Spring naar bijdragen

Nieuwe SMS hint service van de Smurfen


elsinga

Aanbevolen berichten

Ja, de Smurfen proberen eens wat anders. Ik kreeg een mailtje van de eigenaar van NeoTelof zijn SMS dienst niet wat was voor mij. Tja... eerst eens kijken... en niet gelijk enthousiast... en SMS Lorre voldoet tenslotte prima.

 

Maar na wat beter kijken zitten er toch wel voordelen aan:

- je kunt zelf de prijs per ontvangen SMS bepalen, van 0,25 tot 1,50 (dus de 0,70 van SMS Lorre zit er ook bij), waarbij een hoger bedrag meer uitbetaalt dan een lager bedrag. Je kunt dus zelf bepalen hoeveel geld je van cachers vraagt. Of iets doen met een SMS puzzel, tegen 25 cent per bericht is dat nog te doen eventueel, tegen 70 cent is dat minder...

- alles achter 1 keyword FIND. Scheelt weer intypen. =8- )

- net als SMS Lorre geen vaste kosten voor de cache-eigenaar

 

Nadelen;

- de interface is even wennen...

- betrouwbaarheid is nog niet bewezen

- andere shortcode (4222) en codes, dus website even wijzigen

 

Zeker de zelf te bepalen prijs en de kortere code spreken me aan. Dus de Smurfen gaan het proberen.

 

Overigens, toen ik vroeg of ook het keyword GEO beschikbaar was, kwam als antwoord dat dat bij voldoende deelname geen probleem was. Nu heb ik nog geen idee wat voldoende deelname is, maar normaal kost dat 50 euro setup kosten en 50 euro per maand. Die kosten moeten er dus wel uit voor de eigenaar, schat ik. Da's dus afwachten!

 

En nee, ik heb geen aandelen... maar denk dat alternatieven goed zijn. Kan iedereen zelf bepalen wat het beste bevalt. :thumbdown:

bewerkt door elsinga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geen idee... het zou vanaf alle NL netwerken zowel met abonnement als prepaid moeten werken. Mochten prepaids niet kunnen meedoen, dan is Grote Smurf zo weer terug bij SMS Lorre.  :1eye:

 

Ik kan mij niet voorstellen dat de netwerken beslissen om bepaalde sms of tel nrs niet beschikbaar te maken voor hun pre-paid klanten. De netwerken verdienen juist (en alleen) op de tikken (dat zie je duidelijk aan de hardware deals. een gsm en een flatscreen tv bij een abbo zijn geen uitzondering) . Dure sms nrs zijn dus meer dan welkom....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ik ook. En het leuke is dat je bij Neotel kunt bepalen hoe duur het wordt. Je kunt dus kiezen om hints goedkoper te laten zijn dan de eindcoordinaten van een mulit. Dat lijkt me een handige manier om het gebruik wat te regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij niet voorstellen dat de netwerken beslissen om bepaalde sms of tel nrs niet beschikbaar te maken voor hun pre-paid klanten. De netwerken verdienen juist (en alleen) op de tikken (dat zie je duidelijk aan de hardware deals. een gsm en een flatscreen tv bij een abbo zijn geen uitzondering) . Dure sms nrs zijn dus meer dan welkom....

 

Ik heb er geen verstand van...... maar volgens mij heeft een SMS niets met tikken te maken, maar met een vast bedrag al dan niet verhoogd met de kosten die de "andere" kant extra rekent.

En de meeste hardwaredeals, als GSM plus een flatscreen TV, hebben volgens mij meer met een abonnement te maken dan met prepayd.

 

Er wordt verdiend aan de belbundels niet aan prepay. Iemand die geregeld zijn prepay kaartje oet opwaarderen, gaat heus wel over op een abo.

 

Dmv een prepaykaartje en telefoon hopt men juist deze lowbellers over de streep te trekken met deze deals om een abo af te sluiten.

 

Men weet heus wel dat abo gebruikers met een belbundel deze nooit op krijgen of juist door blijven bellen en leuk mogen bijbetalen.

 

Uit ervaring weet ik dat bepaalde nummers met prepay niet te bereiken zijn. Dit geldt meestal voor de niet geregistreerde prepayers, dus degene die een simkaartje heeft opgehaald en niet ingegaan is op de aanbiedingen van gratis zoveel belminuten als jij een voucher inlevert met je naam en adres ;)

Het enige dat dan te traceren valt is de lokatie vanaf waar gebeld is of waar de GSM zich grotendeels ophoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...