Erben Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Nu ben ik twee dagen achtereen een aantal uurtjes met een etrex wezen wandelen... vanavond valt me ineens op: een zere pols! Geen idee waar het van kwam, tot ik de etrex toevallig even pakte. Ja hoor! Het naar buiten draaien van de pols en het toch hard moeten drukken op knopjes, die combinatie, daar zit 'm de pijn! iemand hier ervaring mee? (ik hoop het van niet natuurlijk, maar..)
Franc Viseur Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Nu ben ik twee dagen achtereen een aantal uurtjes met een etrex wezen wandelen...vanavond valt me ineens op: een zere pols! Geen idee waar het van kwam, tot ik de etrex toevallig even pakte. Ja hoor! Het naar buiten draaien van de pols en het toch hard moeten drukken op knopjes, die combinatie, daar zit 'm de pijn! iemand hier ervaring mee? (ik hoop het van niet natuurlijk, maar..) <{POST_SNAPBACK}>
dmace Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Hebbie 20 multicaches van meerdere waypoints gedaan ofzo? Ik hoef dat ding alleen maar vast te houden, en verder niks. Krijg je ook RSI van je GSM of als je een Zaklantaarn vasthoud? Het stuurwiel van je auto? Raar verhaal heb je hoor, maar ik denk niet dat het komt van het vele intikken in 2 dagen. m.a.w. geef eens wat meer info.
Erben Geplaatst 22 november 2004 Auteur Geplaatst 22 november 2004 Nee, geen 20 multicaches gedaan. Dag 1 heb ik wel zelf een route geprobeerd te maken en dan klik je toch wel wat af: markeren, naam geven (dat is veel klikwerk), enz. Dag 2 dus gecached, 2 caches gedaan, onderweg kijk ik wel vaak op de 'kaart' waar andere punten liggen (we kwamen van een andere kant gewandeld dan de beoogde P-plaats, en ik vind het gewoon leuk om veel op de gps te kijken) dus ik klikte verhoudingsgewijs veel voor een geocache tocht. Een zaklamp gebruik ik niet zo vaak en een GSM en auto heb ik niet dus daar kannik niet over oordelen... Ik vroeg het me vooral af natuurlijk, om te horen of ook anderen dit probleem hadden (gehad) en zo ja, het NIET meer hadden met een ander toestel...
Camelion Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Met één hand vind ik het ook niet prettig werken, ook al schijnt het ding er voor gemaakt te zijn. Ik werk dus met twee handen. Eéntje om 'm mee vast te houden en de ander om de toetsen te bedienen. RSI? Nuh, geen last van.
dmace Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Met één hand vind ik het ook niet prettig werken, ook al schijnt het ding er voor gemaakt te zijn. Ik werk dus met twee handen. Eéntje om 'm mee vast te houden en de ander om de toetsen te bedienen. RSI? Nuh, geen last van. Idem dito. Overigens kun je e.e.a. achterwege laten door alleen de punten in te voeren, en ze later pas een naam te geven als je ze uitleest in je computer. Tikt ff prettiger. ik begin dus gewoon met 001, 002, etc.
Kruimeldief Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 (bewerkt) Nu ben ik twee dagen achtereen een aantal uurtjes met een etrex wezen wandelen...vanavond valt me ineens op: een zere pols! Geen idee waar het van kwam, tot ik de etrex toevallig even pakte. Ja hoor! Het naar buiten draaien van de pols en het toch hard moeten drukken op knopjes, die combinatie, daar zit 'm de pijn! <{POST_SNAPBACK}> Dan gaat het nog om welke Etrex je bedoeld. De Etrex met de joystick is gemakkelijker. De Etrex met een PC kabel is nog gemakkelijker. Je hoeft toch onderweg bijna niets in te tikken? Hooguit die paar waypoints die je onderweg bij elkaar sprokkelt. De rest heb je toch al via je PC geupped? Twee dagen 2 uur met een etrex lopen en dan al een RSI? Hmmm, vergeet het maar. Daar trapt geen enkele verzekeringsmaatschappij of rechter in. Wat ik me afvraag is, wat voor werk je dan doet. Lijkt me iets met veelvuldig de handen in de zakken. Kruimeldief Wat is goed fout als het foute niet goed is? 22 november 2004 bewerkt door Kruimeldief
Kleine welp Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Soms denk ik ook wel eens dat een touchscreen in de etrex niet verkeerd zou zijn, hoewel ik er eigenlijk nooit problemen heb met de bediening.
Erben Geplaatst 23 november 2004 Auteur Geplaatst 23 november 2004 Wat ik me afvraag is, wat voor werk je dan doet. Lijkt me iets met veelvuldig de handen in de zakken. dribble.gif rolleyes.gif Tja, serieus: als je in ' bos loopt (en vaak ook in open terrein) moet je de etrex steeds horizontaal houden voor ontvangst. Het is in het bos soms lastig om opnieuw 'fix' te krijgen. Waarschijnlijk daardoor ontstaat het probleem, mogelijk in combinatie met een niet geheel 'doordraaibare' pols (al wist ik dat tot nu toe niet). Je 'moet' de GPSr dus wel steeds in een krampachtige houding vasthouden. En 't indrukken van de knupkes gaat ook niet bepaald makkelijk. Bestaat er geen GPSr die wat meer driekantig van vorm is, zodat je je pols niet zo ver hoeft te draaien (GPS V?) Overigens heb ik d'r een met joystick. Nou ja, wat een gezeur. Let's go caching! En die cache die ik in gedachten heb, die komt er! Dank voor de reacties, ik moest't gewoon ff kwijt...
buxx Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Komt me erg bekend voor van m'n Etrex Euro. Vooral van de duim krijg ik last, nadeel van zo'n robuust apparaat :-) Ik heb een Mac, dus aan sluiten op de computer om de WP te editen zit er bij mij niet in zover ik weet, ook het deleten van de tijdelijke WP's moet dus met de hand bij mij.
Aanbevolen berichten