Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben even op zoek naar mensen die een mening willen geven over een programmaatje dat ik aan het maken ben.

Waarom dit programmaatje?

Ik vind het heel irritant dat binnen GC.COM en GSAK de "state"-kolom geheel leeg is.

Wat doet het?

Aan de hand van een 2 tekstbestanden (te weten een .wpt met waypoints en een .txt met de onderlinge relaties, wordt van waypoints de bijbehorende gemeente erbij gezocht.

Wat zoek ik?

Mensen die willen zeggen of dit nuttig gaat worden, en of ik er meer tijd in moet steken. Of mensen die zeggen: "Laat maar, niemand zoekt dit" of "Laat maar, dat bestaat al".

Vorderingen zover

Dit is ongeveer de pre-0.0.1-alfa versie en is dus niet gelikt, heeft een waardeloze GUI en heeft totaal nergens enige foutcontrole.

Werking

Het geheel bestaat uit 1 programma SetBorder.exe en 2 tekstbestanden.

- Het eerste tekstbestand is grenzen.wpt, en bevat de waypoints die enkele gemeenten in Zuid-Holland beschrijven. Het betreft een standaard Ozi-bestand dat ik ook m.b.v. Ozi en wat macro's in een texteditor aanmaak.

- Het tweede bestand is een XML-alike bestand dat de structuur aangeeft tussen de punten in het 1e bestand. Hier worden de waypoints gekoppeld aan gemeentenamen. Het bestand wordt van boven-naar-beneden geparsed en zodra een match is gemaakt, wordt de rest genegeerd.

Daarnaast is er nog een test-bestand meegeleverd, met daarin wat waypoints (de benelux plus enkele caches in frankrijk).

Het gebruik

Zorg dat in de tekstvakken in de bovenste regel naar de bijgeleverde bestanden wordt verwezen. En druk vervolgens op de 3 knoppen van links naar rechts. Aan het einde vindt men in het tekstvak onderin de waypoints die in die voorbeeld gemeentes te vinden zijn. De overige waypoints worden genegeerd.

Downloaden

Het geheel (1 exe + 3 bestanden) is te downloaden vanaf SetBorder.rar

Ik sta open voor kritiek indien het commentaar niet gaat over de GUI. Uitsluitend commentaar over functionaliteit, wenselijkheid en problemen wordt geaccepteerd.

[edit: heb per email aan Clyde gevraagd ik het beste de "state" kan aanleveren om te importeren in GSAK.]

bewerkt door Team Kipje
Geplaatst
Ik ben even op zoek naar mensen die een mening willen geven over een programmaatje dat ik aan het maken ben.

Waarom dit programmaatje?

Ik vind het heel irritant dat binnen GC.COM en GSAK de "state"-kolom geheel leeg is.

Wat doet het?

Aan de hand van een 2 tekstbestanden (te weten een .wpt met waypoints en een .txt met de onderlinge relaties, wordt van waypoints de bijbehorende gemeente erbij gezocht.

Wat zoek ik?

Mensen die willen zeggen of dit nuttig gaat worden, en of ik er meer tijd in moet steken. Of mensen die zeggen: "Laat maar, niemand zoekt dit" of "Laat maar, dat bestaat al".

Vorderingen zover

Dit is ongeveer de pre-0.0.1-alfa versie en is dus niet gelikt, heeft een waardeloze GUI en heeft totaal nergens enige foutcontrole.

Werking

Het geheel bestaat uit 1 programma SetBorder.exe en 2 tekstbestanden.

- Het eerste tekstbestand is grenzen.wpt, en bevat de waypoints die enkele gemeenten in Zuid-Holland beschrijven. Het betreft een standaard Ozi-bestand dat ik ook m.b.v. Ozi en wat macro's in een texteditor aanmaak.

- Het tweede bestand is een XML-alike bestand dat de structuur aangeeft tussen de punten in het 1e bestand. Hier worden de waypoints gekoppeld aan gemeentenamen. Het bestand wordt van boven-naar-beneden geparsed en zodra een match is gemaakt, wordt de rest genegeerd.

Daarnaast is er nog een test-bestand meegeleverd, met daarin wat waypoints (de benelux plus enkele caches in frankrijk).

Het gebruik

Zorg dat in de tekstvakken in de bovenste regel naar de bijgeleverde bestanden wordt verwezen. En druk vervolgens op de 3 knoppen van links naar rechts. Aan het einde vindt men in het tekstvak onderin de waypoints die in die voorbeeld gemeentes te vinden zijn. De overige waypoints worden genegeerd.

