Spring naar bijdragen

kan iemand mij helpen ?


Gast mhkarperss

Aanbevolen berichten

Gast mhkarperss

ik kom hier effe niet uit.

als ik via ozi een route naar mijn magellan platinum stuur dan is de route b.v 22 km. maar als ik die zelfde route loop dan is hij maar 20 km. hoe kan dat ??

en dat is ook andersom als ik een route loop en dan staat er bij trip teller 20 km. en op ozi 22 rara hoe kan dat ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik kom hier effe niet uit.

als ik via ozi een route naar mijn magellan platinum stuur dan is de route b.v 22 km. maar als ik die zelfde route loop dan is hij maar 20 km. hoe kan dat ??

en dat is ook andersom als ik een route loop en dan staat er bij trip teller 20 km. en op ozi 22 rara hoe kan dat ??

 

 

Een gelopen track is door bewegingen en gezoek naar satelieten altijd langer. Doet dus mijlen vermoeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkarperss

Ja maar ook al loop ik hem niet maar heb de route in ozi gemaakt en op ozi zegt hij dat hij b.v. 20 km is dan is hij in mijn gps minder dat snap ik niet dus als ik het goed begrijp zit er wel een verschil van 10 % in.ik hoop dat iemand dat snapt en uit kan leggen. wel bedankt voor jullie hulp he !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merkwaardig :rolleyes:

 

Hebben de waypoints waartussen de route gemaakt is dezelfde coördinaten in je GPS en in OZi?

Als dit het geval is kan ik maar twee dingen bedenken die het verschil kunnen verklaren:

 

1) instelling, OZi ten opzichte van je GPS.

 

2) afrondingsverschillen. OZi berekent wellicht een bocht zoals deze getekent is, terwijl je GPS rekening houdt met een uitzwenker in de bocht. Tevens alle afzonderlijke lijntjes bij elkaar opgeteld dat het een iets anders zegt dan de ander.

 

Zie ik een testondervindelijke oplossing:

 

Loop/Fiets/Rij een route waarvan de afstand bekend is. Bijvoorbeeld over een coopertestbaan waar op gezette tijden de meters staan aangegeven. Of langs de snelweg waar je je op de hectometerpaaltjes kunt concentreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...