Spring naar bijdragen
  • 0

Ozi / TomTom conflict met bluetooth?

Vraag

Geplaatst

Hoi,

Op mijn PDA (Orange SPV M100 ook wel MDA2 of QTEK2020 genoemd) heb ik zowel tom tom 5 als Ozi Explorer CE geinstalleerd. TomTom werkt feilloos samen met mijn Bluetooth GPS, helaas denkt Ozi daar anders over. Ik heb vele instellingen geprobeerd maar hij vertikt het om met mijn GPS ontvanger te praten. Ik heb wel eens gelezen over Bluetooth problemen met de MDA2 en over andere problemen met de TT3 bluetooth drivers maar ik heb geen idee wat hier gaande is.

Is er iemand met ervaring die weet hoe dit opgelost kan worden?

Groeten, Mr.Freeze.

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Deze ook maar ff in de software rubriek geplaatst, ik zag dat het topic hier meer paste dan bij "algemene vragen".

Je had ook een moderator kunnen vragen om de topic te verplaatsen. Nu ben je aan het crossposten en dat is niet toegestaan.

• 0
Geplaatst
Hoi,

Op mijn PDA (Orange SPV M100 ook wel MDA2 of QTEK2020 genoemd) heb ik zowel tom tom 5 als Ozi Explorer CE geinstalleerd. TomTom werkt feilloos samen met mijn Bluetooth GPS, helaas denkt Ozi daar anders over. Ik heb vele instellingen geprobeerd maar hij vertikt het om met mijn GPS ontvanger te praten. Ik heb wel eens gelezen over Bluetooth problemen met de MDA2 en over andere problemen met de TT3 bluetooth drivers maar ik heb geen idee wat hier gaande is.

Groeten, Mr.Freeze.

FF checken of je BT niet al in geclaimd door TT.

TT gaat vaak niet echt uit als je wisselt, en dan denkt je PDA dat BT nog in gebruik is.

• 0
Geplaatst
Deze ook maar ff in de software rubriek geplaatst, ik zag dat het topic hier meer paste dan bij "algemene vragen".

Je had ook een moderator kunnen vragen om de topic te verplaatsen. Nu ben je aan het crossposten en dat is niet toegestaan.

Sorry, ik wist niet dat dit kon, excuses voor mijn beginnersfout.

• 0
Geplaatst
Hoi,

Groeten, Mr.Freeze.

FF checken of je BT niet al in geclaimd door TT.

TT gaat vaak niet echt uit als je wisselt, en dan denkt je PDA dat BT nog in gebruik is.

Hoe doe je dat?

• 0
Geplaatst (bewerkt)

De TomTom GPS driver blokkeert volgens mijn informatie de GPS verbinding.

Hij blijft in geheugen ook al heb je Tomtom uitgeschakeld.

De oudere driver doet dat niet. Ik meen dat versie 2.06 nog geen problemen veroorzaakt. Even zoeken op internet of anders mij een emailtje sturen.

Mod. Edit: Is niet verstandig hier je e-mail adres te plaatsen

bewerkt door Zero CooL
  • 0
Geplaatst
De TomTom GPS driver blokkeert volgens mijn informatie de GPS verbinding.

Hij blijft in geheugen ook al heb je Tomtom uitgeschakeld.

De oudere driver doet dat niet. Ik meen dat versie 2.06 nog geen problemen veroorzaakt. Even zoeken op internet of anders mij een emailtje sturen.

Mod. Edit: Is niet verstandig hier je e-mail adres te plaatsen

Hoi,

De oude TT driver kan ik denk is wel vinden, echter waar vind ik de huidige TT5 driver die vervangen moet worden? ;) Schakel ik daarmee meteen het automatische BT aanschakelen van TT5 uit? Dat irriteerd me nl. ook mateloos :blush:

• 0
Geplaatst
Hoi,

Groeten, Mr.Freeze.

Hoi,

Mogelijk is er inmiddels iemand in het forum die ervaring heeft met het bovenstaande probleem, ik heb het nog steeds niet weten op te lossen. Daarom bij deze een kleine poging om het weer een beetje actueel te maken.

Wie weet raad?

• 0
Geplaatst

Ben zelf ook in bezit van TT5+BT (op Ipaq) en wens gebruik te maken van Ozi.

Na enig zoekwerk volgende oplossing gevonden:

TomTom have yet again, even after specific technical advise from the Pocket GPS World Team have gone ahead and released another version of their GPS applet with full knowledge that it will break all other GPS applications that wish to talk to a Bluetooth GPS.

TomTom's GPS driver constantly holds open a connection to the Bluetooth stack on the Pocket PC which results in a failure with any other application wanting to talk to a Bluetooth GPS.

This really does make me angry, TomTom really do know what they are doing and I have spoken with two people direct about this problem at TomTom and yet they still release a version that screws up any other GPS application wanting to talk Bluetooth.

