Spring naar bijdragen

vragen over stemming


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren per ongeluk in het verkeerde draadje gereageerd, daarom is mijn reactie verwijderd. Hier is dan alsnog mijn bijdrage:

 

"Tja wat is dit voor stemming? Wat wordt er met de uitslag gedaan? Niet veel als ik zo het berichtje van Hawkeyes lees. En dan zie ik toch weer veel stemmen voor Kruimeldief. Hoezo dat? Die vent schijnt veel achter computerschermpjes te zitten van divers formaat, en dat approved snel, is misschien de achterliggende gedachte. Maar dan moet er niet te veel gezanik zijn over toestemming. En dat weet je niet van te voren. Kortom hier kan ik weinig chocola van maken."

 

Ik vind dus, dat van te voren moet worden gezegd wat er met de uitslag gedaan wordt, anders hou je stemmers voor de gek.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die vent schijnt veel achter computerschermpjes te zitten van divers formaat, en dat approved snel, is misschien de achterliggende gedachte. Maar dan moet er niet te veel gezanik zijn over toestemming. En dat weet je niet van te voren.  :thumbup:

 

Als je het over "vent" hebt lijkt het net of je hem kent. is dat zo??? Anders iets meer respect lijkt mij op zijn plaats.

 

Lees eerst eens post #4 van dit draadje.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Tja wat is dit voor stemming? Wat wordt er met de uitslag gedaan? Niet veel als ik zo het berichtje van Hawkeyes lees. En dan zie ik toch weer veel stemmen voor Kruimeldief. Hoezo dat? Die vent schijnt veel achter computerschermpjes te zitten van divers formaat, en dat approved snel, is misschien de achterliggende gedachte. Maar dan moet er niet te veel gezanik zijn over toestemming. En dat weet je niet van te voren. Kortom hier kan ik weinig chocola van maken."

 

Ik vind dus, dat van te voren moet worden gezegd wat er met de uitslag gedaan wordt, anders hou je stemmers voor de gek.  :thumbup:

Hmmm vraag me af wat ik je ooit misdaan heb dat je me zo neerbuigend "die vent" moet noemen. Ben van een kant wel blij natuurlijk dat ik, ondanks mijn middelbare leeftijd, nog als een echte vent wordt gezien.

Ik denk niet dat ik deze stemmen heb gekregen omdat ik maar 30 uur in de week werk.

Als je een tegencampagne wilt voeren, prima, maar dan ben je te laat, je kon je zelf aanmelden tot 1 mei jongstleden.

Wil je een hetze tegen me voeren, ook prima, maar kom dan wel met feiten en niet met insinuaties. Of is dit pure rancune omdat ik ooit als moderator van dit forum jou hebt gewezen op je gedrag op hetzelfde forum? Dat zou wel heel erg meelijwekkend zijn.

Dan is dat l*llig, ik kan me jou namelijk niet herinneren.

Ik kan niet iedereen zijn vriendje zijn. Of is het angst dat ik als approver de caches van degene die hier vervelend doen of vervelend gedaan hebben misschien wel eens zou kunnen tegenwerken? Tja, zoals de waard is.......

Ik begrijp niet wat mijn vrije tijd met "dat approved snel" te maken heeft.

Ik begrijp de rest van je bericht eigenlijk ook niet. Ik begrijp er minder van dan van de stemming zelf.

Ik kan dus geen chocola maken van dit warrig bericht.

 

Wie de kop van een ezel wast, verspilt zowel zijn tijd als zijn zeep.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hawkeyes zegt dat .com toch wel zelf uitmaakt wie de approver wordt. Er wordt mogelijk iemand voorgedragen maar die kan verworpen worden, dat is wat ik er van begrijp. Zou iemand in Amerika dan de sollicitatiebrieven gaan vertalen en nagaan of het wel goed is. Een duistere zaak waar ik wel wat meer duidelijkheid over zou willen. En verder ken ik Kruimeldief niet persoonlijk. Wat is er nu op eens tegen het woord 'vent' . Ik noem wel meer mannen die ik niet ken 'vent' .

Ik heb alleen wel eens te maken gehad in een discussie met Kruikeldief. Dat had toen te maken het op slot zetten van draadjes net als het wat leuker werd. Maar no hard feelings verder hoor :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hawkeyes zegt dat .com toch wel zelf uitmaakt wie de approver wordt. Er wordt mogelijk iemand voorgedragen maar die kan verworpen worden, dat is wat ik er van begrijp. Zou iemand in Amerika dan de sollicitatiebrieven gaan vertalen en nagaan of het wel goed is. Een duistere zaak waar ik wel wat meer duidelijkheid over zou willen.

