Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
... hij had al wel "ervaring" met nacht-cachers en cachers die alleen maar op scoringsdrift waren en dus de regel blijf op paden en wegen aan hun wandelschoenen lapten...

Hmm, het aantal bekeuringen uitgedeeld door boswachters aan geocachers zal dan wel de pan uitrijzen tegenwoordig... want ik neem aan dat -als het probleem zo groot is- men toch uit alle macht probeert dit tij te keren! ;)

Groetjes,

M.

edit: een t-tje in n-netje veranderd.

bewerkt door mgr
Geplaatst
Hmm, het aantal bekeuringen uitgedeeld door boswachters aan geocachers zal dan wel de pan uitrijzen tegenwoordig... want ik neem aan dat -als het probleem zo groot is- men toch uit alle macht probeert dit tij te keren!

Sterker nog.

Hij zei dat hij op de website/forum gelezen had dat cachers elkaar als "tip" gaven valse namen op te geven bij een heterdaadje, met als redenering dat men (lees: natuurbeheerders) er toch geen zaak van zouden kunnen maken!

Wie weet eigenlijk wat de exacte bevoegdheden van boswachters/opzichters e.a. natuurbeheerders zijn vraag ik mij af.

Geplaatst (bewerkt)
Hmm, het aantal bekeuringen uitgedeeld door boswachters aan geocachers zal dan wel de pan uitrijzen tegenwoordig... want ik neem aan dat -als het probleem zo groot is- men toch uit alle macht probeert dit tij te keren!

Sterker nog.

Hij zei dat hij op de website/forum gelezen had dat cachers elkaar als "tip" gaven valse namen op te geven bij een heterdaadje, met als redenering dat men (lees: natuurbeheerders) er toch geen zaak van zouden kunnen maken!

Wie weet eigenlijk wat de exacte bevoegdheden van boswachters/opzichters e.a. natuurbeheerders zijn vraag ik mij af.

Hoho, valse naam opgeven mag niet. Geen naam opgeven is níét verboden (na 1 januari a.s. overigens wel) Dus per die datum vervalt de door mij verstrekte tip geen naam op te geven. Hopelijk kunnen geocachers dan weer terecht bij de jokkende boswachter.

Boswachters zijn opsporingsambtenaren dus ze kunnen een bekeuring uitdelen. Aangezien je niet aan je eigen vervolging hoeft mee te werken, hoef je geen naam op te geven. De boswachter kan dan de politie erbij roepen, die je kan overbrengen naar het bureau om je identiteit te achterhalen. Maar in de praktijk komt de politie voor zo'n akkefietje niet naar een afgelegen bosgebied (geen wet van meden en perzen natuurlijk).

Vanaf 1 januari moet je een Ausweiss bij je hebben, op straffe van een torenhoge boete. Dan komen de zaken dus anders te liggen.

bewerkt door gr2
Geplaatst

Zelf vind ik het een beetje flauw van de heren en dams boswacht(st)ers om te klagen over zich buiten de paden begevende geocachers. Een paar jaar geleden was er ophef over het al dan niet bewapenen van boswachters zodat men kon optreden tegen rondschietende stropers in snelle wagens. Een geocachend gezinnetje lijkt me dus niet echt iets waar een boswachter nou echt tegen op moet zien.

Buiten de paadjes lopen gebeurt ook wel vaker. Door motorcrossers, brommerrijdende jeugd, kastanje-zoekende kinderen en noem maar op. En dan nog al die loslopende honden. Tja, de minibossen in dit dichtstbevolkte land ter wereld lopen werkelijk grote risico's.

Voorlopig lijkt het erop dat men beter is in het in kaart brengen van mogelijke risico's, dan dat er werkelijk naar wordt gehandeld. Maar als het zover is gaan de beleefdste slachtoffers voorop natuurlijk.

Gr.M.

Geplaatst (bewerkt)
En dan nog al die loslopende honden.

Overtrokken probleem. Visstroperij, daar moeten ze op letten.

Dat wordt hier en daar al adequaat opgelost met het dichtgooien van visrijk water ;)

Gr.M.

bewerkt door mgr
Geplaatst
En dan nog al die loslopende honden.

Overtrokken probleem. Visstroperij, daar moeten ze op letten.

[MOD OFF]

Overtrokken probleem? Voor mij niet. Ik ben bang van honden van vreemden. Ik wou dat ze allemaal aan een lijntje gehouden werden ;)

En dan dat commentaar: "ach, u hoeft niet bang te zijn hoor, mijn hond bijt niet" en vervolgens "ach, dat heeft ze nog nooit gedaan, bijten, u bent de eerste..." ;)

O ja, en dan nog in het bos, achter wild aanjagen, graven in kwetsbaar heide terrein etc etc. Overtrokken? Lieve help, zondagmorgen lopen hier meer dan 100 honden bij elkaar met iets minder baasjes. En maar jakkeren door de heide, schapen in de stress.

Geplaatst
[...]Voorlopig lijkt het erop dat men beter is in het in kaart brengen van mogelijke risico's, dan dat er werkelijk naar wordt gehandeld. [...]

Nou er zijn een aantal risico's die de natuurorganisaties liever niet in kaart gebracht wensen te zien.

Natuur, leuk maar ik ben een voedselbron waarop geloerd word.

De ongezonde aspecten van de natuur worden veelal door natuurliefhebbers niet gezien. Ik denk hierbij aan een artikel in de Volkskrant van 16 oktober met " De nederlandse natuur lijkt getemd en onschuldig, maar blijft natuurlijk soms onberekenbaar. Als beheerders alleen maar mooi weer spelen, gaat het een keer mis....'

"Maar natuur is niet louter gezond, er zitten ook enge kanten aan" aldus dr. Agnes van den Berg.

In een tijd dat iedereen zich bang moet voelen vanwege terroristen e.d. heeft de angst-industrie gelukkig nog niet de angst voor de natuur ondekt. Ook de natuur is onveilig! Denk maar aan teken! Tijdens een storm zinken met je zeilboot! Achterna gezeten worden door wilde koeien! Wegzakken in een moeras!

Maar allen hebben we een beetje de biofobia. En angstige momenten in de natuur kunnen positieve emoties oproepen (later dan wel). Vandaar misschien de grote belangstelling voor georganiseerde (en dus veilige) nachtelijke tochten door de enge natuur?

• 1 month later...
Geplaatst

Deze week toestemming gekregen voor een cache op het Eiland Tiengemeten. Ik ben hier natuurlijk zeer verheugd over. ;) Binnenkort start het uitzetten van een mooie route en het in overleg plaatsen van een kist. Wie weet kan in februari of zo de cache gereed zijn.

• 2 months later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...