debendevanvier Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 zit ik dus in een programma EasyGPS heet en zie hoe easy het is?!?!?!? Error Information Unknown data received from GPS. The program received data that doesn't match the expected output from the GPS. Possible causes: Your GPS is transmitting NMEA data. Disable NMEA output from your GPS. The baud rates used by the program and your GPS do not match. Another device or application (Palm Pilot, camera, Hotsync software, etc) is using the serial port. Software Updates To get the current free program update for your GPS software, visit the Current Release Version webpage for your product. To get the very latest bug fixes for specific issues you may be encountering, visit the Bug Fixes webpage for your product. To report a GPS issue (after verifying that your GPS firmware is up-to-date), visit the Support webpage for your product. ExpertGPS: Current Released Version | Bug Fixes | Support EasyGPS: Current Released Version | Bug Fixes | Support *Iemand een idee?wat doe ik fout? Jolanda
BigBird Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 Heb je al gekeken of één van de genoemde Probable Causes van toepassing is? - NMEA is een methode om over de seriele poort met (bijv) je PDA te praten. NMEA geeft life gegevens door over je positie. En dat werkt niet met EasyGPS. Deze herkent alleen een 'gewoon' protocol, bijv Garmin protocol. - Baudrate is de snelheid waarmee de GPS met je PC praat. Moet aan beide zijden hetzelfde staan. Bij Garmin is dat 4800 baud. - Another device... Het kan zijn dat je op de seriele poort ook een PDA aansluit. deze houdt de poort bezet, ook als je de PDA eraf haalt. Succes,
debendevanvier Geplaatst 8 maart 2005 Auteur Geplaatst 8 maart 2005 Heb je al gekeken of één van de genoemde Probable Causes van toepassing is?- NMEA is een methode om over de seriele poort met (bijv) je PDA te praten. NMEA geeft life gegevens door over je positie. En dat werkt niet met EasyGPS. Deze herkent alleen een 'gewoon' protocol, bijv Garmin protocol. - Baudrate is de snelheid waarmee de GPS met je PC praat. Moet aan beide zijden hetzelfde staan. Bij Garmin is dat 4800 baud. - Another device... Het kan zijn dat je op de seriele poort ook een PDA aansluit. deze houdt de poort bezet, ook als je de PDA eraf haalt. Succes, <{POST_SNAPBACK}> PDA nee hebt ik niet Garim instellingen staan goed Hoe kan ik zien ,of waar in welke taal mijn seriele poort praat? Ben bang dat dit weer een lange nacht gaar worden,want ik kan dit niet uitstaan GPS zegt controleer de bedrading,nou dat heb ik onder tussen toch mooi wel 1000 keer gedaan Jolanda mv 4
debendevanvier Geplaatst 9 maart 2005 Auteur Geplaatst 9 maart 2005 naar een lange nacht en avond en dag batteryen leeg en weer nieuwe erin is dit probleem nog steeds NIET opgelost en ik kan dit dus niet uit staan moet wel zeggen pc is weer mooi op geruimd ga opzoek naar helpdesk als die bestaat? Jolanda mv 4
debendevanvier Geplaatst 9 maart 2005 Auteur Geplaatst 9 maart 2005 helpdeske in engenland thja dus wie snapt dit verhaal?? dat er iets staat dat zie ik ook,maar wat is een andere verhaal En dit is het eenste wat lijkt op mijn ,nee de gps en comp probleem Wie vertaald dit in gemakkelijk nederlands?? FAQs Q. I cannot establish communication through my PC serial port to my GPS but my PDA connects fine, what can be the problem? A. The most common issue is interference from one of the various synchronization programs used with PDAs (Personal Digital Assistants, i.e. Palm Pilot). Please ensure that the "sync" program (ex. HotSync, TrueSync, ActiveSync) is disabled. Synchronization programs will block all communication through the serial port that is not a PDA device. You can disable the program by going to the task bar (bottom right corner of the Windows Start bar) and right clicking on the sync program icon (typically two arrows that form a circle) and selecting exit. You can restart the program after the GPS download is complete by clicking on the Start button of the Windows Start bar and then Programs and the appropriate folder.
