Spring naar bijdragen

Formaat van file met cache info


Reintje de Vos †

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat aan mijn PC een seriële poort zit.

Daarom heb ik opeens een reuze interesse in het genereren van .loc files. Reuze handig voor als je gaat cachen. Zeker als je die kunt genereren op basis van de caches die op de DHZ kaarten worden getoond. ;)

 

De "normale .loc file" gaat er gewoon komen. De files die nu worden aangeboden zijn bijna waardeloos, omdat ze veel te groot zijn.

 

Maar ik heb gemerkt dat voor verschillende doosjes verschillende formaten worden gebruikt. Ik weet dat dat met tools als GSAK kan worden geconverteerd, maar dat vind ik wat onhandig. Als ik een TomTom heb, wil ik TomTom formaat. Als ik een XYZ heb, dan moet het in XYZ formaat.

 

De vraag die ik heb laat zich raden: In welke formaten zit handel? Bij voorkeur ook een indicatie van een plek waar een specificatie staat. En let op! Lever je informatie, dan mag je ook als eerste testen...

 

Oh ja, het is niet mijn bedoeling een discussie te starten over PQs, GSAK, en wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waar ik altijd naar op zoek ben is een .loc file met 'alle' coordinaten.

Dus ook de coordinaten van de tussenpunten in de cache. Dat doe ik nu met Coordinate Grabber.

 

Verder zou het handig zijn als dat in zowel .loc als .wpt (voor ozi) en .ozf2 (voor TomTom) te selecteren zou zijn.

 

Daarnaast zou het handig zijn om een .html file te kunnen genereren met alle teksten, zeker aangevuld met de spoiler foto's en evetueel aangevuld met de logs en logfoto's.

Die laatste dan weer 'te selecteren'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik altijd naar op zoek ben is een .loc file met 'alle' coordinaten.

Dus ook de coordinaten van de tussenpunten in de cache. Dat doe ik nu met Coordinate Grabber.

 

Verder zou het handig zijn als dat in zowel .loc als .wpt (voor ozi) en .ozf2 (voor TomTom) te selecteren zou zijn.

 

Daarnaast zou het handig zijn om een .html file te kunnen genereren met alle teksten, zeker aangevuld met de spoiler foto's en evetueel aangevuld met de logs en logfoto's.

Die laatste dan weer 'te selecteren'

Hmm, volgens mij noem je nu alles wat GSAK al kan ;)

Maar ik denk dat vooral in GPX het meeste "handel" zit. Daar zit nl. alle info al in die je nodig hebt. Mapsource kan er tegenwoordig ook mee overweg, en dan heb je al iets leuks voor zowiezo alle Garmin eigenaren. Inderdaad is ook WPT interessant, al is me opgevallen dat niet ieder WPT-bestand hetzelfde is. Zo is een OZI-wpt-bestand niet compatible met een WPT-bestand die je vaak tegenkomt op fiets-route-pagina's.

Ik geloof dat er voor TT ook al een GPX-convertortje in omloop is.

 

Daarnaast is GSAK (geloof ik) voornamelijk een schil rondom GPSBabel, een commandline convertor voor verschillende formaten. Misschien is het handig om daar eens naar te kijken, Reintje.

 

Just my 2 Eurocents,

 

Dmace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik altijd naar op zoek ben is een .loc file met 'alle' coordinaten.

Dus ook de coordinaten van de tussenpunten in de cache. Dat doe ik nu met Coordinate Grabber.

Voor het genereren van files met "tussenpunten" is het noodzakelijk dat de cache eigenaar die netjes invoert. Ik weet hoeveel moeite het kost om de eigenaren van caches te bewegen de cache eigenschappen in te vullen. (Sommigen vertikken het gewoon, ondanks vele mailtjes) Dat gaat vrees ik niets worden. Overigens, bij het uitzetten heb je de punten in je GPSr zitten. Kleine moeite om die "eruit te peuteren" en met een linkje in je cache beschrijving op te nemen.

 

Daarnaast is GSAK (geloof ik) voornamelijk een schil rondom GPSBabel, een commandline convertor voor verschillende formaten. Misschien is het handig om daar eens naar te kijken, Reintje.

Omdat in de database van gc.nl alle info zit, is het heel eenvoudig om die in een willekeurig formaat "op te hoesten". Het doel van mijn vraag was om niet zelf te gaan hoeven zoeken in spullen die ik niet gebruik.

Op dit moment heb ik 3 formaten op de korrel: .loc, .wpt (voor ozi) en .ozf2 (voor TomTom).

 

Het genereren van GPX files is technisch geen enkel probleem, maar stuit bij gc.com mogelijk op problemen, omdat dat "hun handel" is. Als je naar deze pagina kijkt, zie je dat alle info al aanwezig is. Mogelijk is het wel wat om de beschrijvingen van een setje caches "achter elkaar" te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het genereren van GPX files is technisch geen enkel probleem, maar stuit bij gc.com mogelijk op problemen, omdat dat "hun handel" is.

 

Duidelijk. Misschien is het mogelijk om betalende GC.com-gebruikers binnen GC.nl te filteren? Maar dan maken we het misschien moeilijker dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...