Spring naar bijdragen

Professional caches en hunters


Aanbevolen berichten

De tijd zal het leren. Maar naar mate geocaching steeds populairder wordt   - zowel voor goedwillenden als voor kwaadwillenden -   zal waarschijnlijk ook de wens voor de bescherming van de caches gaan toenemen. Dat is wat er wordt bedoeld in mijn optiek. We hebben het de laatste tijd niet voor niets over het feit dat er zoveel caches geplunderd worden. Mijn bedoeling is het zeker niet om nieuwkomers  van geocaching af te houden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 98-1011086937

Die bescherming kan je nu toch al inbouwen door de boel goed te verstoppen, er direct een multicache van te maken met puzzels die errug moeilijk op zijn te lossen. Op die manier onthul je de directe locatie niet, en is het toch toegankelijk voor iedereen. Een beginnende cacher zal direct op zijn bek gaan als hij het toch probeert. Een gevorderde cacher kent het klappen van de zweep en heeft al veel gezien zodat hij/zij niet in een valkuil trapt. Hoe groter de uitdaging, des te groter de beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

cache beschermen is aan plaatser.....die heeft alle mogelijkheden ...of zijn cache goed verstoppen,of regelmatig controle, log goed in de gaten houden, enz enz neem nu gimli die verneemt dat zijn cache niet in orde is en onderneemt aktie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

sow ook IJskimo en Lara met Lara's doos. Verwijderd.

Hawkeyes vraagt ook regelmatig hoe zijn cache erbij staat....of hij kijkt zelf.

:)

Ik blijf erbij dus als je cache plaats heb je verantwoording. (punt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, cache goed uit het zicht plaatsen, niet op een terrein met allemaal kinderen die ervan af weten, zo plaatsen en omschrijven dat niet elke willekeurige internetsurfer er in een opwelling zomaar naartoe kan kuieren, zeer regelmatig ter plaate gaan om te controleren en bij onraad gauw een nieuwe verstopplek vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voorzie dat op den duur onze hobby aan z'n eigen sukses ten onder dreigt te gaan. Vrijheid, blijheid, niets liever dan dat. Het is een prachtige sport, die iedereen gegund is.

Maar besef wel dat we straks in file naar de cache lopen zoeken. Nummertje trekken, dus. Willen we dat?

Bovendien zal de kans dat de cache naar de kl..e geholpen wordt door lieden, die ongewenst gedrag vertonen, steeds groter worden.

Ik bedoel dan mensen die zich niet aan regels houden en geen respect voor de natuur hebben.

Is hier al wel eens over nagedacht, en zoja, hoe denken we hiermee om te gaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Kijk, dat dacht ik zo op te lossen:

 

- cache wordt een 20 liter zuurkoolvat (tamelijk sloopvast)

- volledig ingraven, alleen schroefdeksel boven de grond uit

- deksel verzegeld met staalkabel en cijferslot

- een na laatste halte in de multicache is een vastgeschroefd plaatje met de coordinaten van de eindcache, waarbij de cijfercombinatie van het slot in die coordinaten zit versleuteld.

 

Als ze 'm dan nog plunderen...

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, slaan we nu helemaal door hier??  ???  ???

 

Ik weet niet wat ik enger vind; dat Prof. telkens van die vreemde stellingen plaatst of dat mensen hier serieus op ingaan.  :)

 

Het mooie van deze hobby is dat het toegankelijk is voor IEDEREEN, ik lees over studenten, papa`s met kindjes, hele families, professors enz enz

 

Als we nu (uit paranoia) de caches gaan "verstoppen / beschermen" door ze alleen toegankelijk te maken voor een select clubje (dispuut ?) of mensen die hun creditkaart bij de hand hebben DAN pas raakt onze hobby ten gronde.

 

Ik heb zelf nog geen cache verstopt maar ik zelf snap al dat deze door vandalen/vervelnde kinderen gesloopt kan worden! Goed verstoppen en af en toe controleren is dus nodig.

 

Ik geloof zelfs dat een multi/puzzle cache niet de oplossing is. Als iemand  de moeite neemt om een cache op te zoeken met zijn GPS om dan de cache te plunderen dan is dat jammer voor de plaatser en de volgende jagers. Ik denk dat zo`n ziek iemand [b:post_uid12](cachepiraat)[/b:post_uid12] :devil:  ook een multicache zal gaan slopen.

 

een lichtelijk verontrustte Flapper  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de boel goed te verstoppen, er direct een multicache van te maken met puzzels die errug moeilijk op zijn te lossen. Een beginnende cacher zal direct op zijn bek gaan als hij het toch probeert. Een gevorderde cacher kent het klappen van de zweep en heeft al veel gezien zodat hij/zij niet in een valkuil trapt.

 

 

Broek,

 

Ik hoop niet dat dit werkelijk is wat je bedoelt  :) .

Nieuwkomers kunnen dus nooit meer meedoen, want die haken dus echt af, zoals je zelf al omschreef. Zijn we er in ieder geval zeker van dat de caches over zo'n 30-40 jaar alleen te vinden zijn op plaatsen geschikt voor een rollatortje.  :butbut:

 

Dat is dus niet wat IK bedoel  :exclamation:   :exclamation:   :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- deksel verzegeld met staalkabel en cijferslot

- een na laatste halte in de multicache is een vastgeschroefd plaatje met de coordinaten van de eindcache, waarbij de cijfercombinatie van het slot in die coordinaten zit versleuteld.

 

Werk je bij de Nederlandse Bank of zo ??    :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1011086937
Ik hoop niet dat dit werkelijk is wat je bedoelt   .

Nieuwkomers kunnen dus nooit meer meedoen, want die haken dus echt af, zoals je zelf al omschreef. Zijn we er in ieder geval zeker van dat de caches over zo'n 30-40 jaar alleen te vinden zijn op plaatsen geschikt voor een rollatortje.

Ik zeg ook niet dat er geen makkelijke caches meer geplaatst moeten worden, maar als je bang bent voor het verdwijnen van je cache zou je eigenlijk nooit een moeten plaatsen. Leven in angst is geen leven :) . Face the facts and get on with it. :laugh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Werk je bij de Nederlandse Bank of zo ??    :)

 

Nee hoor, wel als IT-er regelmatig met security bezig ;-)

 

De kans dat de cache gevonden wordt door derden is vrij groot op de lokatie die ik in gedachten heb, dus heb ik deze oplossing bedacht. Vind je 'm niet goed?

Mijn redenatie was dat ik een methode nodig had die voor niet-gc'ers een fikse drempel neerlegt, terwijl het voor de gc'er geen enkel probleem oplevert. Volgens mij is dit een elegante methode van beveiligen tegen slopers. Immers, wie de cache met z'n gps heeft gevonden zal geen moeite hebben met het slot, maar wie er ongezocht tegenaan loopt heeft een zware kluif... Dat is toch precies wat je wilt?

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...