Spring naar bijdragen

GPX files updaten


Mr.Freeze

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met GSAK. Nu liep ik vanavond tegen het volgende aan: Ik heb alle caches van Nederland geimporteerd als .LOC file

- ja ik weet het, ik zou me ook kunnen registreren en de GPX binnenhalen :D -

in GSAK en vervolgens geexporteerd naar mijn Garmin Etrex Summit. De .LOC file veranderd vanzelfsprekend steeds als er nieuwe caches bijkomen of oude weggehaald worden. Nu wil ik dus bijvoorbeeld eens per week een nieuwe file downloaden en importeren in GSAK, nu ben ik bang dat de nieuwe de bestaande (met al mijn handmatig aangevulde info over founds etc.) overschrijft of is dit niet zo? En zo ja, hoe voorkom ik dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je het hebt over je eigen NOTES, dan worden die niet overschreven. Net zo min als zelf toegevoegd foto's aan je bestand worden overschreven.

Voor wat betreft logs kun je in GSAK kiezen uit Altijd overschrijven, alleen nieuwere, alleen bestaande of alleen toevoegen.

Als je het niet vertrouwd, dan exporteer je je huidige gegevens als GPX-file, maak je een nieuwe extra database aan, en vul je die met je GPX-file en je nieuwe LOC-files.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het hebt over je eigen NOTES, dan worden die niet overschreven. Net zo min als zelf toegevoegd foto's aan je bestand worden overschreven.

Voor wat betreft logs kun je in GSAK kiezen uit Altijd overschrijven, alleen nieuwere, alleen bestaande of alleen toevoegen.

Als je het niet vertrouwd, dan exporteer je je huidige gegevens als GPX-file, maak je een nieuwe extra database aan, en vul je die met je GPX-file en je nieuwe LOC-files.

Bedankt, ik ga eens verder experimenteren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wanner je een nieuwe file laad ook blokkeren dat de found status veranderd word. Je moet dit dan op never zetten geloof ik. Met het laden van loc files zal dit zowiezo niet veranderen aangezien hier geen informatie uit te halen is over gevonden of niet.

 

Jurgen & co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wanner je een nieuwe file laad ook blokkeren dat de found status veranderd word. Je moet dit dan op never zetten geloof ik. Met het laden van loc files zal dit zowiezo niet veranderen aangezien hier geen informatie uit te halen is over gevonden of niet.

 

Jurgen & co

Wat doet GSSAK met caches die in de in de database staan maar op internet niet meer bestaan? worden deze uit de database verwijderd? Of moet je dit handmatig doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wanner je een nieuwe file laad ook blokkeren dat de found status veranderd word. Je moet dit dan op never zetten geloof ik. Met het laden van loc files zal dit zowiezo niet veranderen aangezien hier geen informatie uit te halen is over gevonden of niet.

 

Jurgen & co

Wat doet GSSAK met caches die in de in de database staan maar op internet niet meer bestaan? worden deze uit de database verwijderd? Of moet je dit handmatig doen?

 

 

Hoezo, niet meer bestaan? Gearchiveerde caches blijven gewoon zichtbaar, toch?

 

GSAK doet hier niets mee, dat kan/moet je zelf handmatig doen.

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo, niet meer bestaan? Gearchiveerde caches blijven gewoon zichtbaar, toch?

 

GSAK doet hier niets mee, dat kan/moet je zelf handmatig doen.

 

lteunis

 

GSAK doet er zeker wel wat mee. Hij veranderd de status en zodra de cache weer uit de archivering komt zal de status ook weer gewijzigt worden.

GSAK verwijderd hem niet. Als je wilt kan je dat zelf doen maar zodra je weer een nieuwe .gpx inlaad komt ie weer terug.

Dus waarom verwijderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo, niet meer bestaan? Gearchiveerde caches blijven gewoon zichtbaar, toch?

 

GSAK doet hier niets mee, dat kan/moet je zelf handmatig doen.

 

lteunis

 

GSAK doet er zeker wel wat mee. Hij veranderd de status en zodra de cache weer uit de archivering komt zal de status ook weer gewijzigt worden.

GSAK verwijderd hem niet. Als je wilt kan je dat zelf doen maar zodra je weer een nieuwe .gpx inlaad komt ie weer terug.

Dus waarom verwijderen?

 

 

Volgens mij doe GSAK dat met temperaraly disabeled/enabled caches met archived doet GSAK bij mij in ieder geval niets automatisch. Dat moet ik toch echt zelf doen.

Als dat ergens een instelling is dan wil ik dat graag weten wan dan hoef ik dat zelf niet meer bij te houden. :thumbup:

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom inderdaad even terug op mijn woorden.

Haalde verschillende begrippen door elkaar. :thumbup:

Een gearchiveerde cache komt niet meer voor in de .gpx file.

Echter in de tijd dat deze nog niet gearchiveert was kwam hij wel mee en zal als zodanig ook niet meer verwijderd worden.

Een goed voorbeeld hiervan is bv een Event of Event-cache zoals HHE2004.

Hij krijgt echter wel het kleurtje mee van een temp disabled cache.

Heb je als GSAK gebruiker een aantal van deze caches 'gescoord' voordat je GSAK gebruikte zal er dus een verschil in je aantal founds zijn.

Dit is op te lossen door naar de betreffende pagina te gaan en deze als aparte .gpx file toe te voegen aan je bestaande GSAK database.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...