Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

er bestaan ranks voor ontmaaging*goud,zilver,brons*

of meest finds/vinden!!!

maar gewoon meeste onderhouden is er niet!!!!

en onze vraag is waarom niet?

is net zo simple dan de ontmaagd gedoe?!

in sommige gevalllen *snap je niet dat ze een multie box noemen* :beerchug:

Dus een wedstrijd de andere kant op*de leger kreegt punter als legger*

Misschein dat de cacher ook beter worden verzorgt!

is zoiets NIET mogelijk via com??* idee*?!?! :cry:

Jolanda mv 4

Geplaatst
er bestaan ranks voor ontmaaging*goud,zilver,brons*

of meest finds/vinden!!!

maar gewoon meeste onderhouden is er niet!!!!

en onze vraag is waarom niet?

is net zo simple dan de ontmaagd gedoe?!

in sommige gevalllen *snap je niet dat ze een multie box noemen* :beerchug:

Jolanda mv 4

De boodschap zou duidelijker zijn, als de tekst 'verschoond' zou zijn van de vele spel/typefouten. :D

Geplaatst

Kijk dat is nou eens een geweldig idee :beerchug: hoewel het bij Terra caching al bestaat. Je logt een found en kunt bovenaan de pagina nog aangeven wat je van de cache vond. Dat wordt daar omgezet in punten. Net zoiets als Wijnkurk hier in Nederland doet dus. Het zal de kwaliteit van de caches zeker ten goede komen :D

Geplaatst

Laat het ranken aan de liefhebbers en ga gewoon cachen. Daar kun je druk genoeg mee zijn. Ranking van leggers? Alsjeblieft niet! :beerchug:

Het zou inderdaad helpen als bericht wat duidelijker geschreven was. Maar na 5 keer lezen kwam ik er wel uit. Spellchecker een idee?

Geplaatst
De boodschap zou duidelijker zijn, als de tekst 'verschoond' zou zijn van de vele spel/typefouten. :beerchug:

Natuurlijk leest dat prettiger;

Als je bijvoorbeeld geen dyslexie hebt en de tekst is door een dyslect geschreven. Voor een dyslect zijn onze stukjes tekst soms abacadabra en andersom geldt dat dus af en toe ook.

Ik heb er geen idee van of er in dit geval ook een dyslect aan het schrijven is en dat maakt me ook niet uit.

Soms zitten de toetsen van het toestsenbord wel erg dicht op elkaar vooral als de tekst prima in je hoofd zit en je het even snel op wilt schrijven. Bovendien kun je zelf gigantisch over je eigen fouten heen schrijven.

Mijn moraal? lees even over elkaars fouten heen en vraag het even als er iets niet duidelijk is.

Nu weer even ontopic: Het idee is leuk maar zelf ben ik niet zo van ranglijsten. Als ik zelf een cache erg leuk heb gevonden schrijf ik dat ook in de log. Ik merk ook dat mensen dat bij ons doen en dat ze ons daarbij zelfs draken van verstoppers vinden i.p.v. lieve vlinders (dank aan Pentagram).

Zo lees je als legger wat een ander van de cache vond qua gebied en moeilijkheid.

Geplaatst

Als je je mening over een cache kwijt wil aan de rest van geocachend Nederland, kun je altijd punten voor de cache geven op GC.nl.

Geplaatst
Als je je mening over een cache kwijt wil aan de rest van geocachend Nederland, kun je altijd punten voor de cache geven op GC.nl.

Waar geef je de punten? Je kunt natuurlijk ook de logs doorlezen of een cache mooi en onderhouden is. Trouwens punten geven blijft toch onderhevig aan persoonlijke smaak. Wat de één geweldig vindt is voor een ander helemaal niets.

Spellchecker een idee?

Ik kom nog wel eens op een duits forum en daar is inderdaad een spellingscontrole. Zou hier misschien ook handig zijn :beerchug: .

Geplaatst

Ik ga geen andere cache’s jureren en punten geven, goed of vout :cry: beoordelen, een mooie krul of een rode kruis er doorheen geven, nee dank je de koekoek

In mijn schooltijd hebben ze dat al genoeg gedaan nu niet asjeblief in mijn hobby

Wat ik leuk vind is voor een ander geheel niet leuk en ga zo maar door

Dan sommige hun cache’s niet onderhouden zal ook wel hun oorzaken hebben en dat maken de logs duidelijk zat en als ik iets kan helpen doe ik dat geheel vrijblijvend vind ik ook leuker dan alleen maar roepen dat er een hoop zooi en natte troep in de cache zit en daarna vrolijk weer verder gaat zonder er zelf wat aan te doen. Verbeter de wereld begin…………… (maak het zelf maar af) :beerchug:

Barny

Geplaatst

Als ik domweg WWW.GC.NL in intype, dan kom ik op een hele ander site uit.

Je kan wel punten punten toekennen aan caches op Geocaching.nu

Neemt niet weg dat ik al dat ranking gedoe maar onzin vindt natuurlijk. Wij cachen voornamelijk om lekker op pad te zijn met de kids.

gr.mr.Bean

Geplaatst

Hoe wil je 'meest onderhouden cache' in een score gaan omzetten?

- Vaakst onderhouden cache?

Beetje zinloos, dan kan ik elke dag langs WWW1 gaan want dat is minder dan 2 km fietsen, maar wat schieten we daar nou mee op? 1x per maand of zo en na een melding is zeker voldoende.

- Schoonste cache?

Hangt sterk af van verstopplek en cache container

- Droogste cache?

Hangt nog sterker af van verstopplek en cache container en natuurlijk het seizoen.

- enz.