Probeer eens een PM naar Hawkeyes. Blijkbaar ben je de enige die daar meer duidelijkheid over wil hebben. Voor de overigen lijkt het wel duidelijk genoeg om een conclusie te trekken.

Overigens, er is voldoende ruimte om te stemmen. Geen mening of geen van bovenstaande behoren ook tot de mogelijkheid. Niet stemmen trouwens ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hawkeyes zegt dat .com toch wel zelf uitmaakt wie de approver wordt. Er wordt mogelijk iemand voorgedragen maar die kan verworpen worden, dat is wat ik er van begrijp. Zou iemand in Amerika dan de sollicitatiebrieven gaan vertalen en nagaan of het wel goed is. Een duistere zaak waar ik wel wat meer duidelijkheid over zou willen.

 

Een paar jaar geleden was er geen Nederlandse approver. Als we dan een cache "geapproved" wilden hebben dan stuurden we het concept net zo op als nu. Dus ook gewoon in het Nederlands.

Weet je wat zo slim is in Amerika? Dat er zoveel buitenlanders wonen.... Er was daar ene Erik die als kind naar Amerika was ge-emigreerd en die deed, met nog een paar anderen, de nederlandse aanvragen. Als er iets niet begrepen werd, werd in het Nederlands een uitleg gevraagd. Of er kwam een verzoek om in het kort in het Engels even te berichten waar het om ging.

 

En verder ken ik Kruimeldief niet persoonlijk. Wat is er nu op eens tegen het woord 'vent' . Ik noem wel meer mannen die ik niet ken 'vent' .

Tja, zal we een generatieconflikt zijn dan. Ik noem alleen maar cachers "vent" als ik ze in ieder geval persoonlijk ken en dan in de positieve sfeer. Als ik een volledig onbekende "vent" noem dan is dat negatief bedoeld.

Ik heb alleen wel eens te maken gehad in een discussie met Kruikeldief. Dat had toen te maken het op slot zetten van draadjes net als het wat leuker werd.
Hmmm dat geeft een vertekend beeld. Ik ben niet zo'n chagrijn dat ik maar zo draadjes die leuk worden, ga sluiten. Dan zal er wel een andere reden zijn dan dat het draadje leuk aan het worden was...

Of we moeten ook een duidelijke verschil van mening hebben over "leuk"

 

 

Maar  no hard feelings verder hoor  :thumbdown:

Kijk, dat klaart de lucht weer op.

ik denk dat ik binnenkort ook maar eens ga stemmen op iemand die ik het toe vertrouw om mijn caches te approven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Hawkeyes gaat het hier maar aan iedereen uitleggen, daar ga ik geen mailtje voor sturen. Wie is eigenlijk .com ? Er wordt nu een zekere Erik genoemd, maar misschien rekent Hawkeyes zichzelf ook wel tot .com.

Wie is .com? Dat zijn de mensen van het spelletje geocaching.com

Ene Erik (erik88l-r) en Yothian Soldier zijn de approvers die voorheen het reviewen van NL-caches deden.

Nu doet Hawkeyes dat voor .com. Maar Hawkeyes is ook de man van .nl (een van de mannen). Hawkeyes heeft dus 2 petten op. Goed kijken, dan zie je het wel.

 

Verder denk ik dat Hawkeyes voldoende heeft uitgelegd:

------------1> anonieme kandidaten doen gewoon mee met de stemming en hun naam is alleen bekend bij mij en bij .com (ik kan me voorstellen dat je niet wil dat bekend is dat je reviewer/reviewster bent omdat je geen gedoe wilt met meeltjes krijgen van boze cachers waarom je hun cache er niet door laat (terwijl dat gewoon in een postje staat)

------------2> er dient een redelijk aantal (gelet op het aantal bezichtigingen van de stemlijst) stemmen te zijn (bij te weinig stemmen komt er overleg over hoe nu verder)

------------3> de stemming is niet zaligmakend, er wordt altijd ook nog overleg gevoerd met mij en de .com site (maar ik ben niet de moeilijkste en als we (evt. nwe reviewer/reviewster) er uitkomen dan is de .com site het meestal wel met ons eens)

Er moeten dus eerst voldoende mensen gestemd hebben. Er zijn getallen van 200 tot 500 stemmen gevallen. Zo niet, dan overleg.

Daarna wordt de wordt de winnaar voorgelegd aan .com. Die zullen wel kijken hoe jouw activiteiten zijn bij .com om een deel van het oordeel te vormen. Rest zal wel door Remco worden ingevuld.

