Spring naar bijdragen

"dummies"


stefanne_3

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb vandeweek GPS for Dummies gesponst, en even vlug doorgekeken.

Wordt nergens gerept over geocaching zoals ik het snel kon zien.

 

Geocaching for Dummies lijkt me wel aardig, maar het is jammer dat hier nog geen vertalingen van zijn. Niet dat Engels moeilijk is, maar je inleven in een ander landschap als ze voorbeelden maken is niet echt handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het lijstje van boeken die iets met geocaching te maken hebben (volgens Amazone = USA online bookshop) zijn:

 

Geocaching for Dummies (For Dummies S.) ~Joel McNamara

John Wiley & Sons Inc

Paperback - September 20, 2004

 

The Geocaching Handbook ~Dave Ulmer (Foreword), Layne Cameron

Globe Pequot Press

Paperback - July 1, 2004

 

Complete Idiot's Guide to Geocaching (Complete Idiot's Guides (Lifestyle Paperback)) ~Jack W. Peters

Alpha Books

Paperback - June 1, 2004

 

The Essential Guide to Geocaching ~Mike Dyer

Fulcrum Publishing

Paperback - August 15, 2004

 

GeoCaching: Hike and Seek with Your GPS ~Erik Sherman

APress,US

Paperback - April 1, 2004

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt dat als iets populair wordt, of het nu geocaching is of Feng Sue, dat er dan boeken over verschijnen. Daar is belangstelling voor. Uitgevers verdienen daar mee.

Een ander symptoom van het menselijk gedrag is dat er behoefte bestaat aan mondelinge en practische uitleg. Dus geocaching cursussen met praktijkdagen.

En net zoals men vroeger nog wel eens een teambuilding dag met het personeel had d.m.v. paintballing, zo krijgt men nu zwerf- en zoektochten met GPS en caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lezen van een boek over geocaching voegt op zich niet zo veel toe. Het bestaan van boeken over geocaching, meer dan 1, geeft wel aan dat het 'underground' tijdperk is afgesloten.

 

Ik ben nog niet zolang bezig met Geocaching, heb inmiddels wel alles gekocht - en gelezen - wat er is uitgegeven. Er schijnt zelfs een DVD in de maak te zijn die hopelijk wel PAL ondersteund is.

De boeken hebben geen van alle de diepgang die je eigenlijk verlangt als beginner of 'ver' gevorderde. De 'content' van de boeken is oppervlakkig en is alleen van belang voor instappers.

Alle Dummies en Idiot's guides willen dan niets liever dan die doelgroep!

In mijn optiek -niet gelijk terugslaan aub - komt de gemiddelde amerikaan niet ver boven dit niveau. Dus verkoop je al heel snel veel boeken in de VS -.

 

Nederlandse boeken die werkelijk interessant zijn bestaan niet op het gebied van Geocaching omdat het aantal Dummies en Idiot's hier te klein is.

Vanuit mijn manische communicatiedrang en mijn uitgeefverslaving wil ik een 'werkje' op de markt gaan brengen - eerst in het Nederlands en dan al rap in het Engels - dat veel meer behelst dan dat wat in de Amerikaans uitgaven te leren valt.

 

Wat ik bijv. zelf als aankomend cacher mis is kennis van zaken wanneer er een ogenschijnlijk simpel sommetje uitgerekend moet worden bij een driehoeksmeting.

Weet inmiddels wat RD coordinaten zijn en hoe ze werken.

Ben nu met sinussen en cosinussen in de weer.

 

Ik kan mij zo voorstellen dat er een boekje komt dat inspiratie aanreikt om een leuke cache te maken (met voorbeelden) maar ook dat er duidelijk wordt uitgelegd hoe je met een probleem dat elke beetje cache nou eenmaal in zich heeft, moet omgaan.

 

Kortom een boekje dat Amerikanen als een klein bijbeltje zullen koesteren.

Zij mogen de uitvinders zijn van Geocaching zijn, dat zijn ze ook van de lopende band! Het verfijnen, culturiseren van de sport kan je het beste aan d'oude wereld overlaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...