Downloaden

Ik sta open voor kritiek indien het commentaar niet gaat over de GUI. Uitsluitend commentaar over  functionaliteit, wenselijkheid en problemen wordt geaccepteerd.

[edit: heb per email aan Clyde gevraagd ik het beste de "state" kan aanleveren om te importeren in GSAK.]

Als het om een alternatief voor 'state' gaat, kun je dan niet beter provincies gebruiken i.p.v. gemeenten? Scheelt natuurlijk ook heel veel werk.

Geplaatst

Het lijkt mij ook handig als het erbij kwam te staan, maar kunnen die gegevens echt niet van .com af komen?

Als ik in GSAK bij de Belgische Caches kijk dan zie ik wel staan uit welke provincie ze komen. Sommige Tsjechische ook, maar bij de Nederlandse en de Franse niet.

Hoe werkt dat dan in Belgie?

Geplaatst
Als het om een alternatief voor 'state' gaat, kun je dan niet beter provincies gebruiken i.p.v. gemeenten? Scheelt natuurlijk ook heel veel werk.

Heb ik aangedacht, maar in een later stadium hoop ik dat er meer mensen zijn die de gemeenten aangeven. Maar ik wilde zeker weten dat het programma kon werken met meerdere niveau's. Zo is het diepste niveau nu:

NL

+- ZH

+- Leidschendam-Voorburg (=gemeentenaam)

+- Leidschendam (=vroegere gemeente)

Geplaatst

Leek hoe dan ook wel een handige tip, dus in mijn prive-gebruik heb ik al de provincie Zeeland millimeter voor millimeter toegevoegd. Ik wacht nog met die wpt-file publiek te zetten tot ik een passend antwoord heb van Clyde. We zijn ondertussen lekker aan 't mailen samen.

Geplaatst

Lijkt me nuttig, maar op gemeenteniveau zie ik er zelf niets in.

Maar misschien kun je ergens polygooninfo per gemeente krijgen.

Zoek eens naar een gemeentekaart (al zijn de meestal nogal duur).

Per provincie zou wel interessant zijn. Een flink aantal polygonen van provincieen staan elders in het GSAK-gedeelte. Scheelt inderdaad een hoop werk.

Maar deze extra informatie zou wel wenselijk zijn, dus ik denk dat het zeker nuttig zal worden.

Geplaatst (bewerkt)

In de download zitten nu dus de provincie Zeeland, Zuid-Holland en Utrecht.

Tevens heb ik van Clark een bestandsspecificatie ontvangen waarmee ik de State kan exporteren naar GSAK. Dus de export mogelijkheid zit er nu ook in.

Tevens is de interface nu netjes gemaakt.

Graag nog wat commentaar.

(Ben druk bezig met Overijssel te digitaliseren, maar dat riviertje "de Roest" is een ramp!)

bewerkt door Team Kipje
Geplaatst
Per provincie zou wel interessant zijn. Een flink aantal polygonen van provincieen staan elders in het GSAK-gedeelte. Scheelt inderdaad een hoop werk.

Maar deze extra informatie zou wel wenselijk zijn, dus ik denk dat het zeker nuttig zal worden.

Ik heb de polygonen gevonden, maar niet gebruikt. Mijn "Overijssel"-polygoon bevat 1800 punten. En dat is meer dan hier in het forum te vinden was.

In de download zitten nu:

Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Zuid-Holland, Zeeland en een 10-tal ZH-gemeenten.

Geplaatst

Het heeft niks met deze draad te maken, maar Kipchen groet bij deze team Kipje.

Het gekakel kan weer aanvang nemen!

En wie weet broed je iets goeds uit? :P

Geplaatst (bewerkt)

Was te downloaden :cry: Mijn internetbrowser zegt dat de pagina niet bestaat.

Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn internetbrowser liggen :thumbup:

Verderop in de draadje staat de url wel goed. Je moet hem downloaden met kleine letters. Dus: setborder.rar

Zal hem in de TS ook editen.

bewerkt door Team Kipje
Geplaatst

Net even getest, en het ziet er goed uit.

Natuurlijk even een nieuwe Database aangemaakt voor de zekerheid. Alle GPX-files ingelezen, en toen de aangemaakte GPX-file met de setborder-toevoegingen.

Alles ging prima. :cry:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...