Buteo66 Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 Mijn vrouw werkt dichtbij. Daar naar toe gelopen. Blijkt zij de sleutels vergeten te zijn! Eerst mijn zoontje van school gehaald. Met twee bussen naar huis (had gelukkig nog geld in mijn zak). Daar aangekomen was gelukkig mijn dochter thuis. De sleutels van mijn vrouw gepakt. Met zoonlief en twee bussen terug naar de plaats delict. Bleek de slagboom van de parkeerplaats dicht te zitten. Gelukkig was die nog omhoog te krijgen, waarna ik zoonlief op een slaapfeestje afgeleverd heb en vervolgens naar huis ben gegaan. Ben bijna vier uur onderweg geweest voor een stukkie waar ik anders nog geen uur over gedaan zou hebben. (Het glas Duvel smaakte daarna erg goed)
Mr.Atari Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 Ik ben wel eens genegen om mijn burgermans-stationcar te beschouwen als een terreinwagen... en nee... Ik ben (nog) nooit vast komen te zitten, maar ik heb zo al wel een strip die onder de bumper zit, er volledig afgereden... Eerst sleepte 'ie over straat, toen heb ik 'm maar, met een laatste ruk aan het kleine stuk dat nog vastzat, uit zijn lijden verlost... Nu gaat mijn cachemobiel dus onderliploos door het leven...
el adjudante Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 Nou het "beste" ongeluk wat ik heb meegemaakt overkwam niet mij maar mijn zoontje. Het overkwam mijn zoontje , maar ik liet het hem overkomen . Het was tijdens de tocht op zoek naar cache "Bos van het volk" (GCP4YT). In het bewuste bos moesten we over wat slootjes springen. Hij was pas 6 jaar oud en de slootjes waren te breed voor hem. Dus wat doe je dan? Je gooit 'm naar de overkant . De eerste sloot ging goed, maar de tweede sloot had een wat te steile landingsplek en het arme kind kieperde terug, languit achterover de moddersloot in. Hij moest wel heel eventjes een traantje wegpikken , maar wilde zelf toch verder zoeken. De schat werd gevonden (heel leuk gedaan, overigens). Maar tegen de tijd dat we bij de auto waren was hij goed verkleumd; het was per slot februari! De kleine bikkel , ik ben trots op 'm.
Ringeling Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 Afgelopen februari stond ik met een cachemaat midden in Zweden. Na een nachtje kamperen bleek het niet de voorspelde -10 C te zijn geweest, maar -24 C!!! We hebben de accu verwarmd op de branders, en zo met de elektrische lier de wagen naar de weg toe kunnen lieren. De motor bleek echter één blok ijs te zijn. De ANWB-alarmcentrale kon niets met onze coördinaten, terwijl we echt in de middle of nowhere stonden. Gelukkig kende een voorbijganger (gemiddeld één per twee uur) de eigenaar van de hulpdienst (40 km verderop). Vreemd dat de ANWB alarmcentrale niets kan met de coördinaten. Dat gaat het toch echt tijd worden dat ze eens updaten daar. Overigens kun je heel eenvoudig de coördinaten via internet invullen in Google maps en voila, je krijgt dan precies te zien waar het is. Dat zou zo'n alarmcentrale toch moeten weten.