Okay, as before with 2.08 here is the fix

1. Go into START | SETTINGS | REMOVE PROGRAMS

2. You should see a program called "TomTom ~ GPS" (without quotes)

3. Tap REMOVE and answer YES

4. The new TomTom Wizard will appear asking you to reset the Pocket PC, tap the OK button.

Heb dit gevolgd tot en met stap 3.

Daarna softreset uitgevoerd.

TomTom terug opgestart.

Instellingen Ozi => File -> configuration -> NMEA(GPS) -> Port Settings:

Communication Port -> COM8: Bleutooth Serial Port COM8: geselecteerd.

Daarna TT5 evenals Ozi getest en (wonder boven wonder) bij mij werken beide nu zoals gewenst.

Wel even eraan denken "Turn Bleutooth ON" aan te klikken voor start van Ozi (TT5 doet dit nog steeds automatisch).

Suc6

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Ben zelf ook in bezit van TT5+BT (op Ipaq) en wens gebruik te maken van Ozi.

Na enig zoekwerk volgende oplossing gevonden:

TomTom have yet again, even after specific technical advise from the Pocket GPS World Team have gone ahead and released another version of their GPS applet with full knowledge that it will break all other GPS applications that wish to talk to a Bluetooth GPS.

TomTom's GPS driver constantly holds open a connection to the Bluetooth stack on the Pocket PC which results in a failure with any other application wanting to talk to a Bluetooth GPS.

This really does make me angry, TomTom really do know what they are doing and I have spoken with two people direct about this problem at TomTom and yet they still release a version that screws up any other GPS application wanting to talk Bluetooth. 

Okay, as before with 2.08 here is the fix

1. Go into START | SETTINGS | REMOVE PROGRAMS

2. You should see a program called "TomTom ~ GPS" (without quotes)

3. Tap REMOVE and answer YES

4. The new TomTom Wizard will appear asking you to reset the Pocket PC, tap the OK button.

Heb dit gevolgd tot en met stap 3.

Daarna softreset uitgevoerd.

TomTom terug opgestart.

Instellingen Ozi => File -> configuration -> NMEA(GPS) -> Port Settings:

Communication Port -> COM8: Bleutooth Serial Port COM8: geselecteerd.

Daarna TT5 evenals Ozi getest en (wonder boven wonder) bij mij werken beide nu zoals gewenst.

Wel even eraan denken "Turn Bleutooth ON" aan te klikken voor start van Ozi (TT5 doet dit nog steeds automatisch).

Suc6

Deze kon ik nog niet, die zal ik zeker proberen...ben wel een beetje bang om de boel om zeep te helpen en mijn installatie overnieuw te moeten uitvoeren...

Ik check zojuist mijn PDA maareh ik heb dat programma niet? Geen "Tom Tom ~ GPS"

bewerkt door Mr.Freeze
  • 0
Geplaatst
Compesoft heeft hier een fix voor uitgebracht.

Zet het volgende programma op je PPC en voer deze eenmalig uit.

http://hal.compegps.com/download/TOMTOMFIX_uk.exe

lteunis

Even backuppen en dan ga ik het proberen...

bedankt, ik krijg weer hoop!

:thumbup: Aaaagggh 't werkt niet, volgens dat programmatje is er geen conflict met BT en Ozi. Ik snap er helemaal nix meer van...

• 0
Geplaatst

Heb je wel de juiste Com poort geselecteerd in Ozi?

je zou kunnen proberen om eerst een reset te doen en dan eerst in Ozi de verschillende Com poorten te proberen, de GPS driver van TomTom is dan nog niet geladen. Als je verbinding hebt kan je het proberen met TomTom. Hierna weer met Ozi. Ander zit er niets anders op om een harde reset te doen en een voor een alles weer te installeren met de aanpassingen van de oude driver o.i.d.

Je kan evt. eerst nog proberen de oude driver er zo op te zetten.??

lteunis

• 0
Geplaatst
Heb je wel de juiste Com poort geselecteerd in Ozi?

je zou kunnen proberen om eerst een reset te doen en dan eerst in Ozi de verschillende Com poorten te proberen, de GPS driver van TomTom is dan nog niet geladen. Als je verbinding hebt kan je het proberen met TomTom. Hierna weer met Ozi. Ander zit er niets anders op om een harde reset te doen en een voor een alles weer te installeren met de aanpassingen van de oude driver o.i.d.

Je kan evt. eerst nog proberen de oude driver er zo op te zetten.??

lteunis

Ik denk wel dat ik de juiste com poort heb gehad: Ik heb nogal wat combinaties geprobeerd. Mijn BT GPS gebruikt COM5...

:thumbup: Angstvallig probeer ik een harde reset te voorkomen, echter aangezien dit de enig overgebleven optie is (de andere: Het niet gebruiken van Ozi vind ik eigenlijk geen optie) zit er denk ik niet veel anders op... :thumbup: Aangezien ik mijn PDA'tje alweer twee jaar heb is dat ongeveer hetzelfde als een PC overnieuw installeren met het risico dat het ook niet werkt...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...