Spring naar bijdragen

welke software kan sd-gps aan?


Gast louissmit

Aanbevolen berichten

Gast louissmit

Ik heb een IPAQ 5550 met een expansion pack voor een CF en extra batterij. Mijn GPS receiver is een Globalsat sd501 GPS receiver dus via de SDIO ingang. Met TomTom werkt het allemaal perfect en het is zeer handzaam. Maar dat is vooral voor in de auto. Kan iemand mij adviseren welke geocaching software de SD GPS aan kan. Heeft iemand al ervaring?

 

LouisSmit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast louissmit

Dank voor je reactie. Als ik zo via google zoek krijg ik denk ik niet hetgeen wat ik zoek. Dan krijg ik veel te veel. Het gaat mij om geocaching software die een GPS receiver herkent die in het SD slot zit. Ik heb al diverse dingen geprobeerd: OziExplorer, Vito Navigator, GSAK etc maar ik kreeg het GPS signaal niet herkend. Of ik doe iets niet goed of de software is nog niet geschikt voor SD input.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al geprobeerd om wat te spelen met de verschillende com poorten? Ik heb een CF gps ontvanger en die werkt probleemloos met Ozi, GPS-Dash en GPS Tuner.

gps-dash op com7 baudrate 4800 protocol op NMEA

gps-tuner alles op auto

Ozi baud 4800 poort com7 Sentence GPRMC

 

Maar dat zullen per combinatie ppc/gps ontvanger misschien wel verschillende instellingen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha nu geef je al wat meer info;

 

het blijft een beetje gokken wat het kan zijn en wat jij al weet, maar wat nalopen kan helpen.

 

We gaan even uit van Ozi ce

Ik heb even in de specificaties gekeken;

 

aanvullend;

je hebt nmea 183 standaard en secondairy sirf binair (staat het op nmea 183 voor ozi)

 

Nu kan ik niet zien of er verder onderscheid is met nmea in/ nmea out en andere nmea combinaties en wat bedoeld wordt met de sdio interface.

dat heeft nl betrekking op de combinatie van nmea.

 

 

ervaring leert dat je baudrate (stel 4800 zoals bij G) in Ozi ce gelijk moet zijn aan die van de Globalsat sd501 GPS is deze ook 4800?

 

andere vraag kan zijn of je win ce versie past bij de gps

pocket pc 2002/2003 win ce, wince .net en wm2003

 

led show fix; ? dan weet je of de gps het doet. (simpel maar het kan?)

 

In Ozi kan je bij moving map show gps fixdata zien en terwijl je met instellingen rommelt, kijken of het gaat werken. bij waiting for nmea data heb je ondanks fix van de gps geen communicatie met je programma.

heb je wel communicatie tussen gps en ozi ce, maar geen fix op de gps dan zie je Satellite view

een ronde cirkel met daarin rode rondjes met aanwezige satellite nummers.

In dat laatste geval hoef je alleen naar buiten voor een fix.

 

Geen satellite view bij Ozi dan ook checken NMEA only bij gps en compoort checken nr

parity none en stop bits in de regel 1 in Ozi config GPS en COM

 

Verder is bij Com in Ozi de interval output op 1 ingesteld;

In de specificatie gps output formaat zit er ook eentje bij met 5 sec.

je weet maar nooit.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "redelijk groot" probleem vij een PPC is de combinatie TomTom en OziCE. Die gaan eigenlijk niet echt lekker samen. De een houdt de compoort voor de ander gesloten.

 

Vito Navigatator II en GPSTuner moeten in ieder geval wel samen willen werken met TomTom.

Wat GSAK in het rijtje die jij opnoemt, snap ik niet helemaal. GSAK past niet op de PPC.

Wil je de coördinaten uit GSAK overjodelen naar bijvoorbeeld TomTom, dan kan dat gewon via je Harde Schijf en dan via Active Sync, of via een Cardreader. No problemo.

Het maakt in principe niet uit of je PPC een GPS heeft dat via SD, CF of BT gaat. Als het software al die vreemde compoorten maat aan kan en ik geloof dat OziCe niet verder gaat dan com 5. Tja, en het kan gebeuren dat de drivers voor je GPS installatie compoorten gaat aanmaken die nogal een stukje hoger in getal zit.

 

Ik heb hier Vito Navigator, GPSDash, GPSTuner en nog een zooi van die progjes allemaal werkend gehad.

De laatste versie van GPSTuner is momenteel de beste van allemaal, maar ook de duurste.

 

Je kunt trouwens al die andere progjes niet vergelijken met OziCE.

Ze zijn allen kleiner. ik zou van geen enkele de kaartfunctie gebruiken.

Wil je geocachen zoals met een standalone GPS dan is GPStuner de beste. Deze is het nauwkeurigst en het zuiverst. De andere wijken nogal af.

