koedeboe Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Ik heb voor een cache ook netjes contact met SBB opgenomen nadat onze approver me ldde dat het SBB terrein was. Netjes alles besproken met "Ko de boswachter" en on site even de situatie bekeken. Hij had er geen bezwaar tegen en zou nog even navragen bij de collega's hoe eea moest (was zijn eerste cache)... Daar bleek dat er een contract voor op moest worden gesteld om duidelijk te hebben van wie de cache was... bla bla bla. Wel waren er administratiekosten aan verbonden. Dit voor het "raamcontract" dat ik dus met SBB heb. Daar heb ik zelf geen probleem mee, dus heb ik die netjes overgemaakt, ben ik er voor een periode van 5 jaar af. Daarvoor heb ik nu dus wel een officiele ingang bij SBB en is er een goede verstandhouding, da's ook wat waard.
GeoGerard Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Toch raar dat de een met €15 een 1 jaarcontract krijgt en de ander met €15 een vijf-jaarcontract. Ik ga trouwens weer een van mijn caches op SBB terrein opheffen. Uit protest tegen de gang van zaken hier en uit zelfbescherming.
Camelion Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Ik ga trouwens weer een van mijn caches op SBB terrein opheffen. Uit protest tegen de gang van zaken hier en uit zelfbescherming. <{POST_SNAPBACK}> En tegen wie protesteer je dan? Tegen SBB? En denk je dat dit een reden is voor SBB om hun reglement aan te passen? Of protesteer je tegen geocaching.com (of approval van caches in het algemeen) dat het heffen van leges een consequentie is van het plaatsen van caches, en daar ben je het niet mee eens? Of protesteer je tegen al die mensen die er wél 'intrappen' bij SBB? En dan, de gang van zaken hier. Bedoel je dan: de gang van zaken op het forum? de gang van zaken bij SBB? de gang van zaken bij geocaching.nl? de gang van zaken bij geocaching.com? de gang van zaken bij jou thuis? Misschien lijkt het er op dat ik je belachelijk wil maken, maar dat is uiteraard niet zo. Dan had ik dat wel via PB gedaan Je bent het ergens niet mee eens en wilt protesteren, maar mij is het niet helemaal helder. Tot slot, het weghalen van een cache is m.i. het slechtste alternatief. Je doet jezelf te kort, en je medecachers. SBB in ieder geval niet.
gr2 Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 (bewerkt) Get yourself together, GeoGerard. Bij de cynici van SBB komt zo'n statement toch niet over. Gewoon laten liggen deze cache. Al is het maar om SBB die vijftien euro door de neus te boren, die je niet hoeft te betalen. Ik ben het met je eens dat het heel raar is dat SBB de een niets laat betalen, de ander drie euro per jaar en de volgende weer vijftien euro per jaar. Dit chaotische tarievenbeleid is hopelijk niet maatgevend voor de algehele financiële administratie van SBB. 18 november 2004 bewerkt door gr2
8BG Geplaatst 18 november 2004 Auteur Geplaatst 18 november 2004 Er wordt nu vanuit gegaan dat Koedeboe eveneens een bedrag van 15 euri's exclusief heeft betaald. In zijn verhaal kom ik echter nergens een bedrag tegen. Misschien heeft hij wel meer of minder betaald, wat het geheel extra interessant maakt. Dan wordt de vraag hoe de bedragen worden bepaald, en wat er voor tegenover staat. Lijkt me leuk, concurrentie tussen de boswachters.
mgr Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Misschien kan in de lijst contactpersonen t.z.t. ook de bijbehorende tariefinformatie worden meegenomen Grtz, M.