adrike Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 (bewerkt) Tijdens het cache een paar jaar geleden in limburg onze gps laten vallen precies met het scherm op een steen! Gevolg een mooie ster erin en een scherm wat onleesbaar was. Op naar de winkel en toch maar een nieuwe gekocht want tja.... wat is vakantie zonder cachen? Alle caches die we bij ons hadden wel gevonden gelukkig maar de vakantie is dan wel een stuk duurder door dit 'eenzijdige ongevalletje'. 26 april 2009 bewerkt door adrike
sukor Geplaatst 26 april 2009 Geplaatst 26 april 2009 (bewerkt) Als ik ga cachen ben ik blind voor de zaken om mij heen. Op een ding gefocust. Namelijk het vinden van de cache. Met zijn vijven zijn wij in spanje op pad, zoekende naar een cache op de punt van een rots die een haven begrensd. Sa Tuna.Mijn vrouw en mijn dochter blijven beneden in de haven. Ik, mijn zoon, zijn viendje en mijn dochters vriendinnetje gaan mee. Zij allemaal op slippertjes. Mijn vrouw zit op een bankje het hele gebeuren te aanschouwen. De cacheomschrijving geeft aan "vanuit onder beginnen". Ik begin dus bij het water langzaam te klimmen naar boven. De kinderen volgen mij. Halverwege vraag ik of het gaat. Het vriendinntje twijfeld en ik adviseer haar om terug te gaan. Mijn zoon loopt achter haar. De slippers zijn geen succes op de scherpe rotsen. Ik ga er dan ook vanuit dat zij omkeerd maar zij blijft mij volgen zonder dat ik het zie. Mij vrouw ziet het wel en ziet ook dat zij het niet echt redt. Half struikeld weet zij toch een weg te banen naar boven. Hangend boven het water. Ik ga door en zie haar ook niet meer. Het viendje van mijn zoon loopt ook mee maar zijn slipper breekt af. Bloedend komt hij boven. De cache blijkt aan de andere kant van de rots te liggen aan de steile zeezijde. Ik vraag of het gaat en hij zegt ja. Okee ik ga weer verder maar nu aan de andere zijde. Het vriendinnetje is nog steeds aan het stuntelen om boven te komen. Mijn vrouw heeft het niet meer en vindt mij onverantwoord om zo met andermans kinderen om te gaan. Zij probeert mij diverse keren te bellen om mij te waarschuwen dat het niet goed gaat. Dadelijk valt zij te pletter op de rots. Ze heeft het niet meer. Maar ik hoor natuurlijk niks. Cache vinden is het doel. Aan de andere kant komende kom ik ook weer mijn zoon tegen. Vriendje en het vriendinnetje hebben elkaar uiteindelijk gevonden en zijn samen naar boven gegaan maar blijven op een vlak stuk zitten. Zij kunnen niet meer. De zeezijde is erg stijl en scherp. Een meter afwijking op de GPS is dan ook een groot stuk dalen of stijgen. Na een half uur in de hitte zoeken moeten we het helaas opgeven. Ik baal. De kinderen zijn compleet afgemat. Terug in de haven krijg ik de zeewind van voren. Zwijgend druipen wij af en keren terug naar de camping. Helaas wat ben ik dom geweest....cache niet gevonden. Dit jaar gaan we weer. Ik denk dat ik alleen de punt weer ga beklimmen. 27 april 2009 bewerkt door sukor
GeoVlinder Geplaatst 27 april 2009 Geplaatst 27 april 2009 Bedankt voor het bloedstollende verhaal, ik weet in ieder geval dat ik mijn dochter nooit aan jou meegeef. groetjes GeoVlinder
gammo_team Geplaatst 27 april 2009 Geplaatst 27 april 2009 In Frankrijk ooit eens met de S80 een heuvel opgereden. Zeg maar berg. Want de dames in het gezelschap hadden geen zin om weer een end te lopen. Bijna bij het doel werd het toch echt teveel voor de limousine. Tweewiel aangedreven ging het ondanks de 3 ltr. 6 cylinder echt niet meer verder. Dan maar een stukkie achteruit laten zakken. En jawel, zo vast als een huis in de berm met allemaal losse stenen. Boven op een berg in de middle of nowhere. Oude lessen opgehaald en opgekrikt, stenen onder de aangedreven wielen en hoppetee, dan maar in z'n achteruit en zowaar ... Hij ging! Vervolgens kantelde er een steen onder het wiel. Die bleef haken achter de voorbumper en zo trok ik de volledige rechtervoorkant van mijn auto ... Met nog 2 weken vakantie te gaan. Goed voor het humeur! Met wat parkertjes de zaak 'aan elkaar geplakt' en uiteindelijk fatsoenlijk naar Nederland teruggereden. Schade: € 800. Maar het was wel een mooie cache! Gammo
Appie uit Delft Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Nou het "beste" ongeluk wat ik heb meegemaakt overkwam niet mij maar mijn zoontje. Het overkwam mijn zoontje , maar ik liet het hem overkomen . Het was tijdens de tocht op zoek naar cache "Bos van het volk" (GCP4YT). In het bewuste bos moesten we over wat slootjes springen. Hij was pas 6 jaar oud en de slootjes waren te breed voor hem. Dus wat doe je dan? Je gooit 'm naar de overkant . De eerste sloot ging goed, maar de tweede sloot had een wat te steile landingsplek en het arme kind kieperde terug, languit achterover de moddersloot in. Hij moest wel heel eventjes een traantje wegpikken , maar wilde zelf toch verder zoeken. De schat werd gevonden (heel leuk gedaan, overigens). Maar tegen de tijd dat we bij de auto waren was hij goed verkleumd; het was per slot februari! De kleine bikkel , ik ben trots op 'm. En deze hebben wij ook gedaan, midden in de winter. Iedereen was overal aan het schaatsen en ik dacht wel over de slootjes te komen. Lang verhaal kort maken, stond tot mijn naveltje in de moddersloot! Was dwars door het ijs gezakt en dat is geen pretje op mijn leeftijd! [61] Maar hoord er ook bij, ja toch. Groetjes van Appie uit Delft. [team AppieEnJoke]
Mr.Atari Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Lang verhaal kort maken, stond tot mijn naveltje in de moddersloot!Was dwars door het ijs gezakt en dat is geen pretje op mijn leeftijd! [61] Nou volgens mij is dat niet leeftijd afhankelijk hoor... Ik kan me in ieder geval niet een andere leeftijd voorstellen op welke je denkt, goh ik ben nu .. (vul leeftijd in) en ik vind het heerlijk om door het ijs te zakken en tot mijn middel in het ijswater te staan...