Nu wel helder? Zo nee, stel eens een concrete vraag! En niet "Wat is dit voor stemming, ik kan er geen chocola van maken".

 

NB. Er is een verschil tussen iets helder hebben en of je het daar mee eens bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

www.geocaching.com is de wereldorganisatie. 1 van de dingen die ze doen is het approven voor alle caches over the world. Hiervoor is in nederland hawkeyes aangesteld als approver. Nu is er een stemming wie er moet worden voorgedragen als approver.

 

Die "Erik" approofde de nederlandse caches vroeger (als ik het goed begrepen heb Kruimel). Lijkt me voor de rest niet zo interessant.

 

www.geocaching.nl is de nederlandse organisatie die o.a. de handige kaartjes beschikbaar stelt en zorg draagt voor het forum.

 

Als je het met de stemming niet eens bent stem je:

- Vind niet dat een extra reviewer nodig is

- Geen mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Hawkeyes gaat het hier maar aan iedereen uitleggen, daar ga ik geen mailtje voor sturen. Wie is eigenlijk .com ? Er wordt nu een zekere Erik genoemd, maar misschien rekent Hawkeyes zichzelf ook wel tot .com.

Alles is al benatwoord denk ik, maar of Hawkeyes het "moet" verklaren hier op het forum is denk ik zijn pakkie an. Hij moet niets.

Dat geocachers zich beschikbaar hebben kunnen stellen hier op gc.nl om approver te worden voor Nederland voor GC.com en dat er daarna hier op gc.nl erover "gestemd" kan worden is alleen maar ruimte die beschikbaar is gesteld door Geoman, de man achter gc.nl en dus ook achter dit forum.

De approver approved voor en wordt aangesteld door www.geocaching.com.

Dus wat de man hier ook doet op www.geocaching.nl of op het forum van geocaching.nl, staat helemaal los van elkaar.

 

Deze approver hoeft dan ook geen verantwoording af te leggen hier op het forum. Hij hoeft niet eens ook maar ooit weer daarvoor hier op het forum verschijnen.

 

Stel dat ik het zou worden, zou ik dus ook 2 petten op hebben. Eigenlijk 3 petten.

Één van Kruimeldief de geocacher, forumlid op geocaching.nl, forumlid op geocaching.com chartermember gc.com en donateur gc.nl, als Kruimeldief, een van de moderatoren hier op geocaching.nl en als Kruimeldief approver voor geocaching.com.

Je moet dus alledrie apart zien. Het een staat los van het ander.

 

Dat er ruimte hier op het forum is om over een toekomstige approver te praten en te stemmen is dus aardig van Geoman, maar degene die approver voor de Nederlandse caches wordt is "in dienst" van de Amerikaanse www.geocaching.com.

Hier op dit forum en deze site heeft men er verder niets mee te maken.

 

Daarom was mijn sollicitaite in eerste instantie ook anoniem en wilde ik eigenlijk een andere nickname als ik approver zou worden.

 

Jaja Camelion, ik ben er achter :lol:

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat ik het zou worden, zou ik dus ook 2 petten op hebben. Eigenlijk 3 petten.

Één van Kruimeldief de geocacher, forumlid op geocaching.nl, forumlid op geocaching.com chartermember gc.com en donateur gc.nl, als Kruimeldief, een van de moderatoren hier op geocaching.nl en als Kruimeldief approver voor geocaching.com.

 

 

Ja je hebt al enkele petten op, waarom moet jij zo nodig ook hier een voet tussen de deur krijgen. Dat je moderator bent is toch al mooi zat. Laat iemand anders het maar eens doen die nog geen andere functie heeft. En ja Hawkeyes moet niks, heb ik ook niet beweerd, maar wie de bal kaatst kan hem terugverwachten, en dat is niet in een mailboxje maar op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Azraël

Onder andere de phrase "Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland" onder het kopje "Wie zijn wij" van de site geocaching.nl wekt de suggestie dat geocaching.nl een vertegenwoordiging is van geocaching.com.

 

Ik weet niet beter dan dat dat onjuist is, en geocaching.nl een initiatief is van een aantal vrijwilligers, die geocaching tot hobby heeft.

 

Ik kan me wel voorstellen dat het verwarring oproept, omdat een geocaching.com functionaris in het bestuur zit.

 

Ik denk dat geocaching.nl wat meer verduidelijking kan geven in het hoofdstukje "Wie zijn wij". De verwarringen komen telkens weer terug, met een stukje meer duidelijkheid misschien wat minder vaak.

 

Groetjes,

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...