Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Op mijn site heb ik enkele begrippen uit de geocache-wereld staan. Het zijn uitdrukkingen die wij onderling bezigen. Ik vraag mij af, of er nog meer uitdrukkingen de ronde doen, die ik ook in mijn lijstje zou kunnen opnemen. Even een belangrijke opmerking. Dit alles speelt zich af in goede harmonie met de betreffende cachers, hoewel zij misschien zelf de uitdrukkingen niet kennen... Het is louter grappig en/of luchtig bedoeld en voor mijzelf een plezant onderdeel van het geocachen, omdat de begrippen refereren aan allerlei wezenlijke onderdelen van het geocachen. En uiteraard wil ik het op deze toon houden. Ik kwam op het idee van de begrippenlijst, omdat ik via Achtbaangek vernam, dat gisteren bij het event de Carrotte-methode ter spreke kwam. En uiteraard ben ik trots dat er een methode om caches te vinden, naar mij vernoemd is...
DearHunter Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Op dit lijstje mag "een drive-in cache" niet ontbreken.
mvs "Team Pooh" Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Ik voel ook wel voor een "echte Diamant" of een "Diamant cache", waaronder dan m.i. verstaan moet worden een zeer moeilijk puzzelcache, die bij mede cachers het gevoel van "daar gaan we weer" en "slapeloze nachten" oplevert.
mvs "Team Pooh" Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 o ja, en vergeet je eigen dochter niet. Er wordt toch regelmatig gerefereerd aan caches die op een mooi Lady Cachetta manier verstopt zijn. Dus ziets als Lady-cachetta-cache: cache die een creatieve uitvoering van de cache zelf heeft. Of zoiets dus
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 Ik voel ook wel voor een "echte Diamant" of een "Diamant cache", waaronder dan m.i. verstaan moet worden een zeer moeilijk puzzelcache, die bij mede cachers het gevoel van "daar gaan we weer" en "slapeloze nachten" oplevert. <{POST_SNAPBACK}> De diamant-cache staat genoteerd. Dank Team Pooh. Trouwens; ik zit nog te broeden op de definitie van een Team-Pooh-log. Dat is namelijk heel mooie log waarbij altijd een foto van Pooh prijkt
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 Op dit lijstje mag "een drive-in cache" niet ontbreken. <{POST_SNAPBACK}> Help me even met een goede definitie svp.
Gotcha! Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Op dit lijstje mag "een drive-in cache" niet ontbreken. <{POST_SNAPBACK}> Help me even met een goede definitie svp. <{POST_SNAPBACK}> Cache waarbij je je auto er bovenop of op maximaal 10 meter parkeert.
Gotcha! Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 TB's-rippen is in deze regio ook een veel gehoord begrip. hiervan bestaan verschillende varianten zo is de GR-rip zeer berucht en leidt geregeld tot verhitte discussie's
schatzoeker Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Als ik net te laat ben voor een ontmaagding, gebruik ik wel eens de afkorting: S.T.F. Second to Found!
mgr Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 TB's-rippen is in deze regio ook een veel gehoord begrip.hiervan bestaan verschillende varianten zo is de GR-rip zeer berucht en leidt geregeld tot verhitte discussie's <{POST_SNAPBACK}> En de zeer belangrijke snaai-actie ook. Hetzelfde, maar dan bij caches die je al eens had gevonden. snaai·en (ov.ww.) 1 [inf.] (een TB) wegnemen => stelen (bv. ter bevordering van de doorstroom.) Gr.M.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 TB's-rippen is in deze regio ook een veel gehoord begrip. hiervan bestaan verschillende varianten zo is de GR-rip zeer berucht en leidt geregeld tot verhitte discussie's <{POST_SNAPBACK}> Heel interessant. Wat is het precies? Komen er ook honden bij te pas?
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 o ja, en vergeet je eigen dochter niet. Er wordt toch regelmatig gerefereerd aan caches die op een mooi Lady Cachetta manier verstopt zijn. Dus ziets als Lady-cachetta-cache: cache die een creatieve uitvoering van de cache zelf heeft. Of zoiets dus <{POST_SNAPBACK}> Is toegevoegd.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 TB's-rippen is in deze regio ook een veel gehoord begrip.hiervan bestaan verschillende varianten zo is de GR-rip zeer berucht en leidt geregeld tot verhitte discussie's <{POST_SNAPBACK}> En de zeer belangrijke snaai-actie ook. Hetzelfde, maar dan bij caches die je al eens had gevonden. snaai·en (ov.ww.) 1 [inf.] (een TB) wegnemen => stelen (bv. ter bevordering van de doorstroom.) Gr.M. <{POST_SNAPBACK}> Kunnen we hier spreken van b.v. het GOTCHA-principe of zo?
Wilxlii Carrotte Geplaatst 13 februari 2005 Auteur Geplaatst 13 februari 2005 Als ik net te laat ben voor een ontmaagding, gebruik ik wel eens de afkorting: S.T.F. Second to Found! <{POST_SNAPBACK}> Of moeten we spreken van een Zoetemelk-found?
schatzoeker Geplaatst 13 februari 2005 Geplaatst 13 februari 2005 Als ik net te laat ben voor een ontmaagding, gebruik ik wel eens de afkorting: S.T.F. Second to Found! <{POST_SNAPBACK}> Of moeten we spreken van een Zoetemelk-found? <{POST_SNAPBACK}> Ook leuk!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden