Spring naar bijdragen

Mag je ruilen wat in je 'eigen' cache zit? - Breng je stem uit.


Geoman

Aanbevolen berichten

[b:post_uid0]Let op! Het bekijken van de polluitslag leidt ertoe dat je niet meer kan stemmen. Dit om de stemuitslag niet te beinvloeden.[/b:post_uid0]

 

Deze poll van Baflo Bill is aangepast en opnieuw geplaatst daar de vraagstelling niet duidelijk was.

Hieronder de eerste reacties overgenomen uit de oude poll. Om verwarring te voorkomen de vragen aangepast naar de nieuwe situatie.

 

-----------------------------------------------------------

[i:post_uid0]

Tsja, een vraagje nu ik voor het eerst een eigen cache(Agricola's doos) heb gemaakt. Nu komen er mensen langs en stel dat die er wat instoppen wat ik erg graag wil hebben.

Het lijkt mij 'not done' maar hoe denkt de gemeenschap erover?

 

Voorbeeld: In mijn cache zit een geocaching.nl bumpersticker mag ik deze ruilen? Wil hem erg graag hebben.

 

Baflo Bill  

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

gepost door lex : 

 

Het is een interessant dilemma, waar ik helaas nog niet aan toe ben.  

 

 

 

[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voorbeeld: In mijn cache zit een geocaching.nl bumpersticker mag ik deze ruilen? Wil hem erg graag hebben.

 

Dit was als voorbeeld bedoelt, niet dat ik dit zo graag wil (kan hem tenslotte ook bestellen, nietwaar?).

Anders ga je misschien denken dat ik er zomaar dingen uit ga halen.

Het was een interessant dilemma, vandaar dat ik het opbreng.

Het lijkt me nog steeds 'not done'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder enige gewetenswroeging verwijder ik uit mijn eigen caches alle bederfelijke waar zoals snoep, lucifers, dope, sjampo, zeep, geurkaarsen e.d.

Het smelt in de warmte, geeft schimmel als het nat wordt, stinkt een uur in de wind (trekt honden aan) etc.

En zelfs dan: soms zijn er dingen die fanatiek aan het roesten gaan. Ook die haal ik eruit. Het is zo'n kleine moeite om dingen tegen vocht te beschermen door ze in kleine plastic zakjes op te bergen!

Raadgeving aan mensen die caches uitzetten: zorg voor de aanwezigheid van lege plastic zakjes in de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals de Prof. al aangeeft, als er zaken in de cache komen die deze in gevaar brengt, door roest en/of geuren, dan moeten deze zaken er wel uitgehaald worden ! Sterker nog: deze hadden er niet eens in mogen komen (of op een correcte manier verpakt).

Verder vind ik het 'not done' om zaken uit je eigen cache te halen omdat je deze zo graag wilt hebben. Dat moet je maar op een andere manier doen, of door te kopen of in de gaten houden wanneer deze dingen in caches verstopt worden waar je nog niet bent geweest en ze dan ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo'n kleine moeite om dingen tegen vocht te beschermen door ze in kleine plastic zakjes op te bergen!

Raadgeving aan mensen die caches uitzetten: zorg voor de aanwezigheid van lege plastic zakjes in de cache.

Ik heb inderdaad in andere caches van die handige zip-lock-baggies (is er een nederlands woord voor?) gezien. En wil ze erg graag in mijn caches gebruiken. Maar waar kun je die dingen krijgen? Behalve in de States....

Enne, ik vind dat je wel iets mag ruilen in je eigen cache, als het maar niet zo wordt, dat je het gaat zien als een soort bevoorrading en alle aparte dingen eruit haalt en er saaie dingen in laat zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik dat je geen spullen uit je eigen cache moet halen om te ruilen wel te verstaan. Dat wat de prof. aangeeft is in mijn optiek niet spullen uit de cache halen, maar gewoonweg verwijderen ten behoeve van het voortbestaan van de cache. Een goede zaak dus, hoewel ik dingen die kunnen gaan roesten wel wat te ver vind gaan. Geurkaarsen daarentegen vind ik een goede, want sommige caches kun je als mens bij wijze van speken al van verre ruiken, walgelijk!

Ik ben zelf nog niet in een dergelijke situatie kunnen komen, daar ze mijn hele cache (MaasMond) in z'n geheel hebben "geruild"......... maar er niets voor terug hebben gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja inderdaad en soms met een opdrukje van een groen hennep-blad.

Een (groot)handel die dergelijke sluitbare zakjes verkoopt:

Vreugdenhil Papier BV, Industrie weg 129 Rotterdam (vestigingen elders in het land)

Zakken m/sluitgrip  16 x 32 cm 0,05 1000 stuks staat op een doos hier. Er zitten er nog 400 in.

Ik kan hier ook andere maten kopen, kleiner (8 x 12 b.v.) maar per 100 stuks en dan duurder.

Belangstelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik ruil dus wel heel sporadische iets wat in onze cache terecht gekomen is.  :)  

 

Iedereen die onze cache gedaan heeft weet dat we na bijna elke log onze cache ga bezoeken om de logs in te scanen. Ook weet iedereen dat de deksel bijna niet meer dicht kan ivm de goodies die erin zitten, en die komen er echt niet zo maar in

Als we zien dat de Cache na enkele bezoekers aan het minderen is, wordt hij door ons zelf en uit eigen portomenee bijgevuld. Soms kom ik dan wel eens een kleinigheid tegen wat ik echt leuk vind. Ik bedoel 1 zo'n dingetje weegt niet op tegenover wat ik er maandelijks in prop  ;)  

 

En dan nog iets...wat moet ik dan met de verpakte pakketjes  met mijn naam er op..ook laten liggen...??

Dat zou mijn heksenverzameling niet ten goede komen  :butbut:  

 

 

Groetjes

Marielle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Het mooie van Ikonboard (het forumprogramma waar je

nu in zit te lezen) is het feit dat je compleet vrij bent

in je antwoorden.

 

Als de poll dus niet je antwoord bevat, of als je extra info

wilt toevoegen dan kan je onder de poll een reactie plaatsen.

 

Op die manier kan jou reactie door middel van een simpele

add-reply toch meegenomen worden in een poll. En de

reply's onder een poll worden zeer zeker gelezen!

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...