LimboWalker Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Halverwege de zoektocht van Het Koningsdiep (GCNJ40) liepen Fryslânwalker en ik over een smal pad door de bossen. Fryslânwalker liep voorop. Ik had een goed gevulde rugzak op de rug en liep achter haar aan druk bladerend in de cachepapieren en had dus geen oog voor de omgeving laat staan voor de gevaren daarvan. Opeens lag ik languit op de rug, benen hoog in de lucht en ronddraaiend als een tol. Wat was er gebeurd, Fryslânwalker, ten opzichte van mij klein van stuk, was onder een zware tak door gelopen niet wetende dat ik daar onmogelijk rechtop onderdoor kon lopen, dus knal. In volle snelheid knalde ik tegen deze tak en ging direct gestekt onderuit. Het duurde wel een half uur voordat we onze weg konden vervolgen. Nee niet vanwege de dikke buil op mijn hoofd maar vanwege de lachspieren van Fryslânwalker. En nu nog, ik hoef de rugzak maar om te gooien en ze zegt brullend van het lachen “weet je nog toen..?”
GeoVlinder Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Lang verhaal kort maken, stond tot mijn naveltje in de moddersloot!Was dwars door het ijs gezakt en dat is geen pretje op mijn leeftijd! [61] Nou volgens mij is dat niet leeftijd afhankelijk hoor... Ik kan me in ieder geval niet een andere leeftijd voorstellen op welke je denkt, goh ik ben nu .. (vul leeftijd in) en ik vind het heerlijk om door het ijs te zakken en tot mijn middel in het ijswater te staan... Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gelachen, tijdens het lezen van dit forum.
Appie uit Delft Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Lang verhaal kort maken, stond tot mijn naveltje in de moddersloot!Was dwars door het ijs gezakt en dat is geen pretje op mijn leeftijd! [61] Nou volgens mij is dat niet leeftijd afhankelijk hoor... Ik kan me in ieder geval niet een andere leeftijd voorstellen op welke je denkt, goh ik ben nu .. (vul leeftijd in) en ik vind het heerlijk om door het ijs te zakken en tot mijn middel in het ijswater te staan... Volgens mij heb ik nog nooit zo hard gelachen, tijdens het lezen van dit forum. Ja, het is zeker leuk al die reactie's. Zo moest ik ineens denken aan de pech van iemand anders. We liepen met meerdere teams een cache, erg gezellig! Bij elk bruggetje schreeuwdw ik: Pas op, bruggetje. Totdat ik bij een bruggetje me mond dicht hield, erg moeilijk! We hoorden wel PLONS. Ik zeg niet wie het was, hij heeft er zo moeilijk mee! Groetjes van Appie uit Delft. [team AppieEnJoke]
Beukenootje Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 Ik zeg niet wie het was, hij heeft er zo moeilijk mee! PLONS
Cache in het handje Geplaatst 28 april 2009 Geplaatst 28 april 2009 (bewerkt) Ik zeg niet wie het was, hij heeft er zo moeilijk mee! PLONS Potver . . . . . hebt je me verraden! Nou ja het was niet midden in de winter maar wel erg koud de rest van de cache route. Maar het ergste is dat sommigen je er steeds weer aan helpen herinneren! 28 april 2009 bewerkt door Cache in het handje
Aanbevolen berichten