mgr Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Nouja, het is me wat allemaal. Maar er zijn ook wel lichtpuntjes. Het aanbieden van recreatiemogelijkheden is een hoofdtaak van SBB, volgens http://staatsbosbeheer.nl/pagina.asp?ID={5...5-1A3C5842E080} Struinen is niet per definitie een doodszonde, volgens http://staatsbosbeheer.nl/pagina.asp?ID={A...BE9B645DD996}#2 Ik heb al eerder gelezen in het forum dat men in principe welwillend staat ten opzichte van geocaching. Verder heb ik begrepen dat er gelobbyd wordt om een verklaring van SBB te krijgen dat geocaching kostenloos wordt toegestaan. Ik kan mij voorstellen dat die verklaring gepubliceerd wordt op een NL-pagina van geocaching.com of desnoods ook op geocaching.nl (er zijn toch een hoop cachers die deze site ook wel kennen), zodat in een gesprek met de boswachter hierop te allen tijde kan worden teruggevallen. Verder zou het mooi zijn als er een standaardprocedure kan komen voor caches in SBB gebieden. De geocacher vult dan een standaardverklaring in dat de cache aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoals niet ver van het pad, niet in een kwetsbaar gebied, en wat verder maar te verzinnen valt. Op het formulier worden de gegevens vermeld van de cacheplaatser, de coordinaten worden vermeld, en eventueel een stukje kaart. Dit wordt ingediend ter kennisgeving van SBB, bij het hoofdkwartier en de lokale boswachter. Als er binnen een vaste termijn -zeg 8 werkdagen- geen bezwaren van SBB zijn, kan automatisch geocaching.com approval worden verleend. En wij moeten ervoor zorgen dat de cache netjes ligt en dat het spul netjes blijft. SBB kan altijd achteraf bezwaren indienen als daar opeens reden voor is (verandering in gebied, of klachten over de cache, etc.). Naar keuze kan dan door SBB contact worden opgenomen met de cacheplaatser, of in uiterste geval met de geocaching.nl contactgroep. Ofzo. Als dat eenmaal loopt kan het simpelweg uitgebreid worden naar de landschappen. Grtz, M.
gr2 Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 (bewerkt) <{POST_SNAPBACK}> Nog even en je kwalificeert je voor het natuurbeheerdersoverlegteam. Het Cairnteam zou de voorgestelde regeling wat willen stroomlijnen. Bijvoorbeeld: de cacheplaatser plaatst de cache en geocaching.com keurt hem goed als er geen levensgevaar is. Als de terreineigenaar bezwaren heeft, haalt hij de cache weg of hij verordonneert de cacheplaatser per mail of telefoon ervoor te zorgen dat de cache verdwijnt, met een verwijderingsheffing als stok achter de deur. Terreinbeheerders die klagen bij geocaching.nl moeten worden doorverwezen naar geocaching.com. De .com kan ze dan eventueel doorverwijzen naar de individuele cacheplaatser. Terreinbeheerders die websites voor de rechter willen slepen omdat ze bekendmaken waar geocaches liggen, kunnen worden gewezen op de vrijheid van informatie zoals vastgelegd in de Europese grondwet: ''Artikel II-11: De vrijheid van meningsuiting en van informatie Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of ideeën, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.'' Iedereen heeft in deze regeling zijn eigen verantwoordelijkheid. Mocht de websites ooit het juridische water toch aan de lippen komen te staan, dan kan worden nagedacht over strakkere eisen aan geocaches voor de gegevens worden gepubliceerd. 18 november 2004 bewerkt door gr2
GeoGerard Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 ''Artikel II-11: De vrijheid van meningsuiting en van informatie Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of ideeën, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.'' Houdt dit in dat het approven / goedkeuren van caches een illegale activiteit is? Geldt hetzelfde voor het modereren van een forum?
gr2 Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Houdt dit in dat het approven / goedkeuren van caches een illegale activiteit is? Geldt hetzelfde voor het modereren van een forum? <{POST_SNAPBACK}> De websites zijn uiteraard gerechtigd net zoveel censuur te plegen en beknottende regelgeving te produceren als ze willen. De community wikt, Jeremy beschikt.
