Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Na het inlezen van het .tdb bestand kies je voor de menuoptie "Maplist"

En vervolgens voor "Output map list".

In de map waar de .tbd staat zie je nu ook een bestand "*******_TDB_List.txt"

Dit is de lijst die je zoekt.

Bedankt, ga vanavond even op zoek naar het bestand (had deze optie al wel gebruikt, maar wist het effect niet).

Terug naar topic: inmiddels CS v7-kaarten via usb-stick en img2gps (met unlockcode) naar gps gestuurd en route gereden. Automatische routing werkte gewoon (was nog een vraagteken gelet op een paar draadjes eerder). Ga nu op deze manier wat delen van Frankrijk voorbereiden.

Bon vacance :thumbup:

bewerkt door keesm
Geplaatst (bewerkt)
Ondertussen heb ik sendmap20 met MG7 geprobeerd... Lukt niet  , krijg de melding van "foute" img-bestanden/ kan bestand niet openen terug.

Heb ik daar alleen last van of heeft Garmin deze "route" geblokkeerd?

Wordt dus even wachten op de nieuwe versie van sendmap20  .

Ik was een beetje te voorbarig. Ik kan kaarten laden, maar veel minder dan ik op basis van 56 Mb zou verwachten. Als ik via img2gps onder de 50 blijf (nog niet eens heel NL :thumbup: ) gaat het goed.

Ben nu wel heel benieuwd wat MG7 nu meer aan details te bieden heeft. MG6 is ook nog goed genoeg....

bewerkt door koedeboe
  • 1 year later...
Geplaatst

Hallo,

Ik sta op het punt om een 60 csx te kopen. Ik heb nu een Vista (monochroom), maar wil graag topo en autorouting onderweg. Bij mijn Vista heb ik MetroGuide (v6.10.2) gekocht, en baal nu als een stekker dat ik weer een smak(je) geld moet betalen voor CN, en die MetroGuide door de plee kan spoelen.

Vandaar dat ik dit draadje met veel interesse heb doorgespit. Het routeren op basis van een adres blijkt dus weg te vallen. Jammer, want dat is wel een mooie functie! Aan de andere kant is het ook niet zo'n groot probleem om thuis of onderweg even een waypoint aan te maken na even op de kaart te zoeken, of op de computer in MetroGuide het adres op te zoeken.

Aangezien dit draadje alweer even stil ligt:

1) Is het nog steeds mogelijk om automatische routering toe te passen op de GPSr (60csx) met behulp van IMG2GPS en MapSend20?

2) Is het nog steeds onmogelijk om in deze combi te zoeken op adres?

3) Zijn daar andere trucs voor?

BvD,

Rolf.

Geplaatst
1) Is het nog steeds mogelijk om automatische routering toe te passen op de GPSr (60csx) met behulp van IMG2GPS en MapSend20?

2) Is het nog steeds onmogelijk om in deze combi te zoeken op adres?

3) Zijn daar andere trucs voor?

1) Ja

2) Ja, nog steeds onmogelijk

3) Ja, er zijn andere trucs:

MetroWizzz

(Zelf nog niet getest.)

Verder schijnen er ook speciale .TDB bestanden te zijn waardoor routering met MG zelfs vanuit MapSource mogelijk wordt.

(Zelf nog niet getest.)

Geplaatst

Zo heeee..dit draadje ook ff soor gespit! Wat een technische dingen zeg! Mijn man maar eens f flaten zien. Want die wil toch graag navigeren met onze GPS60CSX (USA) Onze Magellan Meridian Gold..kon dat nml. ook. We hebben ook wle apparte navigatie...maar ja..hij wil dat. Vindt ie makkelijker. Zo kan ie voor zijn gevoel de cahces erin en dan daarheen touren. Maar om nu nog eens City Navigato te kopen? Misschien is dit verhaal dus wat voor ons :thumbdown:

Kent iemand ook het programma Onroute? Daar is geen oplossing voor he..om mee te navigeren oid.

Gr. Spacewuppy(vr)

Geplaatst
Zo heeee..dit draadje ook ff soor gespit! Wat een technische dingen zeg! Mijn man maar eens f flaten zien. Want die wil toch graag navigeren met onze GPS60CSX (USA) Onze Magellan Meridian Gold..kon dat nml. ook. We hebben ook wle apparte navigatie...maar ja..hij wil dat. Vindt ie makkelijker. Zo kan ie voor zijn gevoel de cahces erin en dan daarheen touren. Maar om nu nog eens City Navigato te kopen? Misschien is dit verhaal dus wat voor ons :bangin:

Kent iemand ook het programma Onroute? Daar is geen oplossing voor he..om mee te navigeren oid.

Gr. Spacewuppy(vr)

ik dacht vanmorgen..ga zelf eens ff aan de slag. het was een makkie. Vraag me niet hoe en wat! haha. Ik heb een leeg SD kaartje genomen..In de GPS60CSX gedaan. metroguide europe v8 in mapsource geopend. Nu had ik op mijn pc een "autorouting metroguide wizzard"staan. Die heb ik daarbij gebruikt...en warempel!! Ik kan mijn GPS gebruiken als navigatie. Voorheen als ie vroeg van navigeren via de weg..dan kon ie dat niet. Werd dan gezegd..geen wegpunten beschikbaar. En nu...Hij ging berekenen en de route werd mooi weer gegeven over de wegen! :huh: Ik in de auto gestapt..testritje en hij voorde me prima naar het adres toe, wat ik gewoon ingevoerd had!! Ik ben zo blij..dat het gewoon heel makkelijk gelukt is!! :hammer: Ik als..leek wat betreft het GPS gebeuren..

