Spring naar bijdragen

Eikenprocessierups


de Roode Lantaarn

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

(en benaderen het schaap ter linkerzijde) laten ze je mooi links staan!  :w00t2:

 

schaap.jpg

 

kijkwel uit aan welke linksezijde jou linksezijde is niet de linksezijde van het schaap dat is dus de rechtsezijde van jou die de linksezijde van het schaap is dus als de schaap jou links laat staan sta je eigenlijk rechts van jou en links van de schaap en als jij de schaap links laat staan sta je eigenlijk rechts behalve als ik aan de zijkant van de schaap sta dan zie ik jou voor de schaap staan en dan natuurlijk de schaap achter jou terwijl jij naast de schaap staat en als ik nou aan de andere zijkant van de schaap sta zie ik jou achter de schaap staan terwijl te toch echt aan de zijkant van het schaap staat waar staan we eigenlijk het is allemaal toch zo onduidelijk is er iemand die opheldering kan geven waar we dan moeten staan

 

Barny

 

Van een oude wijze Griekse herder kregen wij deze tip: Als je toenadering tot een schaap zoekt, doe je dat van achteren. :(

 

Op die manier is jouw links ook het links van het schaap. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eeeuuuhhh

 

Volgens mij liggen mijn caches in de Kempen (das Brabant) onder beuken en naaldbomen. maar na dit berichtje zal ik 't effe checken.

 

Maar tot nu toe geen Eikenprocessierups verbod borden gezien tijdens de cace controles, dus het zal wel los lopen denk ik

 

dan bedoel ik natuurlijk niet dat die rupsen loslopen natuurlijk, want die kruipen, en ....

 

enfin je begrijpt me

 

groet,

Vinnie1 (aka Meneer fanatiek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zelfs in onze grondwet geregeld geweest:

De grondwet bepaalde in 1848 dat het processieverbod bleef bestaan voor plaatsen waar dit gebruik niet voorkwam. "Onder de rivieren mochten deze processies wel blijven bestaan. Daar is het een vrij normaal verschijnsel."

En nu, meer dan anderhalve eeuw later zien we dat de processierups nog steeds vooral beneden de rivieren huis houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das een mooi berichie , maar de rups komt alleen in limburg en brabant voor tot nu toe.

 

 

Euhhhhhh.. Dat zeiden ze vorig jaar ook, toen ik ging cachen in Groningen...

 

 

 

Ik bedoel eigenlijk dit tijdstip van het jaar. Hoe warmer het word hoe meer er komen en die trekken naar het noorden als hier de blaadjes op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das een mooi berichie , maar de rups komt alleen in limburg en brabant voor tot nu toe.

 

 

Euhhhhhh.. Dat zeiden ze vorig jaar ook, toen ik ging cachen in Groningen...

 

 

 

Ik bedoel eigenlijk dit tijdstip van het jaar. Hoe warmer het word hoe meer er komen en die trekken naar het noorden als hier de blaadjes op zijn.

 

Het was in mei dat ik in t noorden ging cachen... :w00t2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

In Den Haag en omstreken heerst er ook sinds een aantal jaar een plaag van deze beestjes. Vooral aan de kust (duinen etc) zijn ze veel te vinden. Gemeente Den Haag en Gemeente Westland doen er alles aan deze beestjes te bestrijden, maar hier en daar kom je ze toch nog tegen. Laatst met cachen zag ik er ook nog één met flinke brandharen!

bewerkt door bvdkruk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...