Spring naar bijdragen

Gebruik Lettertypen in cache beschrijving.


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Voor een cache beschrijving wil ik graag een ander letter type gebruiken.

Hier voor gebruik ik de code

 

<font size="5" face="Palace Script MT Semi Bold">

 

Nu blijkt echter dat niet alle computers dit letter type kennen.

Met als gevolg dat de cache beschrijving er niet meer uit zien.

 

Is hier een oplossing voor ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor een cache beschrijving wil ik graag een ander letter type gebruiken.

Hier voor gebruik ik de code

 

<font size="5" face="Palace Script MT Semi Bold">

 

Nu blijkt echter dat niet alle computers dit letter type kennen.

Met als gevolg dat de cache beschrijving er niet meer uit zien.

 

Is hier een oplossing voor ?

 

Ik zou altijd bij de bouw van websites, ongeacht het thema van de site, een lettertype gebruiken dat gebruikelijk is in de meeste tekstverwerkers.

Denk aan arial, times new roman, verdana, tahoma, courier enz. Daar zit dan best nog wel wat tussen dat goed bruikbaar is, anders blijf je tegen dit probleem aanlopen.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het lettertype ERRUG belangrijk is, maak dan van het verhaal een PLAATJE en plaats dat. Probleem opgelost. Alleen... aanpassen van de tekst wordt dan wat lastiger.

 

Ja, het lettertype is belangrijk om dat je daar een bepaalde zweer mee kan creëren.

Met arial, times new roman, verdana, tahoma, courier enz gaat dat niet lukken die zien er voor mij allemaal het zelfde uit.

Het probleem van een plaatje is dat deze niet in bijvoorbeeld .gpx bestanden terecht komt.

En op die manier wordt de cache ondoenbaar voor de mobiele cacher.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een behoorlijke fontverzameling maar daar zit dit font niet in. Na wat gezoek blijkt dat dit Palace Script™ een copyright font is van LinoType dat gekocht moet worden. Met een prijskaartje van 21 dollar voor de hele familie.

Ik heb gezocht naar een equivalent font maar dat is niet zo gauw te vinden.

Ik bedoel: van het copyrighted Times font is de gratis Thymes afgeleid. Van de Swiss kom je zo op Helvetica terecht . Maar van de Palace?

Er zijn wel andere vrije handwriting fonts in de wereld. Maar die zijn bij gebruikers ook dun gezaaid. Misschien dat de meeste Windhoos gebruikers wel een Monotype Corsiva hebben. Dat lijkt een heel klein beetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil geen lettertypen die zweren creeren. :wink2:

 

Maar om de juiste sfeer te creeren zal je opzoek moeten gaan naar een font wat standaard al in windows zit ingebakken. Iedereen kan dan onder windows zien en begrijpen wat je bedoelt.

Wordt moeilijk, dat weet ik. Zeker ook als het ook op een PPC moet werken.

 

het bovengenoemde font ken ik ook niet maar is het misschien zoiets als:

Lucinda Handwriting of iets dergelijks. Dit staat dacht ik standaard op iedere HD onder Windhoos.

 

ger@ld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil geen lettertypen die zweren creeren.  :D

 

Ja, ja, neem deze dislectikus maar in de maling. :wink2:

 

Het gaat i.d.d. om een oud handschrift achtig iets.

Op een pocket pc zal het dan wel een standaard letter typen worden.

Maar dat is niet zo erg, als ze het dan maar kunnen lezen.

 

Ik dacht meer in de lijn van:

Het opgegeven lettertype staat niet op de computer en wordt daarom automatische gedownload.

 

Maar misschien ben ik mijn tijd ver vooruit :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil geen lettertypen die zweren creeren.  :D

 

Ja, ja, neem deze dislectikus maar in de maling. :wink2:

 

Het gaat i.d.d. om een oud handschrift achtig iets.

Op een pocket pc zal het dan wel een standaard letter typen worden.

Maar dat is niet zo erg, als ze het dan maar kunnen lezen.

 

Ik dacht meer in de lijn van:

Het opgegeven lettertype staat niet op de computer en wordt daarom automatische gedownload.

 

Maar misschien ben ik mijn tijd ver vooruit :yes:

Erg ver vooruit ben ik bang voor, helaas is het zo dat als het lettertype niet voorkomt op de PC van de lezer een volgend lettertype wordt gekozen. Dit zou dan dus verminkingen kunnen vormen op de website, bij de lezer natuurlijk.