En een score voor 'waardering' is een heel goed idee, maar cache onderhoud is daar maar een klein onderdeel van. Ook heel belangrijk zijn: is het een hit&run oppikker of een leuke multi? hoe mooi is de route dan? is het een leuke verstopplek? wat zit er aan goodies in de cache? enz.

Geplaatst (bewerkt)
En een score voor 'waardering' is een heel goed idee, maar cache onderhoud is daar maar een klein onderdeel van. Ook heel belangrijk zijn: is het een hit&run oppikker of een leuke multi? hoe mooi is de route dan? is het een leuke verstopplek? wat zit er aan goodies in de cache? enz.

Als iedereen ook logt op internet en niet alleen in het boekje kun je daar genoeg uit halen wat voor soort cache het is. En ja, waardering, het blijft iets heel persoonlijks. Ik lees wel eens een log van een cache die wij gelopen hebben die heel negatief is en waarvan ik denk: gaat het wel over dezelfde cache. Ga je nu punten geven kun je een heel scheef beeld krijgen. Ik ben dus geen voorstander van punten geven.

Wat er aan goodies in zit, ligt ook weer aan de logger als hij vermeld wat er in en uit gaat. Regelmatig doe ik een cachecontrole en vul dan wel e.e.a. bij en verwijder dingen die er niet in horen. Het komt helaas regelmatig voor dat er etenswaren etc. in zitten. Wij doen ook wel eens een cache waarbij de goodies niet echt geweldig zijn, maar dan tro0sten wij ons met de gedachte weer lekker buiten bezig te zijn geweest en weer een "found" kunnen toevoegen.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst
Ik ga geen andere cache’s jureren en punten geven, goed of vout ;)  beoordelen, een mooie krul of een rode kruis er doorheen geven, nee dank je de koekoek

In mijn schooltijd hebben ze dat al genoeg gedaan nu niet asjeblief in mijn hobby

Wat ik leuk vind is voor een ander geheel niet leuk en ga zo maar door

Dan sommige hun cache’s niet onderhouden zal ook wel hun oorzaken hebben en dat maken de logs duidelijk zat en als ik iets kan helpen doe ik dat geheel vrijblijvend vind ik ook leuker dan alleen maar roepen dat er een hoop zooi en natte troep in de cache zit en daarna vrolijk weer verder gaat zonder er zelf wat aan te doen. Verbeter de wereld begin…………… (maak het zelf maar af) :crybaby:

Barny

een leeg cache maak ik vol met goodies een natte cache maken wij droog,troep halen wij er uit!!

moet er een nieuwe zak om dan doen we dat!!!

wij lezen soms logjes van voorgangers en alle schreven dan dat de cache's niks is of nat of logboekje vol enz enz,maar geen reaktie van de maker!!

*en zulke caches hou ik dan in de gatten om die naar caches controleer tegaan doen en dat soms heel lang duren* :D

En thja ik ben woordenblind voordeel ik kan oud nederlands prima lezen ;)

Jolanda mv 4

Geplaatst
de cacher ook beter worden verzorgt!

Jolanda mv 4

Deze cacher wil wel beter verzorgt worden. :crybaby:

Sorry kon het niet laten.

Maar het punt waardering betreft is erg moeilijk.

Ten eerste valt over smaak te twisten. Wat de een rommel vind vindt de ander prachtig.

En als je dan een cache wil laten beoordelen wat beoordeel je dan?

De plaats of manier waar de cache ligt.

De totale route van de cache.

De achtergrond informatie die je onderweg opgedaan hebt.

Bovendien staat of valt het hele systeem met het vrijwillige karakter ervan.

Als je niet hoeft te stemmen zal die cache ook geen punten krijgen,

Een cache die 100 maal bezocht is en slechts 1% ervan vond hem waardeloos en rankt hem ook als zodanig em 99% rankt hem niet zal dus een negatieve score hebben van 100%. :D

Nee dus, voor mij niet.

Geplaatst
de cacher ook beter worden verzorgt!

Jolanda mv 4

Deze cacher wil wel beter verzorgt worden. :D

Sorry kon het niet laten.

Maar het punt waardering betreft is erg moeilijk.

Ten eerste valt over smaak te twisten. Wat de een rommel vind vindt de ander prachtig.

En als je dan een cache wil laten beoordelen wat beoordeel je dan?

De plaats of manier waar de cache ligt.

De totale route van de cache.

De achtergrond informatie die je onderweg opgedaan hebt.

Bovendien staat of valt het hele systeem met het vrijwillige karakter ervan.

Als je niet hoeft te stemmen zal die cache ook geen punten krijgen,

Een cache die 100 maal bezocht is en slechts 1% ervan vond hem waardeloos en rankt hem ook als zodanig em 99% rankt hem niet zal dus een negatieve score hebben van 100%. ;)

Nee dus, voor mij niet.

Humor !!

Wat oordeel ik nou de route*als die alleen door brandnetels is of bramen dan is het niet een mooie route*als dan de cache mooi gevuld *wij blij*anders is het echt dus 2 keer niks :D

een echte mooi tocht op padden en de caches is niks geen noot de toch was heel mooi en goodies extra voor mooie tocht erin! ;)

mooi tocht en mooi goodies *nou wij straalen nog meer*

slecht tocht met slechte goodies :crybaby: *en debendevanvier kiest iets uit de goodiestas en gaat minder in de cache!

Jolanda mv 4

Geplaatst

Even offtopic.

Caches tussen braamstruiken of brandnetels leggen is geen pretje.

Bedenk echter dat dit maar tijdelijk is.

's Winters groeien er geen brandnetels en als de cache wordt geplaats in de winter lijkt het allemaal onschuldig omdat er geen groen blaadje te bekennen is.

Brandnetels en braamstruiken zijn de beste natuurlijke bescherming om het rippen tegen te gaan. Dat heeft moedertje natuur maar mooi bedacht. :D

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...