Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Volgens mij zit die verstopt tussen de graspollen.

Op het paaltje staat het getal 1.1. Pak een meetlint

Ter plaatse met meetlint in de regen en modder op 10cm diepte steen gevonden, professor bedankt voor de tip weet nu waar ik naar zoeken moet
Geplaatst
Volgens mij zit die verstopt tussen de graspollen.

Op het paaltje staat het getal 1.1. Pak een meetlint

Ter plaatse met meetlint in de regen en modder op 10cm diepte steen gevonden, professor bedankt voor de tip weet nu waar ik naar zoeken moet

Dat is toch wel een behoorlijke diepte! Complimentje voor je doorzettingsvermogen :P

André

Geplaatst

Hmm, probleempje. Was gister bij een RD steen met kernnetbout. Tenminste, als het goed is want het hele ding kan ik niet terugvinden. Het ding zit vermoedelijk onder het keurig gemaaide gras in een parkachtige omgeving waar de auto's rond mij rijden en de mensen vanuit hun huis mijn verrichtingen kunnen aanschouwen.

Is het nu de bedoeling dat ik de schep uit mijn auto haal en die paal "naar boven haal"? Lijkt mij niet, want ik denk dat ik de pliessie snel naast me heb staan. Wat nu?

Geplaatst
[...] Ter plaatse met meetlint in de regen en modder op 10cm diepte steen gevonden, [...]

Gefeliciteerd,! Ik ruik hier de ware geest van het spel. Door weer en wind, regen en modder trotserend de steen gevonden. Misschien moet aan het arsenaal van benodigdheden: verrekijker(voor inspectie van topjes van torens), de GPS (om ter plekke te zijn) en de digicam (voor fotoos) toegevoegd worden: rubber laarzen (tegen modder), meetlint (voor afstanden) en prikstok (voor begraven RD-stenen). :D

Geplaatst
Hmm, probleempje. Was gister bij een RD steen met kernnetbout. Tenminste, als het goed is want het hele ding kan ik niet terugvinden. Het ding zit vermoedelijk onder het keurig gemaaide gras in een parkachtige omgeving waar de auto's rond mij rijden en de mensen vanuit hun huis mijn verrichtingen kunnen aanschouwen.

Is het nu de bedoeling dat ik de schep uit mijn auto haal en die paal "naar boven haal"? Lijkt mij niet, want ik denk dat ik de pliessie snel naast me heb staan. Wat nu?

Ja, RD stenen op begane grond zijn 'beasties' om te vinden. Veel te onopvallend. En tussen graspollen is het heel erg lastig zoeken, zeker als de nabije weg deel uitmaakt van een hondenuitlaatroute.

Soms kan je hulp hebben aan een witte geverfde pijl op het wegdek. Zoniet dan wordt het schets raadplegen, meetlint gebruiken en prikstok of werkhandschoenen.

En hoe benader je nu zo'n situatie zonder verdacht persoon te zijn? Ik zou zeggen: zo'n oranje veiligheidshesje (die men, geloof ik, al in diverse landen in de auto moet hebben) aandoen. Een gele veiligheidshelm maakt je helemaal officieel, zeker als je met zijn tweeen bent. Dan ben je nagenoeg onzichtbaar voor iedereen.

En een schets op papier bij je hebben voor eventuele politiemannen. Dat legt makkelijk uit :D

Geplaatst
Ik kom er net achter dat punt 399348 - Steen R.D. N320 Culemborg ook ontbreekt in de .wpt files en daardoor ook in mijn Engin POI bestand.

Worden deze .wpt bestanden nog bijgewerkt?

André

Hé! Je blijft wel aan jouw kant van de Betuwe!!! :D;):P

tot cache,

team Wij Drie B)

Geplaatst

Mijn tip: probeer er professioneel uit te zien en trek een oranje veiligheidsvest aan. Iedereen is nu zo gewend dat mensen die professioneel aan de weg bezig zijn zo'n vest aanhebben, dat volgens mij niemand de politie zal bellen.

