Spring naar bijdragen

EMTAC Bleutooth GPS probleem


Gast poloboy

Aanbevolen berichten

Gast poloboy

hallo iedereen, ik kocht jaar geleden mijn ipaq van hp samen met alturion gps, maar ik kocht laatstleden tomtom navigator 5, ik kocht alleen het pakket, zonder de bleutooth module van tom tom omdat ik die al heb, (een emtac bleutooth) deze zat in mijn alturion pakket. als ik werk met tomtom 3 dan herkent hij deze module. nu in de nieuwe 5 versie kan ik ook aangeven dat ik werk met een ander bleutooth ontvanger dan de tomtom ontvanger, ik duid de poort aan, de bleutooth poort, maar vind geen verbinding.

 

Kan ik dit oplossen? en hoe? hoe komt dit.

 

 

Bedankt voor de reactie, ik installeer alvast mijn oudere 3 versie terug in afwachting van jullie reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hallo iedereen, ik kocht jaar geleden mijn ipaq van hp samen met alturion gps, maar ik kocht laatstleden tomtom navigator 5, ik kocht alleen het pakket, zonder de bleutooth module van tom tom omdat ik die al heb, (een emtac bleutooth) deze zat in mijn alturion pakket. als ik werk met tomtom 3 dan herkent hij deze module. nu in de nieuwe 5 versie kan ik ook aangeven dat ik werk met een ander bleutooth ontvanger dan de tomtom ontvanger, ik duid de poort aan, de bleutooth poort, maar vind geen verbinding.

 

Kan ik dit oplossen? en hoe? hoe komt dit.

 

 

Bedankt voor de reactie, ik installeer alvast mijn oudere 3 versie terug in afwachting van jullie reacties

 

Als het de EMTAC BTGPS III betreft die heb ik namelijk ook, heb ik geen enkel probleem mee.

Dus ik denk dat er een com poort instelling in tommie niet goed staat.

Probeer eens een andere com poort.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast poloboy

nee, ik werk met de CRUX II / BTGPS van emtac en ik heb al alle poorten geprobeerd, bij tomtom 3 was er appaart gps programma waar ik hem op poort 6 kon zetten, en hij verbinding zocht, nu in de nieuwe 5 kan ik hem ook op zes of andere poorten zetten maar hij doet niks

 

kan iemand me helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook de bleutooth gps samen met alturion gekocht(ooit) En deze werkte prima met tomtom3.

 

Ik heb vorige week tomtom5 geinstalleerd en dan is het weer even puzzelen om de gps te installeren. Ik weet ook niet meer wat ik precies gedaan heb. Kies bij het installeren voor andere kabel nmea gps(dus niet voor bluetooth)baud 4800

en serial port -7B23[sPP](bij mij)

Als je bij pocket plugfree je bluetooth gps hebt geinstalleerd(je krijgt dan een groen dingetje bij gpsicoon bij my devices) moet het lukken.

 

Zoals je ziet hoef ik niet bij een helpdesk te gaan werken :lol1:

 

succes :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even op zoek gegaan in een forum, waar ik er al het nodige over had gelezen. Enkele reactie's uitgeknipt en hieronder geplaatst. Even spelen met wat instellingen, maar in ieder geval kiezen voor de kabel GPS. De oplossing moet erbij staan lijkt mij: Suc6.

 

-Zo moet je kiezen voor een GPS inc. kabel dus geen bluetooth. Kies dan voor 9600 baud met als poort de bluetooth poort. Bij mij werkt het dan prima

 

 

-De Bluetooth BT308 heb ik ook. Je moet in TT5 niet de 3e GPS optie (de niet-TomTom Bluetooth GPS ontvanger) maar de 4e (de Niet TomTom GPS-draadmuis) kiezen en als compoort de Bluetooth compoort (8 meestal)

 

-Als dit toch niet lekker werkt dan kan je een oudere GPS-driver b.v. 3.03 los installeren. Werkt bij mij zo wel goed. Alleen het BT-verbindingsscherm wil niet altijd vanzelf verdwijnen maar als je op het scherm klikt komt TT5 vanzelf weer tevoorschijn.

 

-Kies Andere kabel NMEA GPS

Baud snelhei 4800 of meer ( Ik heb 115200)

Dan GPS ON navagator

En dan veel plezier

PS elke keer als je opstart staat er ( geen GPS) maar zodra je de bestemming hebt gekozen zal hij de satelieten zoeken en goed draaien. ( Kijk evt bij GPS status, zie je dat hij al wat satelieten heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
het werkt, dank u jullie zijn de max

ik wil je vragen: nadat je dus wired Gps heb gekozen en je zegt het werkt,,,,,, werkt het dan ook tijdens het navigeren zonder problemen zoals uitvallen enz.

ik had mijn adapt staan op andere bluethoot en com 5 hij werkte perfect alleen navigeerde hij traag dus nora zegt nog 40 meter en dan,,,, maar dan reed ik dus de straat voorbij.

ik heb hem zojuist ook op wred gps gezet en bautrate 9600 gezet en ik heb een fix, ik ben morgen benieuwd of hij dan sneller reageerd tijdens navigeren.

of is er iemand die anders een oplossing heeft voor het trage reageren, komt dit door de instelling van de gps????

graag antwoord hier op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk en ik heb het dus precies andersom.

Een CF card GPS van Haicom, doet het in TT3 perfect, in TT5 wil ie um niet herkennen.

Ook niet bij "andere wired GPS" enz enz

Na het opstarten van TT5 gaan m'n nekharen alweer overeind staan als TT met de melding "geen GPS apparaat " komt.

De CF GPS staat op generiuc CF poort waar hij in TT 3 ook al op stond, op geen enkele andere poort krijg ik verbinding .....

Leuke update die TT5. :ph34r:

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...