GeoGerard Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 (bewerkt) De websites zijn uiteraard gerechtigd net zoveel censuur te plegen en beknottende regelgeving te produceren als ze willen. Dat is dan toch ook in strijd met de grondwet ? 18 november 2004 bewerkt door GeoGerard
gr2 Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 De websites zijn uiteraard gerechtigd net zoveel censuur te plegen en beknottende regelgeving te produceren als ze willen. Dat is dan toch ook in strijd met de grondwet ? <{POST_SNAPBACK}> Nee, jij mag op je website binnen de grenzen van de wet zeggen wat je wilt. Maar als ik op jouw website uitingen wil doen, ben ik natuurlijk gebonden aan de grenzen die jij stelt. De grondwet bepaalt alleen dat de overheid zich er niet mee mag bemoeien. Wat ik heb willen betogen is dat Geocaching.com volgens de Europese grondwet onbelemmerd informatie mag geven over de positie van geocaches. Terreinbeheerders kunnen dat recht niet inperken. Zo zou jij op je site mogen publiceren dat iemand een kabouter in mijn tuin heeft neergezet. Ik kan dat niet verbieden. Dit houdt mijns inziens in dat het voor websites in juridisch opzicht geen punt van zorg hoeft te zijn of cacheplaatsers toestemming hebben van de terreineigenaar. Ook van caches die zonder toestemming zijn geplaatst, kunnen de coords vrijelijk worden gepubliceerd.
mgr Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 Nog even en je kwalificeert je voor het natuurbeheerdersoverlegteam. Haha! Ja, zouden ze ook een 'bad guy' nodig hebben? Het Cairnteam zou de voorgestelde regeling wat willen stroomlijnen. Bijvoorbeeld: de cacheplaatser plaatst de cache en geocaching.com keurt hem goed als er geen levensgevaar is.Als de terreineigenaar bezwaren heeft, haalt hij de cache weg of hij verordonneert de cacheplaatser per mail of telefoon ervoor te zorgen dat de cache verdwijnt, met een verwijderingsheffing als stok achter de deur. Terreinbeheerders die klagen bij geocaching.nl moeten worden doorverwezen naar geocaching.com. De .com kan ze dan eventueel doorverwijzen naar de individuele cacheplaatser.... Idd. Maar om dat terug te krijgen schijnt ook een lobby vereist te zijn, o.a. in de VS. Kom jij daar nog binnenkort? Het gaat mij erom dat je als cacheplaatser niet meer in een eindeloze molen terechtkomt, waar je als individu op een gegeven moment de moed van verliest. Desnoods d.m.v. dat extra formuliertje. Grtz, M. Grtz, M.
Camelion Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 (bewerkt) ''Artikel II-11: De vrijheid van meningsuiting en van informatie Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of ideeën, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.'' Houdt dit in dat het approven / goedkeuren van caches een illegale activiteit is? Geldt hetzelfde voor het modereren van een forum? <{POST_SNAPBACK}> Ja, dat geldt in principe ook voor beide genoemde punten, ware het niet dat geocaching.com en geocaching.nl voor het gebruik van hun websites spelregels hebben ingesteld. Daar zul je je aan moeten houden. Je hebt op beide sites een login verkregen waarmee je tevens beloofd hebt je te zullen houden aan de regels van die site. Evenals dat je regels hebt in een horeca gelegenheid, sportvereniging en bij mij thuis. Houd je je er niet aan, pleeg je huisvredebreuk. Je moet uiteraard wel op de hoogte zijn gebracht van die regels, dan wel redelijkerwijs die regels kunnen vinden. En nee, bij mijn voordeur hangen geen spelregels maar je begrijpt best wel wat ik bedoel. Je hoeft het niet eens te zijn met de regels. Ik ben het ook niet eens met alle regels van geocaching.com en geocaching.nl, maar ik zal me er wel aan houden. It's all in the game. 19 november 2004 bewerkt door camelion
gr2 Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 ''Artikel II-11: De vrijheid van meningsuiting en van informatie Eenieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of ideeën, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.'' Houdt dit in dat het approven / goedkeuren van caches een illegale activiteit is? Geldt hetzelfde voor het modereren van een forum? <{POST_SNAPBACK}> Ja, dat geldt in principe ook voor beide genoemde punten, ware het niet dat geocaching.com en geocaching.nl voor het gebruik van hun websites spelregels hebben ingesteld. Daar zul je je aan moeten houden. Je hebt op beide sites een login verkregen waarmee je je confirmeert aan de opgelegde regels. <{POST_SNAPBACK}> Zoals ook door mij betoogd, in een reactie op GeoGerard. De vrijheid van informatie is door mij in een ander verband aangehaald: ik scheef over de vrijheid van websites de coords van caches te publiceren. Ik schreef niet over de vrijheid van users naar believen informatie op sites te plaatsen want zo'n recht bestaat uiteraard niet.
Aanbevolen berichten