Groetjes Spacewuppy(vr)

Geplaatst

Na dit goede nieuws direct mijn bestelling de deur uit gedaan! Bruine Beren, Spacewuppies en Jurgen & Co (via PB) bedankt voor de adviezen en gebruikerservaring! Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe speelgoed binnen is.

Geplaatst (bewerkt)

... en vandaag was hij binnen! De topo wordt nog nagezonden, dus direct de gelegenheid gehad om de MetroWizz eens uit te proberen. Dit werkte geweldig. Direct uitgeprobeerd, en zoeken op adres is geen probleem, ook de POI's uit MetroGuide worden probleemloos in gebruik genomen door de GPS.

Vervolgens de eerste caches gaan zoeken, en mezelf door de GPS met de MetroGuide kaarten de weg laten wijzen. Dit doet hij foutloos. Om niet al teveel de 'bekende weg' te volgen, heb ik ingesteld dat snelwegen vermeden moesten worden, en het gevolg was een alternatieve route door en langs de dorpen tussen Oosterhout en Waalwijk.

Blij dat ik CN niet heb gekocht, met de MetroGuide-kaarten al op mijn computer. MetroWizz is een klein programma, simpel te installeren en in het gebuik legt het de stappen netjes uit. Geen ingewikkelde handleiding, gewoon een paar stappen met goede (engelstalige) uitleg over wat er moet gebeuren, en wat er in beeld gaat komen (in de trand van: verstuur de kaarten vanuit MapSource naar je computer, MapSource maakt dan een indexbestand aan, waarna MetroWizz het overneemt, breek desnoods MapSource af als het zelf kaarten gaat versturen).

Nogmaals bedankt voor de tips!

bewerkt door Goonies Oosterhout
  • 6 months later...
Geplaatst (bewerkt)
MetroWizzz

(Zelf nog niet getest.)

Ik heb via MetroWizzz de kaarten van Metroguide en Topo opnieuw ingeladen, maar kom nu aan een volgende vraag: hoe werkt het routeren nu eigenlijk? Dit is even helemaal nieuw voor mij. Metroguide staat uiteraard aan, maar dan ....

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst (bewerkt)

MetroWizzz

(Zelf nog niet getest.)

Ik heb via MetroWizzz de kaarten van Metroguide en Topo opnieuw ingeladen, maar kom nu aan een volgende vraag: hoe werkt het routeren nu eigenlijk? Dit is even helemaal nieuw voor mij. Metroguide staat uiteraard aan, maar dan ....

Als het goed is vraagd de GPS na het inkloppen van een coordinaat:

volg de wegen

volg niet de wegen

Als je kiest voor volg de wegen gaatie een route berekenen. Je metroguide kaart moet wel aan staan.

Het werkt trouwens fantastisch. Inmiddels Metrogiude 9 Europa binnengehaald en deze met met MetroGold(de betaalde versie van MetroWizz) geupdated en de bestanden naar de GPS verstuurd. Zo voor weinig geld autonavigatie op de GPS

bewerkt door delta123
Geplaatst (bewerkt)

MetroWizzz

(Zelf nog niet getest.)

Als het goed is vraagd de GPS na het inkloppen van een coordinaat:

volg de wegen

volg niet de wegen

Dat schermpje had ik ook verwacht, maar die krijg ik niet te zien :thumbsup:

Zoiets dus:

img44abda0d24fa4.jpg

bewerkt door Team Firefox
Geplaatst
Dat schermpje had ik ook verwacht, maar die krijg ik niet te zien :)

Zoiets dus:

img44abda0d24fa4.jpg

Ga naar het hoofdmenu, kies de optie 'Instellen', kies de optie 'Routeren', en stel daar in wat je wilt dat het apparaat doet: wegen volgen, geen wegen volgen, of vragen! Ten minste, zo werkt het op mijn GPSMAP 60CSx.
Geplaatst

Zoiets dus:

img44abda0d24fa4.jpg

Ga naar het hoofdmenu, kies de optie 'Instellen', kies de optie 'Routeren', en stel daar in wat je wilt dat het apparaat doet: wegen volgen, geen wegen volgen, of vragen! Ten minste, zo werkt het op mijn GPSMAP 60CSx.

Ik heb hem ingesteld op 'vragen' of 'verzoek' staat er eigenlijk. Er lijkt zo inderdaad meer beweging in te komen, alleen na 'volg wegen' krijg ik nu 'Routeberekening fout: Geen wegen nabij vertrekpunt'. Nou wonen we hier niet midden in een weiland of in een hutje op de hei, dus da's raar. Het straatje waar de vuurvosjes wonen staat keurig op de kaart. Iemand nog een idee hiervoor?

Geplaatst

Zoiets dus:

img44abda0d24fa4.jpg

Ik heb hem ingesteld op 'vragen' of 'verzoek' staat er eigenlijk. Er lijkt zo inderdaad meer beweging in te komen, alleen na 'volg wegen' krijg ik nu 'Routeberekening fout: Geen wegen nabij vertrekpunt'. Nou wonen we hier niet midden in een weiland of in een hutje op de hei, dus da's raar. Het straatje waar de vuurvosjes wonen staat keurig op de kaart. Iemand nog een idee hiervoor?

Even de topo kaarten uitzetten dan...

Geplaatst

Even de topo kaarten uitzetten dan...

Alle Topo's uitgezet, maar helaas :cry:

Op een ander forum kwam ik nog wel dit tegen:

...for me was that I overlooked selecting the option at the bottom of the map tab "Include Route Calculation Data....".

Waar het 'include route calculation data' op een 60CSx te vinden is, is mij een raadsel. In de mappen routering en kaart staat het niet, ook niet bij kaartinstellingen. Nog iemand een idee?

Voor de volledigheid: het gaat dus om een 60CSx, Metroguide 8.0, Topo kaarten en Metrowizzz.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...