Spring naar bijdragen

Gebruik Lettertypen in cache beschrijving.


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Van het verschijnsel Fonts pushen heb ik nog nooit gehoord en wordt volgens mij ook nooit gebruikt.

Kijk maar eens op een gemiddelde commerciele website.

Alle teksten (en links) zijn meestal plaatjes (gif of jpg).

 

Er bestaat echter wel een soort script welke kijkt met welke browser er gewerkt wordt (toch reintje).

 

Zo zien WAP gebruikers en IE 3.0 gebruikers bv een plain textversie en de IE4.0 en hoger gebruikers een grafische voorstelling van de text.

 

Tis maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij gebruik van PostScript (in de wereld van de drukkers veelal) is het mogelijk om de gebruikte fonts in het document zelf mee te geven. (als dat volgens de licentie van het font mag). Over het algemeen gokt men er niet op en gebruikt men fonts die ook bij de drukker aanwezig zijn (gekocht).

Een font-load mechanisme kan wel met html maar dan moet je de weg gaan van plug-ins voor browsers of de gebruiker aanwijzingen geven om het font ergens van te uploaden en te installeren waarna de browser de page met het gewenste font kan weergeven. Dit zie je vaak met pages in India waar nogal wat verschilende talen met hun eigen klanksymbolen bestaan. (een Tamil-font, een devanagiri font etc.) Daar heb je vele fonts die slechts plaatselijk gebruikt worden (plaatselijk is hier 15 miljoen sprekers/schrijvers in die taal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel even de boeken er op nageslagen.

 

Daarin staat beschreven dat, als een computer niet het opgegeven font heeft, er wordt terug gevallen op het default font. Daarom is het raadzaam om in definitie van het font een rijtje op te nemen in afnemende wenselijkheid.

Op deze site gebruiken we het rijtje font-family: "Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;"

 

Ik heb nergens gelezen dat je automatisch fonts kan pushen. Uitgaan van een bepaalde windows installatie stuit mij als Mac gebruiker natuurlijk nogal tegen de borst. :huh:. Mogelijk zou je nog iets heel slims kunnen proberen met JavaScript. Als dat al mogelijk is krijg je dat niet geplaatst op gc.com.

 

JaTo heeft bij "De bakens van Malpagi" een aparte pagina gebruikt voor de brief. Naar ik aanneem om ook een "sfeer" te creëren. Ik heb daar geen negatieve reacties over gehoord. (Afgezien dat het me nu opvalt dat de "oude kleur groen" nog gebruikt wordt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...