Spring naar bijdragen

Ontvangst 60cs


Kitefun

Aanbevolen berichten

Het is me de laatste tijd meerdere malen opgevallen dat mijn 60cs onterecht een zwak signaal aangeeft en dat het dan vrij lang duurt voordat hij weer signaal heeft in verhouding met de etrex serie. :(

We lopen meestal met meerdere personen en twee of drie gpsjes (etrex en 60cs) dus we kunnen we het signaal goed vergelijken.

Mijn bevindingen zijn als volgt: open veld(op een paar bomen na) sterk ontvangst van 8 satalieten nauwkeurigheid van 5 meter en dan opeens geeft de 60 cs een geluids signaal en komt er in het beeld zwak signaal te staan.

Op dat moment pakt de 60 cs nog maar 2 satellieten en duurt het vrij lang voordat het signaal weer aanwezig is.

De nieuwste firmware aanwezig in de 60cs. (3.50)

In de auto met externe antenne nog geen problemen gehad (onwijs goed ontvangst) :)

Zijn er meer mensen die dit al eens is opgevallen ?

Als dat zo is dan zou het misschien aan de firmware kunnen liggen of natuurlijk aan mijn helix antenne in de gps zelf.

Met de 60 c heb ik dit probleem eigenlijk nooit gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is me ook wel eens opgevallen daar heb ik met mijn 60 Cs af en toe ook last van.

 

Aan de andere kant lipe ik laatst naast iemand met een GPS V op precies het zelfde moment vielen onze GPS signalen weg, de 60 CS had hem toch weer eerder terug en hield het signaal langer vast.

 

Ik heb het ook wel eens gemerkt met een e-trex, alleen houd de e-trex het signaal wel langer vast maar hij geeft wel eerder miswijzingen.

Naar mijn idee heeft het gewoon met het jaargetijde te maken , hoop vocht in de lucht en natte bladerendeks enzo.

 

Het zal wel een beetje aan de eigenschappen van de quadhelix antenne liggen denk ik.

Een paar tellen later als hij weer voldoende signaal heeft blijft ie het ook goed vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaargetijde ?

 

Als dat te maken heeft met de stand van de satellieten t.o.v. de aarde

en daarmee de kwaliteit van het signaal, dan kan ik dat beamen wat betreft de 60cs.

 

Ik deed Vijverbos ; slecht en wegvallend signaal op een redelijk mooie dag maar met veel begroeing boven.

Het was al eens eerder zo gegaan dus nadat we de zgn altijd beter ontvangende meridian color hadden met de meridian en de 60cs terug gegaan op een regenachtige zaterdagochtend (slechter kon niet qua condities) en perfect signaal met 8 satellieten en gecallibreerd compas direct strak aanwijzen, waar de magellan meridian color iets langer over deed maar ook daarna even nauwkeurig aanwees.

 

Bij heuvels in een bos wil de 60 ook nog wel eens aangeven dat het signaal wegvalt waar de meridiaan color gewoon signaal houdt maar bij de cache gekomen de meridian nog weleens last heeft van overshoot van 25 meter dat zich later herstelt, waar de 60 direct en consequent de goede kant op wijst.

Bij miswijzing functioneert de 60 serie prettiger door evenwichtiger een kant op te wijzen.

 

Het is niet alleen de quad helx antenne maar ook de opamp die gebruikt wordt en dan met name de low noise kwaliteiten daarvan die de fix beinvloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in het begin ontvangstproblemen gehad en sindsdien heb ik WAAS gedisabled. Ik heb de indruk dat het nu beter gaat. In de auto was het zonder externe antenne sowieso knudde, maar dat ligt volgens "deskundigen" aan de autoruit.

Gisteren station tot station gelopen in een vrij dicht begroeide bosomgeving en zonder ontvangst problemen.

Wellicht dat mijn tip nergens op slaat, maar ik heb eigenlijk geen ontvangst problemen met mijn 60CS.

 

groet,

 

Corn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reset geven helpt ook niet?

 

Voor het aandoen "Enter" ingedrukt houden dan kom je in een of ander testscherm alle knopje proberen en uit doen. Dan moet het weer gaan. ?

 

Of probeer dit pfoe was effe zoeken maar:

 

Van Garmin;

 

Master Reset

 

Warning: The Master Reset sequence will delete all routes, user waypoints, and tracks from memory.

 

View the software version by completing the following steps:

 

Press the Menu key twice to access the Main Menu.

Select System Info, and press enter.

The software version will be displayed on screen.

 

For Software Versions 2.05 and above:

 

With power off, press and hold QUIT, MENU, and ROCKER DOWN.

Press and release POWER.

Release ROCKER DOWN.

Release QUIT and MENU after 5-10 seconds when the welcome page is displayed.

Memory is now clear.

Place the unit outside with a clear view of the sky until satellites are acquired. (The unit will display "3D GPS Location.")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...