 

Er zijn veel mensen die erg weinig lettertypes hebben geïnstalleerd omdat lettertypes nou eenmaal ook ruimte in beslag nemen. Geloof me of niet er zijn er die slechts 4 of 5 types erop hebben staan, de rest hebben ze weggejasd.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we blij wezen dat niet iedere keer een font wordt geinstalleerd.

Dan zou je na een avondje internet er zo 200 bijhebben.

Bovendien is de bestandsgrote van een font niet zo erg maar de tijd van het opstarten van windows. Hij gaat dan zoeken naar alle (in het register) gerigistreerde lettertypes en dat kan aardig wat tijd in beslag nemen als het de 500 benaderd.

 

Gewoon eens even kijken welke fonts standaard aanwezig zijn in windows en/of de installatie CD (alle fonts worden ook niet standaard geinstalleert).

Gebruik er daar een van en de kans is groot dat iedereen de pagina ziet zoals jij hem bedoelt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het lettertype ERRUG belangrijk is, maak dan van het verhaal een PLAATJE en plaats dat. Probleem opgelost. Alleen... aanpassen van de tekst wordt dan wat lastiger.

 

 

Nee nee geen plaatje aub!!! :wink2:

 

Daar kun je niets aan veranderen en veel cachers kopieren de tekst in Word zodat bv de engelse tekst weg moet, of plaatjes, enz.

 

Ik denk Alex dat je altijd dat probleem blijft houden. Wanneer de font niet op de computer van de lezer is geinstalleerd dan zal de computer de standard font gebruiken en dat is meestal Times (vreselijk by the way)

 

En enige wat je kan doen is de font uploaden en een link plaatsen zodat de lezer die de goede font niet heeft deze kan downoladen en installeren.... alleen nu hebben we een ander probleem :yes: ... hoe weet diegene die de pagina opent of de goede font is :D

 

Terug bij af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een behoorlijke fontverzameling maar daar zit dit font niet in. Na wat gezoek blijkt dat dit Palace Script™ een copyright font is van LinoType dat gekocht moet worden. Met een prijskaartje van 21 dollar voor de hele familie.

Ik heb gezocht naar een equivalent font maar dat is niet zo gauw te vinden.

Ik bedoel: van het copyrighted Times font is de gratis Thymes afgeleid. Van de Swiss kom je zo op Helvetica terecht . Maar van de Palace?

Er zijn wel andere vrije handwriting fonts in de wereld. Maar die zijn bij gebruikers ook dun gezaaid. Misschien dat de meeste Windhoos gebruikers wel een Monotype Corsiva hebben. Dat lijkt een heel klein beetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten zijn er methoden om fonts te pushen richting de gebruiker. Hier doet zich echter inderdaad een eerder genoemd probleem bij voor. Ik betwijfel het ten zeerste of mensen bereid zijn een extra font te installeren puur voor de cache. Waarom combineer je niet beide methoden?

 

Plaats een plaatje met JOUW font. Dat kunnen mensen van thuis uit zien. Voor mobiel gebruik etc, geef je ook een standaard font.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten zijn er methoden om fonts te pushen richting de gebruiker. Hier doet zich echter inderdaad een eerder genoemd probleem bij voor. Ik betwijfel het ten zeerste of mensen bereid zijn een extra font te installeren puur voor de cache. Waarom combineer je niet beide methoden?

 

Plaats een plaatje met JOUW font. Dat kunnen mensen van thuis uit zien. Voor mobiel gebruik etc, geef je ook een standaard font.

 

:beerchug: da's n goeie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten zijn er methoden om fonts te pushen richting de gebruiker. Hier doet zich echter inderdaad een eerder genoemd probleem bij voor. Ik betwijfel het ten zeerste of mensen bereid zijn een extra font te installeren puur voor de cache.

Welk eerder genoemd probleem bedoel je ?

Een gemiddeld True type font is maar 100 kB groot, dus dat mag het probleem niet zijn.

Het gaat er dan meer om hoe veel handelingen er gedaan moeten worden.

 

Waarom combineer je niet beide methoden?

Plaats een plaatje met JOUW font. Dat kunnen mensen van thuis uit zien. Voor mobiel gebruik etc, geef je ook een standaard font.

 

De tekst is nog al lang (half hoofdstuk :beerchug: )

Als ik deze 2 keer op de cache pagina moet zetten wordt het er ook niet beter op.

Misschien een volledige versie in een plaatje en een beknoptje versie in pure tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...