dmace Geplaatst 9 maart 2005 Geplaatst 9 maart 2005 Er zijn meer van dat soort programma's als EasyGPS (zoek maar in het software-forum). Als die ook dezelfde problemen geven, dan ligt het waarschijnlijk niet aan je PC. Een ander iets dat je kunt proberen, is om de hyperterminal (onder de communcations-accesoires in XP) aan je compoort te koppelen met de juiste snelheid, en kijken of je response krijgt. Dat is in ieder geval je connectie goed. GSAK is bijv. ook gewoon ongeregistreerd te gebruiken. Suc6!
debendevanvier Geplaatst 9 maart 2005 Auteur Geplaatst 9 maart 2005 Ik heb het gevonden Maar nou komt die ik braaf ja ik ben een braaf mens De instellingen zoals in boekje neer gezet Kijk zie plaatje de onderste instellingen geven de fout melden en de bovenste nou dan doet hij het gewoon En kijk hij gooit 1600 routes in mijn GPS Met 1 route per weekend Jolanda p.s draadje kan dicht
TheFamily Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Ook wij hebben problemen met het inlezen van de waypoints in onze etrex legend. We hebben de WP's gedownload en geopend in GSAK, maar als we ze daarna in de etrex legend willen zetten, dan lukt het niet en geeft hij een foutmelding. Hij heeft het maar 1 keer gedaan, de eerste keer en daarna worden de wp's niet meer in de legend geladen. Nu kunnen we dus alles met de hand invoeren Heeft iemand een idee, hoe dit nu kan en is er een oplossing voor?
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 Heeft iemand een idee, hoe dit nu kan en is er een oplossing voor? Wordt er een foutmelding gegeven?
TheFamily Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 ja, de volgende foutmelding wordt weergegeven: Error sending waypoints: [ERROR] CreateFile: Toegang geweigerd GARMIN can't init COM1
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 (bewerkt) GARMIN can't init COM1 Dan lijkt het er op dat de COM1 poort bezet wordt gehouden door een ander programma. Sommige programma's "luisteren" continu naar de COM-poort, om te "zien" of er misschien een apparaat aan gekoppeld is, zoals een PDA. Uitschakelen/deïnstallatie van dat programmaatje geeft dan de oplossing. Je zou bv. eens in de system tray (icoontjes rechtsonder in de balk, naast het klokje) of een van de programmaatjes daar naar de COM-poort luistert. Om er achter te komen welk programmaatje de boosdoener is, zou je de programmaatjes in deze systemtray een voor een uit kunnen schakelen (met rechtermuis erop klikken en dan uitzetten/afsluiten) en dan steeds (als je er weer een hebt uitgeschakeld) te proberen of het dan wel goed werkt. 12 juli 2005 bewerkt door Peetee
TheFamily Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 ja, de pda gebruikt com1, maar het gekke is, dat de pda op de usb-poort aangesloten wordt.
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 ... het gekke is, dat de pda op de usb-poort aangesloten wordt. De gps bedoel je?
TheFamily Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 nee, de pocket pc. De legend wordt via een kabel aan de computer verbonden en de PDA via de usb-poort.
Peetee Geplaatst 12 juli 2005 Geplaatst 12 juli 2005 (bewerkt) ja, de pda gebruikt com1, maar het gekke is, dat de pda op de usb-poort aangesloten wordt. Maar als de pda usb gebruikt, waarom staat hij dan ingesteld op com1? Het is m.i. wel duidelijk dat dat het probleem oplevert. Die instelling naar com1 moet gewijzigd. Of je moet de gps op een andere poort zetten. Of in je bios deze com-poort anders configureren. 12 juli 2005 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten