Spring naar bijdragen

Lesbos Griekenland


Team 16

Aanbevolen berichten

Wij gaan eind juli naar Lesbos, Griekenland. We hebben al 4 caches in de database gevonden die op het eiland aanwezig moeten zijn. Wat we niet kunnen vinden is of er ook gps wandel en fietsroutes zijn. Ook lijkt het ons leuk om points of interests te hebben als we gaan. Kan iemand ons verder helpen?

bewerkt door Marcel en Corien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik kan je helaas niet helpen, maar als je deze niet vind moet je ze zelf maken. Geeft je wat te doen op Lesbos als je de zon zat bent. Lijkt me een leuk idee om actief met de GPS bezig te zijn. Ik heb zelf laatst een skate route in kaart gebracht. Was leuk om te doen.

 

Grtz,

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je helaas niet helpen, maar als je deze niet vind moet je ze zelf maken. Geeft je wat te doen op Lesbos als je de zon zat bent. Lijkt me een leuk idee om actief met de GPS bezig te zijn. Ik heb zelf laatst een skate route in kaart gebracht. Was leuk om te doen.

 

Grtz,

 

Jan

 

Zullen we zeker doen! Dat zat ook in de planning. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is belangrijk om te weten dat de politie moeilijk kan gaan doen, als blijkt dat je GPS apparatuur bij je hebt.

Ze doen in dat land ook moeilijk met vliegtuigspotters, die komen in het gevang terecht als ze vliegtuignummers loggen op het vliegveld.

 

Stop tijdens het reizen je GPS dus (met aankoopbon, deze niet vergeten!!!) weg, onderin je tas. En geen melding maken bij de douane.

Deze aanbeveling geven ze ook op de Russische geocaching site.

 

Het lijkt me dat ze in zo'n land met dusdanige wetgeving geen GPS routes uitgezet zullen hebben. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is belangrijk om te weten dat de politie moeilijk kan gaan doen, als blijkt dat je GPS apparatuur bij je hebt.

Ze doen in dat land ook moeilijk met vliegtuigspotters, die komen in het gevang terecht als ze vliegtuignummers loggen op het vliegveld.

 

Stop tijdens het reizen je GPS dus (met aankoopbon, deze niet vergeten!!!) weg, onderin je tas. En geen melding maken bij de douane.

Deze aanbeveling geven ze ook op de Russische geocaching site.

 

Het lijkt me dat ze in zo'n land met dusdanige wetgeving geen GPS routes uitgezet zullen hebben.  :thumbup:

 

Valt ook allemaal wel mee in Griekenland! Er zijn al vele buitenlandse cachers het land in en uit gekomen met hun GPS. Wel een aantal tips: stop de GPS in de handbagage. Pikken ze hem er tussenuit, dan ben je er bij en kun je de aankoopnota laten zien (dus inderdaad even meenemen). Voor vliegvelden en militaire installaties geldt: uit de buurt blijven, niks noteren en geen foto's maken. Militaire plekjes worden aangegeven door kleine groene bordjes met witte letters erop en een bordje dat je niet mag fotograferen. Wij hebben op Lesbos 2 dagen een auto gehuurd en geen militaire plekken gezien, misschien zijn die wel aan de oostkust van het eiland. Met een PMR in een binnenzak werd ik er afgelopen maand trouwens wel uitgepikt bij de douane, maar ik mocht gewoon doorlopen. Tijdens het fouileren zei de douanier al 'PMR', zonder hem gezien te hebben, dus ze zullen echt wel weten wat een GPS is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou............

 

Принципы работы GPS изложены довольно ясно в многочисленных статьях. Сравнить разные приемники (и цены) можно на сайтах фирм-продавцов. Нетрудно найти информацию об опыте использования GPS-приемника с портативным компьютером, а также почитать, что думают о GPS те, кто поднимался с ворохом оборудования на Мак-Кинли или пересекал Гренландию. Прочую информацию придется выковыривать по кусочкам из отдельных заметок и форумов. Надеюсь, эта статья поможет туристу, будущему пользователю GPS, сэкономить время.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een PMR in een binnenzak werd ik er afgelopen maand trouwens wel uitgepikt bij de douane, maar ik mocht gewoon doorlopen. Tijdens het fouileren zei de douanier al 'PMR', zonder hem gezien te hebben, dus ze zullen echt wel weten wat een GPS is!

 

Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat is een PMR en waar gebruik je die voor?

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...opic=1100&st=30

 

<knip>

The community has decided on channel 2 as the primary for both FRS and PMR, and 12 as the alternate FRS (Family Radio Service) channel and 8 for the alternate PMR (Europe). FRS and PMR radios are longer distance walkie talkies, like the Motorola Talkabout.

</knip>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp is er niemand die er ooit interessante/leuke/toeristische plaatsen in kaart heeft gebracht met een gps!? :no:

 

Maar in ieder geval wel een interessante link met wandelroutes, dan moeten we er zelf maar gps routes van maken (enkele dan).

 

Maar het belangrijkste, in ieder geval wel 4 caches op zo'n eiland!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het belangrijkste, in ieder geval wel 4 caches op zo'n eiland!! :blush:

 

Wij hebben een TB die graag naar Lesbos wil reizen:

 

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=149703

 

Misschien is er iets te combineren?

 

We zullen ons best doen en kijken of het gaat lukken.

 

Verder iedereen bedankt voor de links, er zit wel het een en ander tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...