 

Enneh, wat die SDIO GPS betreft, al dat software doet met dus met hem.

En wil je OziCE gecombineerd met met TomTom werkend hebben op de PPC dan moet je hier op het forum de zoekfunctie gebruiken. Er staat hier op het forum een link naar een programma dat na het installeren de werking tussen TomTom en OziCE verbeterd voor wat betreft de compoorten.

 

Een ander probleem kan de capaciteit van de SDGPS zijn. Wat hebben ze momenteel? 256 Mb of 512 Mb?

Kaarten voor OzoiCe nemen namelijk nogal wat plek in, als je Ozi tenminste echt bruikbaar wilt hebben ;)

Aangezien je TomTom er ook al op hebt staan en ik er vanuit ga dat je niet nog een expansionpack hebt met nog een SD of CF ingebruik.

Ik ga er dan vanuit dat de 550 niet en SD en CF gebruikt.

 

GRTZ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast louissmit
Een "redelijk groot" probleem vij een PPC is de combinatie TomTom en OziCE. Die gaan eigenlijk niet echt lekker samen. De een houdt de compoort voor de ander gesloten.

 

Vito Navigatator II en GPSTuner moeten in ieder geval wel samen willen werken met TomTom.

Wat GSAK in het rijtje die jij opnoemt, snap ik niet helemaal. GSAK past niet op de PPC.

Wil je de coördinaten uit GSAK overjodelen naar bijvoorbeeld TomTom, dan kan dat gewon via je Harde Schijf en dan via Active Sync, of via een Cardreader. No problemo.

Het maakt in principe niet uit of je PPC een GPS heeft dat via SD, CF of BT gaat. Als het software al die vreemde compoorten maat aan kan en ik geloof dat OziCe niet verder gaat dan com 5. Tja, en het kan gebeuren dat de drivers voor je GPS installatie compoorten gaat aanmaken die nogal een stukje hoger in getal zit.

 

Ik heb hier Vito Navigator, GPSDash, GPSTuner en nog een zooi van die progjes allemaal werkend gehad.

De laatste versie van GPSTuner is momenteel de beste van allemaal, maar ook de duurste.

 

Je kunt trouwens al die andere progjes niet vergelijken met OziCE.

Ze zijn allen kleiner. ik zou van geen enkele de kaartfunctie gebruiken.

Wil je geocachen zoals met een standalone GPS dan is GPStuner de beste. Deze is het nauwkeurigst en het zuiverst. De andere wijken nogal af.

 

Enneh, wat die SDIO GPS betreft, al dat software doet met dus met hem.

En wil je OziCE gecombineerd met met TomTom werkend hebben op de PPC dan moet je hier op het forum de zoekfunctie gebruiken. Er staat hier op het forum een link naar een programma dat na het installeren de werking tussen TomTom en OziCE verbeterd voor wat betreft de compoorten.

 

Een ander probleem kan de capaciteit van de SDGPS zijn. Wat hebben ze momenteel? 256 Mb of 512 Mb?

Kaarten voor OzoiCe nemen namelijk nogal wat plek in, als je Ozi tenminste echt bruikbaar wilt hebben ;)

Aangezien je TomTom er ook al op hebt staan en ik er vanuit ga dat je niet nog een expansionpack hebt met nog een SD of CF ingebruik.

Ik ga er dan vanuit dat de 550 niet en SD en CF gebruikt.

 

GRTZ

Dank voor de tips. Ik ga het eens uitproberen allemaal.

De capaciteit van mijn SDGPS is geen probleem. Ik heb een expansionpack met een CF kaart van 1Gb plus extra batterij. Moet ik dus een poosje mee kunnen buiten lopen.

 

Ik wil TomTom en Geocaching software natuurlijk niet gelijktijdig laten draaien maar of het een of het ander.

 

Bij de SDGPS kwam een programma GPS INfo. Die herkent op COM poort 4 de GSP ontvanger en baudrate 4800. Je ziet hem ook gegevens binnen halen en de posities van de satellieten afbeelden.

Gebruik ik nu Vito Navigator en stel deze in op COM port 4 baudrate 4800, stopbit 1 en databit 8 parity none en ik laat hem scannen dan vindt hij bij compoort 4 No signal (overigens ook bij compoort 7,1 en 3). Als ik daarentegen op het navigatiescherm van Vito kijk zie ik wel het tekentje van GPS zonder een kruisje erdoorheen. Stel ik de Compoort in op bijvorbeeld 1 dan geeft hij een kruisje door het tekentje van de GPS.

 

Ik zal ook eens kijken naar de specs van GPSTuner. Die kende ik nog niet. En de bedoeling is inderdaad om met een standalone PPC en de Globalsat SD501 GPS receiver in het SD slot en de kaarten op de CF naar buiten te gaan. Nu nog de juiste en werkende geocaching software.

 

Groet

 

Louis Smit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...