Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Is dat  DUIKER HEESWEG 390352 (99) ?

En die roept de vraag op: is de hele duiker er niet meer? Is die verzakt? is de spijker foetsie?

Worden er infra-structurele werken verricht? Kort: waarom?

Ik wil wel eens op foto's zien hoe erg de toestand ter plekke is op coordinaten  163450, 434640  :yes:

Vandaag heb ik dit punt bezocht, en wat bleek: het meetpunt is nog aanwezig! Aan de omgeving te zien zijn daar de laatste tijd geen werkzaamheden uitgevoerd en het beton van de duiker zag er oud uit. Het was alleen wel overwoekerd met struiken, gras en aarde. Dat heb ik zo goed en zo kwaad als het kon verwijderd en toen kwam de meetbout tevoorschijn! :cry:

2012390352_-_Zoeken_naar_meetbout.jpg

Zoeken naar meetbout

2012390352_-_Meetbout.jpg

Meetbout gevonden!

André

bewerkt door mathlener
Geplaatst

@gr2:

Even terug komend op de kwestie met Hotel New York in Rotterdam (punt 370535).

Aannemende de hoogte van het luchtgat en 10 stenen omhoog tellend kom ik bij die stenen lijst uit. De schets spreekt over 'het midden'. De gevel heeft symetrie. Dus ik denk: die hebben ze in de vertikale voegspleet tussen de beide stenen gezet of bovenaan die voegspleet.

@ allen:

er komt een knopje om te melden dat het meetpunt er niet is e.d.

@mathlener:

gefeliciteerd.!!! En wat een fraaie foto van een meetpunthunter in volle actie. Mooi.!!

@GeoTeeth:

het kan een bugje zijn en dan zal die wel gevonden worden. Albrt leest dit mee, denk ik. Het staat in elk geval hier genoteerd.

Geplaatst
@gr2:

Even terug komend op de kwestie met Hotel New York in Rotterdam (punt 370535).

Aannemende de hoogte van het luchtgat en 10 stenen omhoog tellend kom ik bij die stenen lijst uit. De schets spreekt over 'het midden'.  De gevel heeft symetrie. Dus ik denk: die hebben ze in de vertikale voegspleet tussen de beide stenen  gezet of bovenaan die voegspleet.

Ja, dat was ook mijn gedachte. Ik stuur een paar foto's op.

Geplaatst

Ja ik heb ze aanschouwd en volgens mij zit er inderdaad boven de middennaad en wel in de baksteen die daar ligt een gat. En de baksteen heeft daardoor een barst gekregen. Ik krijg de indruk dat de gevel een beetje bijgelapt is met voegwerk. Ik meen oud en nieuwer spul te zien. Misschien toen door werklieden verwijderd. ???

Ik zal deze als 'foetsie' doorgeven aan het kadaster.

Geplaatst

Opvallend dat in bepaalde gebieden veel meer punten zijn te vinden dan in andere. Nou kan je in Brabant natuurlijk al die kerken makkelijk zien staan boven de bossen uit, maar in Holland zou dat minstens zo makkelijk moeten zijn in het polderlandschap. En in de grensstreek zou je juist meer punten verwachten om de grenslijn goed in kaart te brengen, maar het tegendeel lijkt het geval. Zuid Limburg ligt vol met punten, wat met die heuvels logisch lijkt, maar het vlakke noordelijke deel van Limburg is ook een puntennest. Uitgerekend bij mij in de buurt moet je 65 km fietsen wil je er 17 vinden. Heeft iemand een verklaring voor dit gebrek aan logica?

Geplaatst

Voor Flevoland is het wiedes: daar zijn weinig mensen en niet veel kerken en aanverwante.

De Peel is ook dun bezaaid net zoals het gebied westelijk van Eindhoven. Ook de centrale Veluwe is niet echt druk bezet. Noordoost Groningen met zijn troosteloze veenkolonien doet wat verlaten aan.

Ik denk dat veel punten gezet zijn vanwege hun nut. En dus is het meetnet in armetierige streken zonder industrie, geen infra-structurele werken en ruilverkavelingen en met weinig bewoning (dus weinig kerktorens) wat magertjes.

Geplaatst
Voor Flevoland is het wiedes: daar zijn weinig mensen en niet veel kerken en aanverwante.

hoe kom je hier nu bij als je alle mensen in de polder optelt

kan je amsterdam 2 x vullen en er zijn kerken genoeg

kom eens kijken in de polder of haalt de spartamet dat niet ;)

Geplaatst
kom eens kijken in de polder of haalt de spartamet dat niet  ;)

Wel, ik veronderstelde iets. Helaas, het Noordelijk deel van de polder haal ik niet op de Spartamet. Maar het Zuid-westelijke deel wel als daar tenminste een herberg is om te overnachten. En daar zijn de punten uiterst dun gezaaid wat verder onderzoek hoog nodig maakt!

Geplaatst

Ik zat nog even over de dungezaaide punten in de Peel te denken. Ligt daar niet een breuk in de korst? Die je zelfs in het landschap kan terug zien? En zouden aardbevinkjes niet torens laten hellen en muren verzakken zodat er uitdunning van meetpunten plaats vind?

Geplaatst
Ik zat nog even over de dungezaaide punten in de Peel te denken. Ligt daar niet een breuk in de korst? Die je zelfs in het landschap kan terug zien? En zouden aardbevinkjes niet torens laten hellen en muren verzakken zodat er uitdunning van meetpunten plaats vind?

Dat kan natuurlijk best kloppen.

Net even ten westen van Uden is de breuk te herkennen, maar deze loopt in zuidelijke richting nog een flink stuk door.

De cache "Ons pap's kuusse cache" van The Finch loopt door dit gebied.

En in het echte peelgebied is weinig bebouwing, RD stenen zakken misschien zo de grond in :dribble:

Een deel van de punten heb ik al gedaan, echte peel ligt nog wat zuidelijker.

Indien er genoeg vrije tijd is zie je de foto's vanzelf.

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

Ik merk net dat de tijd op het forum nog een uur vooruit loopt.

Zo lijkt het wel nachtwerk. :dribble:

J-W

Geplaatst

Als ik op ' mijn album' klik zie ik slechts 6 van de 12 fotootjes die ik gemaakt heb. In de statistiekenlijst staat ook dat ik 12 foto's geupload heb. Doe ik iets verkeerd?

Geplaatst
Als ik op ' mijn album'  klik zie ik slechts 6 van de 12 fotootjes die ik gemaakt heb. In de statistiekenlijst staat ook dat ik 12 foto's geupload heb.  Doe ik iets verkeerd?

In 'Mijn album' laat hij per meetpunt maar één foto zien. De overige foto's krijg je te zien als je op het nummer van het meetpunt klikt

André

Geplaatst

Professor,

Ik vind nummer 320524, Lunterse kade 14 Ederveen een lastig geval om te duiden. Volgens de topografische kaart ligt het pand inderdaad in een scherpe bocht maar daar lijkt het net of er een opstal ten zuiden is i.p.v. ten oosten zoals op de schets is aangegeven. Het lijkt erop dat de schuur is verdwenen want wat er nu nog staat kon eventueel bewoond worden maar is nu min of meer een bouwval geworden. (Waarschijnlijk gevlucht voor de nieuwe A 30) Als het pand inderdaad het gezochte object is, dan is het moeilijk zoeken op de noordkant want er is een stuk aangebouwd en vervolgens is er een dikke laag pleisterwerk aangebracht zodat de maatvoering ook geen soelaas meer biedt. In verband met twijfel nog niet gelogd.

Groeten,

Bert van der Waal van Dijk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...