af aan echt leuke dingen in gaan doen?

Zo houden we het toch veel leuker??? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is zeker jammer. Afgezien van 2 caches verpest door buitenstaanders ben ik tot nu toe alleen leuke goodies tegen gekomen. Als je dan niets bij je hebt wissel dan niets uit...

Zo zag ik laatst een log waarbij iemand er wel 2 travelbugs uit had gehaald en niets erin gestopt had..... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is zeker jammer. Afgezien van 2 caches verpest door buitenstaanders ben ik tot nu toe alleen leuke goodies tegen gekomen. Als je dan niets bij je hebt wissel dan niets uit...

Zo zag ik laatst een log waarbij iemand er wel 2 travelbugs uit had gehaald en niets erin gestopt had..... :blush:

Ja 2 TB's is wat veel misschien maar naar mijn bescheiden mening is een TB geen goodie lees ruilmiddel. Kortom het meenemen van een TB en geen goodie ruilen is eigenlijk heel normaal. Maar nogmaals 2 had denk ik niet gehoeven.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een travelbug is toch geen goodie, die moeten reizen joh. Dus neem mee en verplaats die TB's..

 

Vinden die TB-eigenaren leuk :blush:

 

:lol: Kapitein Haak was me voor, en ja dat aantal TB's als je er serieus mee bezig bent, dan zou 2 nog net kunnen (mijn mening), maar laat ze niet liggen als je nog een cache gaat bezoeken. Wel laten liggen als je niet zeker weet dat je in een korte periode geen cache bezoekt.

bewerkt door Zero CooL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TB's is weer wat anders dan goodies, die staan los van elkaar. maar leuke goodies vinden en vervangen voor andere leuke dingen is leuker dan niks, of prullaria.

Er zijn zoveel leuke dingen op de markt te koop voor 1 a 2 euro en anders even vragen aan de marktkoopman, meestal krijg je meer voor minder. zo haal ik altijd bij de houten speeldgoed kraam spullen voor deze prijs en ben inmiddels al een bekend gezicht geworden dat hij al spullen appart heeft staan voor mij. :blush:

alle hobby's kosten geld dus deze ook.

 

maar goed hier zijn al meer draadjes over geweest. ..

 

 

grtz erik Team NL1EDE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug komend op het topic. Inderdaad kom je nogal eens wat caches tegen met twijfelachtige goodies. Allereerst is dit natuurlijk de verantwoording van de cacher, zoals Erik al zegt er zijn genoeg leuke goodies te koop tegen lage prijzen en elke hobby kost geld denk maar eens aan je benzine. Over leuke adresjes zijn ook al de nodige draadjes geweest dus zoeken in dat kader wil nog wel eens helpen.

De cachelegger heeft natuurlijk met die goodies ook wat te maken. Als er regelmatige cachecontrole wordt uitgevoerd kun je redelijk blijven inschatten of de inhoud van de box de moeite waard is. Kortom als de inhoud te wensen overlaat is het zeker in het interesse van de cachelegger om hem weer een beetje op peil te brengen. Een goed gevulde box geeft positieve logs, zoalsde bende van 4 in een ander draadje terecht opmerkte, en goede logs zullen eerder bezoekers opleveren als slechte logs lijkt me. Kortom werk voor iedereen. Maar inderdaad zijn er hierover al vele draadjes geweest, maar Theo ik deel je mening in een aantal gevallen.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zag ik laatst een log waarbij iemand er wel 2 travelbugs uit had gehaald en niets erin gestopt had..... :thumbdown:

 

Waarom zou dit niet kunnen?? Het is veel erger als TB's maar blijven liggen in caches. De bedoeling blijft gewoon dat een TB zoveel mogelijk reist. En ik heb liever dat 2 tb's door een actieve cacher meegomen wordt, dan 1 tb door iemand meegenomen wordt, die alleen af en toe cachet. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ben het eens dat tb`s idd zo snel mogelijk verder moeten en wat de spullen betreft ,je komt inderdaad dingen tegen waaran je denkt ""wat doet dit hier in"" :thumbdown:

 

Wij hebben zelf een kindercache en we proberen die ook echt voor kinderen te houden,dus af en toe controle en rotzooi eruit! :D

 

Het zou alleen leuker zijn als de cachers zelf de rotzooi er niet in gooien ,dan maar liever niets erin! :D

 

 

inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk moet een TB verder reizen, maar ik heb wel eens een schat bezocht vlak voor ik op reis ging juist om TB's mee te nemen. Er zouden er 3 in zitten. Daar aangekomen, noppes, nada, had de vorige cacher allemaal meegenomen. Dan baal je wel :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk moet een TB verder reizen, maar ik heb wel eens een schat bezocht vlak voor ik op reis ging juist om TB's mee te nemen. Er zouden er 3 in zitten. Daar aangekomen, noppes, nada, had de vorige cacher allemaal meegenomen. Dan baal je wel :thumbdown:

Ach kop op, maak je niet zo druk om een knuffel of autootje met een becijferd metalen plaatje eraan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk moet een TB verder reizen, maar ik heb wel eens een schat bezocht vlak voor ik op reis ging juist om TB's mee te nemen. Er zouden er 3 in zitten. Daar aangekomen, noppes, nada, had de vorige cacher allemaal meegenomen. Dan baal je wel :thumbdown:

 

Dat is inderdaad een teleurstelling. Het is denk ik fatsoenlijk om bij meerdere TB's een TB voor een volgende cacher te laten liggen. Zelf neem ik er niet meer dan 2 mee, hoeveel TB's er ook in een cache zitten. Zitten er maar twee in dan neem ik die allebei alleen mee als ik er ook één terug kan leggen.

Wat overigens wel handig is om te doen, is even kijken bij de bugs zelf omdat het wel eens wil gebeuren dat de bug zoekgeraakt is maar nog steeds bij de cache vermeld staat. Als het dan lang geleden is dat hij in de cache terechtgekomen is, tien tegen één dat hij dan niet meer in de cache zit. Ik kom trouwens ook wel eens logjes tegen in caches die ik nooit op internet terugzie.

 

Groetjes, Ruud4d

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...