102.jpg

André

Edit: Ik zie net dat de Prof hetzelfde voorstelt. Voortaan toch naar even de rest van het draaje lezen :D

Geplaatst
Hé! Je blijft wel aan jouw kant van de Betuwe!!!  ;)  ;)  :P

tot cache,

team Wij Drie  B)

Hihi! Ik zal me proberen te bedwingen. :D Maar ik kan zo snel geen andere RD steen in mijn buurt vinden. Die in Tiel is afgelopen september niet meer aanwezig :P

Maar ik heb al wel een RD punt gezien die ook een NAP bout is en een die ook een kernnetpunt is. Nu nog even een RD steen vinden.... Die van Culemborg ligt wel erg binnen mijn bereik, want ik rij er regelmatig langs als ik naar m'n werk ga. B)

André

Geplaatst

Mocht je ook graag meetpunten willen bezoeken met je hond, dan kan je voor hem/haar ook een veiligheidsvestje krijgen:

24OranjeVestGroot.jpg

Alleen ben je dan volgens mij juist extra opvallend geworden! :D

Maar hoe dan ook: ik heb zo'n vestje altijd aan als ik ook maar enigszins langs de weg naar een meetpunt gaan lopen en loop dan zonder schroom langs snelwegen, viaducten, bruggen en de nog in aanbouw zijnde Betuwelijn. Tot nu toe keek er niemand echt van op, behalve de bewoner van het huis bij steenfabriek Korenvaar in Tiel. Hij wilde weten wat ik op het terrein kwam doen; ik zag er op dat moment denk ik een beetje te proffesioneel uit. Toen ik alles uitgelegd had, vond de man het wel interessant.

André

Geplaatst
[...] Maar ik kan zo snel geen andere RD steen in mijn buurt vinden. Die in Tiel is afgelopen september niet meer aanwezig :D

[...]

Is dat DUIKER HEESWEG 390352 (99) ?

En die roept de vraag op: is de hele duiker er niet meer? Is die verzakt? is de spijker foetsie?

Worden er infra-structurele werken verricht? Kort: waarom?

Ik wil wel eens op foto's zien hoe erg de toestand ter plekke is op coordinaten 163450, 434640 B)

Geplaatst
Is dat  DUIKER HEESWEG 390352 (99) ?

En die roept de vraag op: is de hele duiker er niet meer? Is die verzakt? is de spijker foetsie?

Worden er infra-structurele werken verricht? Kort: waarom?

Ik wil wel eens op foto's zien hoe erg de toestand ter plekke is op coordinaten  163450, 434640  :D

Nee, het ging hier om punt 390351 - STEEN RD EIJERKAMPSEWG ECHTELD. Ik ben hier niet met een prikstok aan de gang gegaan, omdat de steen door het kadaster als vervallen is opgegeven. Ik heb wel een foto van de omgeving gemaakt en die staat al op de meetpunten site.

Ik zal aankomend weekend wel eens gaan kijken hoe de situatie bij punt 390352 is. De foto's zal ik uploaden en hier op het forum berichten wat ik gevonden heb.

André

Geplaatst

Wat is nu eigenlijk de bedoeling? Ik ben nu wel druk met de omgeving af te struinen naar allerlei punten en tot nu toe allemaal punten die een ander (nog) niet heeft gevonden, maar dient elk punt slechts eenmaal te worden gelogd? Of mag ik elk punt van die >5000 punten zelf loggen, ook als een ander dat al gedaan heeft?

M.a.w. een logger per meetpunt, of gewoon ieder voor zich zoveel meetpunten zoeken als je wil? Bij dat laatste wordt de verzameling foto's wel heeeeeeel groot.

Geplaatst
Wat is nu eigenlijk de bedoeling?

Van een moderator zou ik toch wel verwachten dat hij eerst de 'zoek' functie gebruikt. :D In een ander draadje schrijft Prof. Y. Lupardi het volgende:

Er kan maar eentje de eerste zijn die foto's van een punt plaatst. Maar net zoals met een cache kan die daarna best bezocht worden, door jezelf maar ook door anderen.

Stel hetvolgende: je hebt als eerste een Kernnetpunt (met wit paaltje erbij) ergens gelogd en gefotografeerd. Iemand anders komt daar elke dag op de fiets op weg naar zijn werk langs. Die ziet op een gegeven moment dat het paaltje omver is gereden. Die pakt zijn digicam en logt de foto op de site met een verhaaltje erbij. Niks mis mee, prima.

Een ander voorbeeld: er zijn van een kerk (met 'Stang boven bol') in de zomer foto's gemaakt. Een foto toont het kerkplein. Jij komt er toevallig langs als er sneeuw ligt en op het plein worden de plaatselijke mopselflore wedstrijden gehouden. Dat is een foto waard die op de site moet worden gezet!

André

Geplaatst

Ik zie ook .gpx files (links) staan op de meetpuntenpagina. Is het mogelijk om in deze .gpx file op te nemen of ze al gevonden zijn en de beschrijving ("hints")? Dan kan ik deze file in GSAK gebruiken, en naar mijn Palmpje sturen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...